Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3659
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei fellow freaks! er ikke veldig aktiv her men hver gang livet bukker skikkelig imot er det fint å ha denne flotte gjengen å be om råd.

Jeg har brukt rus i noen år nå, men slutta mer eller mindre da jeg har fått et barn og samboer. Gikk til bedrifthelsetjenesten og ble meldt på dette AKAN opplegget.

Det er en 2 årig avtale med behandling og urinprøver. Har bare vert i den situasjonen i 3mnd. Men jeg hadde et uhell på veg til jobb for noen dager siden å dunka borti noe ved inngangen til jobben, ikke noen materielle skader men litt på min bil.

Da var helvete løs, med politi som skulle ta prøver og bedriften. Så ble dobbelt opp med prøver. Alt negativt. Det de henger seg oppi er at jeg ikke stoppet å la merke til det selv da jeg var trøtt og stresset og hørte på musikk.

De tar alle helsesjekker, sendt blodprøver til analyse opp mot legemidler og rus da de ikke var fornøyd med negativt svar rekner jeg med. Var inne idag og hos bedriftshelsetjenesten og ble testa for alt mulig. Vil sende meg på MR, og det er faen ikke måte på.

Men så sa de at de skulle sjekke meg for steroider også, og om jeg hadde noen kjennskap med det. Da var det jo bare å fortelle sannheten og legge korta på bordet siden det kom fram uansett.

Da var vertfall helvete løs, steroidene var grunnen til at jeg krasja og at jeg sliter psykisk. Viss jeg stoppet på de, ville jeg bli helt frisk men jeg sleit i 10år før jeg begynte på det. Og jeg føler treningen og ha noe å drive med hjelper meg veldig mentalt.

det var ikke vits med behandling for angsten eller noe, for steroidene var årsaken til alt. Det er så trangsynt og forbanna sykt at jeg har ikke ord. Og de var skuffet over at jeg ikke har fortalt om steroidene når jeg kom frivillig og ba om hjelp for rus.

Jeg har jobbet på denne bedriften i 10 år til sommeren. Men jeg føler meg skikkelig under angrep nå, at alle er imot meg for å ta meg. Ledelsen jobber på spreng med denne lille dunken jeg hadde. Helt syke i hodet med HMS'en.

De har sakt de skal hjelpe meg helt fram til nå, men jeg føler bare di prøver å gjøre det omvendte. Jeg er lei av å bli trakkasert og bli testa av hele jævla gjengen, henvisninger til MR og hele sulamitten jeg klarer ikke mer.

De har sykemeldt meg i en mnd, og tatt lappen midlertidig. Det kom til å være lengre uten sa legen mtp steroider.

Jeg vurderer sterkt å gå og si opp i morgen, har ikke trivdes på flere år heller der så ser ikke så trist på det. Men blir jo tungt med en inntekt og mye på samboeren. Skal jo søke jobb omgående men blir jo en belastning for det.

hvor lenge må jeg gå uten støtte når jeg sier opp selv? hva er vanlig oppsigelsetid?

vet det kan virke teit sikkert, men er utsatt for et enormt press og nedverdigende testing og er ikke sikkert på om de har lov til alt de foretar seg heller.

sikkert vanskelig å sette seg inn i, men hva hadde du gjort?

med vennelig hilsen.
Hvis du ikke trives er det nok best å slutte. Ser ut som du har blitt stempla som misbruker, tror ikke du blir kvitt det så lett.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jesus maria...

du trenger en advokat.
Jeg hadde fortalt legen min det du sier her. Si at du sliter psykisk og at du trenger hjelp. Be om å bli sykemeldt helt til du er frisk.
Hvis legen ikke viser forståelse så bytt lege.
Du får full lønn mens du er sykemeldt.
Når du føler deg bedre så friskemelder du deg (hvis det er et ord?). Fortsetter de med den dritten på arbeidsplassen så bare sykemelder du deg igjen.

Samtidig som du er på utkikk etter ny jobb hvis du føler for det.
Sist endret av ID-Brikke; 8. juni 2023 kl. 19:27.
Lappen kommer du nok til å slite med. Nå er det jo mange som får steroider mot sånn håndledd skade karpaltunnel eller hva det nå enn heter. får de også kjøreforbud? neppe.

Det er helt sykt hvordan Norge skal frata folk retten til å føre motorvogn. Samme med Hasj. hvis du sier til psykologen eller legen at du har PRØVD hasj mister du lappen. og for å få den igjen må du pisse 2 ganger i uka i 6mnd.

Du trenger en advokat.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
tusen takk for tips, fyr på med mer! trenger alle tips jeg kan få når jeg står ved dette "veiskille" i livet. Jeg kan ikke bytte lege holdt jeg på si, da det er bedriften sin lege så har satt igang denne heksejakten.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært borti lignende selv, og da gjelder det å komme seg bort. At du ikke har trivdes der på flere år påvirker også psyken din mere enn du tror. Å gå dag etter dag å mistrives på jobb er ikke bra i heletatt.
Men angående lappen burde du prate med advokat, å ta den pga steroider tror jeg ikke er innafor i heletatt.
Anonym bruker
"Ivrig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du har lyst å si opp så rir du denne sykemeldingen frem til du har funnet noe nytt arbeid, da er du garantert 100% inntekten din i opptil ett år hos nav.

Snakk med fastlege om hele situasjonen og hvor mye dette plager deg, det vil nok være grunnlag for å kunne fortsette sykemeldingen.
Her må du få fagforeningen og tillitsvalgte med på laget. De tar kampen for deg.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja tenker å snakke med fagforeningen i morgen og kanskje advokat da vi har litt fri rettshjelp!
Et tips som ingen kan si er dumt: ikke si opp uten noe å gå til. Du kan være sykemeldt et år før du mister rettighetene. Bruk det året på å finne en jobb du liker. Ikke si opp i sinne og la samboeren få en ekstra belastning.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Et tips som ingen kan si er dumt: ikke si opp uten noe å gå til. Du kan være sykemeldt et år før du mister rettighetene. Bruk det året på å finne en jobb du liker. Ikke si opp i sinne og la samboeren få en ekstra belastning.
Vis hele sitatet...
Enig, for meg gir det ikke mening å si opp, med mindre de har en god sluttpakke.. Sykepenger er bedre betalt enn dagpenger.
Sier du opp jobben har du krav på dagpenger først etter 16 uker. Får du sparken har du krav etter dag 1
Sist endret av Drugsarebadmkey; 8. juni 2023 kl. 23:48. Grunn: .
Lurer på om de tar fra transer som er bloddopa rettigheten til å kjøre, jeg!
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Lurer på om de tar fra transer som er bloddopa rettigheten til å kjøre, jeg!
Vis hele sitatet...
Ehhh?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ehhh?
Vis hele sitatet...
Kvinner som vil bli menn får testo, lurer på om de blir tatt fra førerretten. Det har jeg aldri hørt om.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Kvinner som vil bli menn får testo, lurer på om de blir tatt fra førerretten. Det har jeg aldri hørt om.
Vis hele sitatet...
Morsomt at du nevner dette, for jeg så en liknende tråd oppe på bolebørsen her om dagen.

Det som trigger meg mest oppe i alt det her er at Norge/staten/leger osv forskjellsbehandler Tina som har blitt Tim og Kåre, selvom de tar like mye testosteron. Tydeligvis mener staten også at det bare er Kåre som vil oppleve bivirkninger og ikke Tim (for å fortsette å bruke de samme navnene).

Kåre vil kunne få hjerteinfark, dyp depresjon, psykose og suicidale tanker, mens Tim er modig fordi han gikk til legen for å få byttet kjønn.

Antidoping Norge er også like tilbakestående når det kommer til dette.

Jeg føler med deg TS. Virkelig. Problemet er at det ikke er noe enkel vei ut av problemene dine, spesielt mtp AAS.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Steroider har store bivirkninger for din psykiske helse. Så når du nevner at du har psykisk lidelser er det kanskje ikke så rart at legen ønsker at du skal slutte på steroider. Virker som du har en god jobb. Jeg vil anbefale å ta i mot hjelp.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Oppdatering
Var på møte idag, fikk skriftelig advarsel hadde visst vurdert å sparke meg og. Må slutte og bole viss jeg skal beholde jobben. Fikk brev fra politiet idag om at viss jeg ikke fikk helseattest innen 4 uker mistet jeg lappen. Vurderte og flytte meg midlertidig til en mindre risikofylt jobb på arbeidsplassen siden en ble nermest dement av steroider ifølge dem. Fytti helvete for et opplegg.
Sykemelding
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg kjørte borti en stolpegreie på jobb, ble rustesta og alkotesta av bedriftshelsetjenesten. alt negativt, så ringte dem til politiet ALT negativt og ble dimmitert på stedet.

Ville ha meg på mr og hele helvete, faen helt sykt sneia bare borti noe på parkeringsplassen.

Så skulle de ta helsesjekker, og fikk beskjed om at di skulle ta en dopingtest om jeg hadde kjennskap til det. Jeg sa ja, da jeg ville bli avslørt uansett.

Da var dette årsaken til alt ifølge bedriftslegen da testosteron var mulig RUSGIVENDE. Vet ikke om jeg skal le eller grine.

Ville legge meg inn på avrusning for steroider på rehab, skulle melde til barnevernet viss jeg ikke slutta og sparke meg.

Jeg opppfører meg helt normalt med litt mer testosteron, er en god familiefar og er ikke aggresiv.

Skal ikke ta flere dopingtester da det er dyrt rekner jeg med. Men skal følge meg opp med hormontester for å se at jeg begynner å produsere igjen.

Jeg har vert knekt psykisk i 10 år, etter at jeg begynte og tilføre litt testosteron på egenhånd har jeg hatt mye bedre livskvalitet. Sover bra, spiser bra, trener 5-6 ganger i uka alt på stell. Før tok jeg amfetamin sov ikke spiste ikke, og gjorde idiotiske ting under påvirkning.

Jeg kan rett og slett ikke akseptere å bli kjørt helt i bunn psykisk og fysisk. Er ikke sikkert jeg begynner å produsere testo igjen på egenhånd heller. Men om en skal få det på resept i norge må en nok ligge med selvmordstanker i noen år før det skjer noe.

Så jeg vil ta 100-125mg testo i uka som TRT på egenhånd for å bevare kropp og sinn. Det er rundt hva jeg skulle produsert på egenhånd.

Men da er det noe som heter lh og fhs på hormontesten han kan se på, som ligger veldig lavt når en tilfører testosteron utenifra. Som jeg er redd er en dead giveaway.

Han kan egentlig ikke gjøre noe uten en formell dopingtest, men hadde vert kjipt å bli tatt igjen.

Er det noe en kan gjøre for å øke lh og fhs på trt for å ikke bli oppdaga?

burde snakket med en advokat tror jeg, de ødelegger hele livet mitt.

takk på forhånd om noen med peiling svarer, ha en fin lørdag

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Steroider har store bivirkninger for din psykiske helse. Så når du nevner at du har psykisk lidelser er det kanskje ikke så rart at legen ønsker at du skal slutte på steroider. Virker som du har en god jobb. Jeg vil anbefale å ta i mot hjelp.
Vis hele sitatet...
Har ikke hatt en eneste bivirkning utenom kviser. Talsperson for antidoping norge?
Sist endret av anadrol500; 29. juli 2023 kl. 21:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.