Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4899
Hei, jeg lurer på om det er noen festklubber i kr.sand og hvordan dere anbefaler å komme inn dersom man ikke har alderen til det ?

Jeg mente kristiansand
Leopold er jo en utested der nesten alle kommer inn =) Standard 16-åring sted.
det har komt strippe bule der etter hva jeg har hørt..
men leopold selger ikke sprit..
havana er ok sted der de selger sprit men det er 23 års grense.
Så er det et ute sted på hotellet rett over havana africa bar eller no.. de selger også sprit og er et greit sted om sommeren syns jeg
Strippebula heter gordon's og ligger i dronningensgate på siden av nattvigs brukthandel. 23 års grense tror jeg. Ikke akkurat noe fest sted, mer classy. Club Dynamight på sixpence er jo fet.
Er 20 års grense på havana, ikke 23.
Er du mellom 16-20 må du nok på på leopold eller six pence (takk gud for at den tida er over)
Strippebula er jo evig harry og liten.......
Kom på Havana 23 august. Da blir det bursdagsfest
Kick - litt sånn posh stil =) 21 år
Harveys - God & blandet (jævlig bra liv med masse studenter) 20år
Havana Etcetera - mesteparten som er der er mellom 22 og 30 (greit sted om du skal danse) 20år
Hotell Ernst - Der finner du det meste, Dr. fjeld, pianobaren litt roligere musikk, afrikabaren - Dance, så et annet rom som jeg ikke husker(hard trance/techno). Der har du egentlig alt. Afrikabaren er i hvert fall kjempe populær på sommeren. (20-23 år, kommer litt ann på hvordan du kler deg)
Patricks, brunt og greit nok (23 år)
Twist & shout - "Skal vi kline, og dra hjem til meg"
Caledonien - helt greit sted, vært der bare en gang. 20år
Så har det åpnet et nytt sted litt utenfor alle stedene som jeg ikke husker. Har ikke vært der selv, men folk har blandede meninger om hvordan det er der.
Så har du også noen mindre steder rundt om.

Men for de som ikke er 20 enda.
Leopold og midnight
Sist endret av CorLeX; 3. august 2008 kl. 21:06.
Sitat av CorLeX
Kick - litt sånn posh stil =) 21 år

Så har det åpnet et nytt sted litt utenfor alle stedene som jeg ikke husker. Har ikke vært der selv, men folk har blandede meninger om hvordan det er der.
Så har du også noen mindre steder rundt om.
Vis hele sitatet...
regner med det er "Spot" du tenker på? har heller ikke vært der, er nysjerrig tho.

noen som har info?
finn oppsummering corlex

har charlies, chagma og rederiet i samme bygg (bighorn steakhouse ved kinoen) og, charlies er rockepub, chagma er bittlite men litt sånn halvtrendy sted og rederiet er hm.. tja, tror det er forsøk på å være klubb men er lame som fy!

frk. larsen og hjem ligger i samme lokale nederst i markens, ikke no rairai eller hard club men de spiller grei musikk og er en del ålreite folk der
man kan godt komme inn på frk. larsen selv om man er under 20, som iflg. døra er aldersgrensa der.
det kommer seff litt an på hvem man går med/hvordan man oppfører seg. jeg har både opplevd å bli kasta på dør, og å få gratis drikke der, så. (det skal nevnes at den ganga jeg ble kasta ut, var det fordi jeg gikk med 2 over 18 og 3-4 på ca 16, så det var vel vår egen feil)

@soffa: holla generhelt. pm nick?
Leopold er nok plassen.
Spot er fet sted. ligger øverst i dronningens, like ovenfor ufo nesten. 20 årsgrense men vakta slipper deg ikke inn hvis ikke du er bra kledd, skal visst se lit ordentlig ut, kamerat som ikke kom inn fordi han gikk i t-skjorte.
Det er jo noen plasser til da, men har aldr kommet så langt opp i gata :P

Samme bygg som kinoen og Caledonien så har du; på hjørnet, tallfords og på baksiden (mot silokaia) så har du vinkjelleren..

Er litt usikker på om sist nevnte lever enda..
Så har du jo e n rett over patricks ved McDonalds
er ikke det twist & shout da?
La oss ta for oss hele Kristiansand by når vi først er i gang. Skal ikke se bort ifra at noen glemmes, men da kan jo andre tilføye. Selvfølgelig vil det bli repetering av en del utesteder allerede nevnt, men her kommer de samlet:


Fiskebrygga:
Pieder Ro
- restaurant med uteservering. Populært sted som vors på sommeren.

Makrellen
- nystartet restaurant med stor uteservering. Tok ikke helt av sommeren 2008, og spørs om den overlever til å se sommer 2009.

Bølgen & Moi
- en av de finere restaurantene i Kristiansand. God stemning, litt eldre klientell om sommeren på uteservering

Radisson SAS - Lounge Bar
- hotellets bar. Lite folk, nightcaps for hotellets gjester.

Vestre Strandgate
På Hjørnet [20]
- intim liten plass med jazz-søndag. Mest bransjefolk som henger der.
Ligger ved siden av Telford's og Fønix Kino

Telford's [18]

- brun pub for byens utvalgte drankere.
Ligger mellom På Hjørnet og Fønix Kino

Charlie's [20]
- vinkveld på tirsdager, veldig populært.
Ligger i samme bygg som Big Horn Steak House, vis-a-vis Fønix Kino

Penthouse (tidl. Chagma) [20]
- en slags VIP Lounge for Charlie's. Mer lounge enn nattklubb.
Ligger i etasjen over Charlie's.

Havana Etcetra [20/21 - trynefaktor]
- stort dansegulv og 2 separate barer. Veldig populært sted.
Ligger i enden av Tolldbodgata.

Javel [18]
- liten brun pub med muligheter for å spille dart. Vinkvelden på mandager med billigere vin enn Charlie's.
Ligger vegg-i-vegg med Havanna Etcetra.

Africa Bar [23]
- "tropisk" atmosføre utendørs.
Ligger i Vestre Strandgate mellom Dr. Fjeld og Havana.

Dr. Fjeld [23]
- pianobaren i Kristiansand. Stadig nye pianister bak pianoet som spiller hele kvelden.
Ligger i Vestre Strandgate vis-a-vis gamle Jysk.

Børsen Bar [20]

- baren til Ernst-hotell.
Ligger inne på Ernst.

Club Ernst [23]
- diskoteket på Ernst, stort sett alltid mye folk og liv.
Ligger inne på Ernst.

Leopold [18]
- byens utested for de fra 16+. Svært mange som kommer inn på falsk leg, mye bråk - men eneste virkelige utestedet for byens "yngre".
Ligger i Vestre Strandgate, helt oppe ved Rutebilstasjonen

Midnight Cafe [18]
- mer avslappet stemning hvor det spilles mer rock enn dance etc.
Ligger i etasjen over Leopold.

--------------------------------------------------------------------------

Harvey's [20]
- byens desidert mest populære utested for tiden. Alltid stappfullt og trangt, men bestanding lang kø. Stedet er egentlig en Sportsbar, men har blitt svært populært. Kjører 2for1 på torsdager og første mandag i hver måned er MOONDAY - bransjefest til bransjepriser.
Ligger nedenfor 7-11 i Markens gate, i enden av Tollbodgata

Kick [20/21 - trynefaktor]
- byens største utested når scenen ute er åpen. Stort dansegulv og nok av sitteplasser. Også bar innendørs. Et av byens mest populære steder.
Ligger i Dronningensgate rett ved Parko.

Twist & Shout [20]
- 18 åringenes Leopold. Leg. ikke alltid like viktig. Ikke altfor stort sted, men pleier være fullt på lørdager.
Ligger i Markens Gate ved siden av McDonald's.

Patrick's [20]
- Irsk pub hvor de selger 50+ forskjellige øltyper.
Ligger i Markens Gate ovenfor McDonald's.

Spot [20]
- byens nyeste utested. Litt dårlig beliggenhet helt oppe i Dronningensgate ved Lundsbroa. Klubben er utrolig fin og stilren. Eneste klubb i Kristiansand. 4 forskjellige scener og kjører i gang Stand-up samt musikk arrangement utover høsten ...hvis den overlever så lenge.
Ligger helt i toppen av Dronningensgate ved Lundsbroa.

Gordon's [??]
- byens eneste strippeklubb. Dress-code for å komme inn, usikker på aldersgrense, men i hvert fall 20. Kommer sikkert litt ann på klesstilen.
Ligger nesten helt oppe ved Spot, vis-a-vis Kongens Gate Skole
Dere har glemt hartmans brygge!
Dette var en konge guide for en ny-inflyttet student! Håper det blir noe rave fremover siden jeg er en hardbarka raver, vet noen om noe og sender meg en pm skal de faen meg få en pils når jeg møter deg der
▼ ... noen uker senere ... ▼
ja vil ikke si det er mest bransjefolk paa hjornet
metal MC pub nr.1 i kr.sand
Alle glemmer byens beste bar Bakgården. De har de beste bartenderne i byen!
Pub|n deres, Bakgården Både&, har nydelig pubmat og masse godt øl.

wKL: Baren på Caledonien heter "The Lobbybar", og det skal være live piano hver lørdag(selvom det ikke har vært det i det siste, pga bytte av leder på huset)
Sist endret av Bekks; 5. september 2008 kl. 09:46.
ja bakgården er og en av de fineste retaurantene i byen, med vinflasker for mange titalls tusen pr.