Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 4634
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Leste følgende nyhet i går/dag:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/25/541725.html

- Rundt 40-50 personer tvang seg inn på mottaket bevæpnet med jernstokker, balltre og kniver. De tvang seg forbi vaktene våre, som var sjanseløse i å stoppe dem, forteller mottaktsleder Ola Morten Lyng til Dagbladet.no.
Vis hele sitatet...
Nå har vi allerede en pågående innvandringstråd, men jeg syntes det var pussig at ingen hadde kommentert dette enda...

Når jeg leste denne saken, så ble jeg oppriktig lei meg av flere grunner. Først og fremst syntes jeg synd på tjetjenerne, som ødelegger så mye for sine landsmenn med disse handlingene. Deretter syntes jeg synd på menneskene som ble forfulgt på bakgrunn av deres etniske tilhørighet - og det faktum at de kommer til Norge på jakt etter lykke og trygghet, men kun møter enden av et balltre. Til slutt syntes jeg synd på samfunnet vårt; som garantert blir et mer innvandringsfiendtlig og kaldt samfunn av hendelser som dette.

Jeg skal ikke polemisere for mye, men mitt spørsmål er: Hva skal man gjøre med slike folk? Hva er den riktige tingen å gjøre?

Jeg spørr, fordi jeg merker at jeg selv får vanskelig for å bedømme hva som burde gjøres. Min ellers rolige, avveiende fornuft får seg et lite skudd for baugen, all den tid jeg blir så ekstremt forbannet på disse menneskene. De ødelegger så mye, og for så mange mennesker, at jeg merker at jeg aller helst får lyst til mose inn trynene deres med et 20 meters balltre laget av granitt.

Samtidig vet jeg at dette sannsynligvis (og dessverre) ikke er løsningen.

Så hva blir da løsningen? Skal man utvise de fra landet? Institusjonalisere de - og forsøke å omskolere de i vestlig tankegang? Være knallharde mot de, og la de bli fotfulgt av politiet hvor enn de går? Sette de i fengsel? Eller tvangsflytte de rundt omkring i landet, slik at man bryter opp gjeng-mentaliteten deres?

Hva kan gjøres, både for å straffe de 30-40 involverte tetjenerne - og samtidig sørge for at tilsvarende hendelser ikke skjer igjen?
Det er nok alltid like vanskelig å finne "den rette" løsningen på et slikt problem, da det ofte ikke er en løsning som nødvendigvis er best.
Selv synes jeg at folk som kommer til Norge med den intensjonen å slippe unna en konflikt i hjemlandet, for så å starte en ny konflikt i Norge, ikke fortjener mindre enn å bli sendt tilbake igjen.

Ikke at deportasjon er den ultimate løsningen i alle tilfeller, selvfølgelig, men når man samler en mobb og banker uskyldige menneker på denne måten, har man brukt sin sjanse.
Jeg leste nyheten tidligere i dag og jeg begynner å få noen tanker rundt dette.
De tjetjenerene som har kommet til Norge, på flukt fra hjemlandet sitt, fra fattigdom og usselhet. Fra vold...

Hva får mennesker til å yte så mye hat mot et andre mennesker/raser? Kan det være at de har opplevd så mye forferdelig i hjemmlandet sitt og nå har kommet til Norge der de kan føle seg trygge. Trygge på hevn?

Dette er uansett en forferdelig tragedie for alle involverte og for innvandrere i Norge. Spesielt tjetjenske innvandrere. Jeg håper de blir utvist fra landet. Personlig ser jeg ikke hvorfor vi skal ha dem her. Noen mener kanskje vi skal ha dem i fengsel eller som Stormen sier
Sitat av Stormen
"Institusjonalisere de - og forsøke å omskolere de i vestlig tankegang?"
Vis hele sitatet...
Alt dette blir utgifter for den Norske Stat, som vi betaler skattepenger til. Hvorfor skal vi hjelpe og bruke ressurser på dem? Fortjener de det?
Jeg var på en esso og kjøpte en rose til en kompis av meg som skulle begraves(Watan for de som vet hvem det er), og havna i bråk med 2 tjetjenere(SOM JOBBER PÅ ESSOEN..), helt uprovosert. Han ene kom å bare tok kvelertak på meg, heldigvis hadde jeg med knokejern. og en kompis som sto å vente utenfor kom løpende inn. De fleste vennene mine er innvandrere, men fuck tjetjenere.
Vi skulle hatt ett bedre system for å luke ut de som gjør slike ting.

evt. hatt ett system som hadde vært helt klar på området; Bryter du loven så er det rett hjem med deg.

Er lei av å høre om alle pengene og arbeidstimene som går med for å etterforske slike saker.
Det er mer enn nok nordmenn å bruke ressursene på.
Det var jo en gjeng Tsjesjenere, det holdt vist ikke for dem da de sprengte Skolen i Russland. De er jo bare ute etter å lage faen skap.

Skulle ha sendt hele gjengen hjem
Sist endret av Dr.Feelgood; 25. juli 2008 kl. 15:02.
Jeg hater å si det, men folk som mobiliserer 40-50 mann og banker kvinner og barn som følge av en bagatellmessigkrangel mellom to kvinner, og innfører Sharia-lover på asylmottaket de satt på, tror jeg rett og slett ikke vi kan få integrert på noen meningsfylt måte noen gang. Jeg ser ingen annen løsning enn å sende dem hjem, av hensyn til resten av innbyggerne i landet.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det finnes ikke EN riktig løsning for masse forskjellige mennesker, som mange sikkert har opplevd mye vi vil syntes er ganske så fucka, og kontrastene er sikkert overveldende.

Hvis vi skal sende de rett hjem hvis de gjør noe kriminelt, hvem skal definere hvor grensa går?
Skal vi sende Ali hjem til landet han flykta fra fordi han knabba en Snickers på 7-11?

Dessuten må vi jo bruke en god del ressurser på å etterforske og utvise de. Jeg har ikke full oversikt, men jeg regner med at det er masse forskjellige statlige organer inne i bildet, og det koster jo.
De bør jo få samme "rettferdige" behandlingen som nordmenn, og da kan vi ikke slurve.

Det koster å skulle være snill, men vi har det så sinnsykt bra her i forhold til nesten hele resten av verden (økonomisk og med tanke på statlige tilbud og sånt seff, vi mangler fortsatt en del^^)

Tenk om du hadde blitt født i en landsby langt faen utti jungelen, der det kom banditter og brant opp hytta di hver jævla helg. Det hadde sugd det.

Erter ut.
Sist endret av Bothrops; 25. juli 2008 kl. 15:17.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Bothrops
Hvis vi skal sende de rett hjem hvis de gjør noe kriminelt, hvem skal definere hvor grensa går?
Skal vi sende Ali hjem til landet han flykta fra fordi han knabba en Snickers på 7-11?
.
Vis hele sitatet...
Nei, vi trenger ikke nødvendigvis sende hjem engangsshoplifteren Ali som har stjålet en vare til 3kr fortjeneste for butikken - men vi kan gjerne sende hjem Ali hvis "han" organiserer gjengkriger, brenner ned hus, dreper folk, voldtar folk, stjeler, svindler, og generelt lager et helvete for alle rundt seg, "innfødte" såvel som andre innbyggere.
Sitat av xtapolapocetl
Jeg hater å si det, men folk som mobiliserer 40-50 mann og banker kvinner og barn som følge av en bagatellmessigkrangel mellom to kvinner, og innfører Sharia-lover på asylmottaket de satt på, tror jeg rett og slett ikke vi kan få integrert på noen meningsfylt måte noen gang. Jeg ser ingen annen løsning enn å sende dem hjem, av hensyn til resten av innbyggerne i landet.
Vis hele sitatet...
Ser meg enig i utsagnet ditt. Det er bare feigt og unødvendig, og viser hvor lite de tror på sitt individuelle ansvar i samfunnet, og gjemmer seg bak latterlige religiøse tiltak.

Og Bothrops, det er en vesentlig forkjell på bøffe en snickers på 7-11, og å være med i et organisert lag i det formål om å mørbanke folk. Det kunne faen da endt i drap, med alle stikkskadene som ble påført. Når du først tenker på slå folk med en jernstang, er du ikke helt frisk i huet. Og siden de allerede flykter fra et bedritent land, og aksepterer Norges lover og regler når de kommer som asylsøkere, hvorfor fortsetter de da med denne meningsløse volden? Det vitner bare i en oppdragelse i et skadelig miljø som tydeligvis har forpestet deres dømmekraft og samvittighet.

Jeg aner ikke hva man skulle gjort for å rehablitere dem, men jeg antar kanskje åresvis med skolering og psykologisk oppfølging kanskje hadde hjulpet. Men det har vi ikke råd til, for å ikke snakke om at det er vi, skattebetalerne, som må betale for den at den dritten skal oppføre seg skikkelig. Da synes jeg heller vi skal bruke penger å gjøre Norge et bedre land, investere i skole og infrastruktur osv. Og vil du være i et snilt land, får du oppføre deg som en snill person.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av robhol
Nei, vi trenger ikke nødvendigvis sende hjem engangsshoplifteren Ali som har stjålet en vare til 3kr fortjeneste for butikken - men vi kan gjerne sende hjem Ali hvis "han" organiserer gjengkriger, brenner ned hus, dreper folk, voldtar folk, stjeler, svindler, og generelt lager et helvete for alle rundt seg, "innfødte" såvel som andre innbyggere.
Vis hele sitatet...
Det er vel omtrent sånn vi har det nå, bortsett fra at en del havner i norske instutisjoner istedet. Problemet er folk som blir fanget i nyansene, detter i sprekkene, hva enn du vil kalle det. De er de som sliter.
Sitat av Bothrops
De bør jo få samme "rettferdige" behandlingen som nordmenn, og da kan vi ikke slurve.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig burde/skal de få det, men hvis det hadde vært 40-50 nordmenn som hadde gjort dette hadde problemstillingen vært anderledes siden vi ikke kan sende dem til hjemlandet de kom fra.


Sitat av Borthrops
Det koster å skulle være snill, men vi har det så sinnsykt bra her i forhold til nesten hele resten av verden (økonomisk og med tanke på statlige tilbud og sånt seff, vi mangler fortsatt en del^^)

Tenk om du hadde blitt født i en landsby langt faen utti jungelen, der det kom banditter og brant opp hytta di hver jævla helg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal skattepengene våres gå til et slikt formål? Selvfølgelig er det synd på de andre rundt om i verden som har det forferdelig, men det nytter ikke å komme til Norge og oppføre seg slik. Det er ingen unskyldning for det de har gjort. I tilegg angrep de et asyl mottak der andre "likedannede" er å venter på adgang til Norge.

Dette er en så uholdbar handling at strenge tilltak må til for å sette en stopper for slikt og jeg tror ikke det nytter å omplassere et så sterkt nettverk da de klarer å samle 40-50 stk for et slikt formål.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Herregud... "Hva skal vi gjøre med disse menneskene?" For det første: Hiv dem ut av Norge! Vi skal da faen ikke ta vare på kriminelle innvandrere, eller hva?
Sist endret av Mexxy; 25. juli 2008 kl. 16:02.
Muradi: Jo det vil tydeligvis flesteparten av det norske folk. De stemmer jo på partiene som ønsker dette.
Dette aslymottaket er rett i nærheten her, og jeg har hørt saken fra Tjetsjenere og Kurdere.. ( Troverdige kilder )
Det var vist ikke bare en krangel som var årsaken til "angrepet"
Det var en voldtekt av en Tjetsjensk-kvinne. Utført av en kurder..
(Tviler på at han kurdern som utførte voldtekten vil være istand til å ha samleie på noen år, hvis ikke lenger.. ) - Èn pasient er fraktet til Ullevål Universitetssykehus i Oslo. Tilstanden til vedkommende er ikke kjent. (Dagbladet)
IMO; De kan få ha asylmottak på Svaldbard
Sist endret av blondin; 29. juli 2008 kl. 22:07.
Hm. Det er kommet fram info i avisen om at disse tsjetsjenske kvinnene ble antastet og slått, men ingenting om en voldtekt. Overdrivelser forekommer ofte i slike saker, så akkurat den tar jeg meg en klype salt foreløpig. Men etter avsløringen om at det var noe mye verre enn en liten krangel mellom to kvinner som trigga hendelsen, har jeg mye større forståelse for hevnaksjonen. Jeg støtter den ikke, men har ingen problemer med å forstå.
Der har du ett av problemene, de kommer somregel i plasser hvor de havner ilag. Selvfølgelig holder gruppene sammen, de er trossalt helt nye i et helt nytt land hvor de ikke er spesielt godt likt grunnet sin hudfarge eller tro.

Jeg holder ingen side ved denne saken, er personlig totalt imot både voldtekt og gjengoppgjør. I denne saken synes jeg at begge parter kunne blitt portert ut av Norge, ikke nødvendigvis til sitt eget hjemland(mest sannsynlig bare mer faenskap i vente) men kanskje til ett annet land? Greit nok at de kommer til å bare gjøre faen der også, men synes ikke de har noe å gjøre i Norge når de utøver både gjengoppgjør og voldekter.
Sist endret av Berre; 29. juli 2008 kl. 22:26.
Sitat av Silvercrest55
Det var jo en gjeng Tsjesjenere, det holdt vist ikke for dem da de sprengte Skolen i Russland. De er jo bare ute etter å lage faen skap.

Skulle ha sendt hele gjengen hjem
Vis hele sitatet...
"Det var jo en gjeng Arabere, det holdt vist ikke for dem da de sprengte World Trade Center i USA. De er jo bare ute etter å lage faen skap.

Skulle ha sendt hele gjengen hjem"

etc.
Sitat av Silvercrest55
Det var jo en gjeng Tsjesjenere, det holdt vist ikke for dem da de sprengte Skolen i Russland. De er jo bare ute etter å lage faen skap.

Skulle ha sendt hele gjengen hjem
Vis hele sitatet...

Jajøss, vil du ha skylden for de jævlene som ranet banken i Stavanger da eller?
Jeg mener det er flere måter å løse slike saker på. De voksne, de over 25, mener jeg man kan sende hjem med en gang de så mye som tenker på å gjøre en kriminell handlig. Greit at de ikke trenger bli sendt hjem for en snickers, men er det 3 snickerser 3 forskjellige ganger, mener jeg noe drastisk må gjøres, om ikke hjemsendelse, hvertfall true med det. De under 25, syntes jeg bør tvangsflyttes. Hvis det bor 1 tjetsjener familie i en landsby, og et av de barna er viltert, stjeler og sloss, mener jeg at det barnet bare kan få oppfølging av barnevern og skole, og da vil det som regel gå seg til hvis han ikke har noen som følger etter. Men er det snakk om 20 tjetsjenerfamilier, eller somalierfamilier for den saks skyld, og alle de ungene holder sammen og stjeler og sloss, syntes jeg tvangsflytting er en ting som kunne bli brukt. Jeg har et eksempel med en stakkar av en tjetsjener som gikk på samme barneskole som meg, et år under meg. Han var en av de verste slosskjempene og lagde masse kvalme og bråk, og hadde garantert masse traumatiske opplevelser fra hjemlandet. Farens holdning til oppveksten hans var til å spy av, og etterhvert kontaktet skolen barnevernet, og fikk han sendt vekk. Det gikk vel et halvt års tid, så hørte jeg av noen bekjente på en annen skole i byen, at denne gutten hadde kommet tilbake. Nå fungerte han 100%, og hadde mange ikke-tjetsjenske vanlige venner som spilte fotball osv. Men så skjedde det at det plutselig flyttet flere tjetsjenere etter. Der var det endel eldre gutter som syntes det var tøft å sloss og lage kvalme. Han ble med engang dratt inn i den gjengen, og var samme drittsekken. Hadde de da sendt familien hans bort, til f.eks en liten by i nordland, kunne han fungert normalt igjen, uten gjengkriminaliteten rundt seg.

Å løse dette, blir ingen lett jobb, men at noe må gjøres med slike det er idag, det er det ingen tvil om!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Clr
Alt dette blir utgifter for den Norske Stat, som vi betaler skattepenger til. Hvorfor skal vi hjelpe og bruke ressurser på dem? Fortjener de det?
Vis hele sitatet...
Haha. Ja du har kontroll på innvandringspolitikk ser jeg. Det er jo nettopp denne tankengangen som fører til at innvandring er et økende problem i samfunnet. Ikke det at innvandring i seg selv er ille, bare at ting som dette skjer som følge av det. Grunnen til at disse 50 tsjetjenerne faktisk var i stand til å finne sammen var jo på grunn av norsk innvandringspolitikk (eller mangel på sådan). De bor sammen i sitt egne litt Tsjetsjenia i Våler og har minimal kontakt med nordmenn og den norske kulturen. Det er slik gjenger dannes, gutten min.

Det er ikke snakk om å gjøre noe for dem. Det er snakk om å gjøre noe for landet vårt. Jeg betaler gladelig et par prosent mer i skatt dersom Norge endrer innvandringspolitikken sin.

Silvercrest55: Du er hva vi sunnmøringer kaller et naut.
Sist endret av thomasf; 30. juli 2008 kl. 00:41.
Sitat av xtapolapocetl
Men etter avsløringen om at det var noe mye verre enn en liten krangel mellom to kvinner som trigga hendelsen, har jeg mye større forståelse for hevnaksjonen. Jeg støtter den ikke, men har ingen problemer med å forstå.
Vis hele sitatet...
i den siste tiden har det jo vært en voldtektsbølge i norge. der afrikanske menn voldtar norske kvinner, men vi ser ikke nordmenn raide noe som helst for det..

at rasisme-spørsmålet ikke har kommet opp enda syns jeg er rart. rasisme må jo som kjent ikke være hvit mot svart.
Hvorfor begynne å fikse på probleme etter at det er kommet, når man kan stoppe det på grensa?
Sitat av Snurrefisk
Hvorfor begynne å fikse på probleme etter at det er kommet, når man kan stoppe det på grensa?
Vis hele sitatet...
Fordi at Norges innandringspolitikk bygger på å gi alle en sjanse.
Mener du virkelig at alle innvandrere er bråkmakere og derfor burde bli stengt ute?
Snakk om være trangsynt.

Det er som å stenge nFF for brukerregistrering fordi noen fortjente å bli utestengt.
Sitat av Snurrefisk
Hvorfor begynne å fikse på probleme etter at det er kommet, når man kan stoppe det på grensa?
Vis hele sitatet...
Hah, ja. Så kan vi også sende alle psykisk utviklingshemmede, handicapede og kanskje homofile ned til dem. Da er vi ihvertfall kvitt alle problemene!
Sitat av Kalakov
Hah, ja. Så kan vi også sende alle psykisk utviklingshemmede, handicapede og kanskje homofile ned til dem. Da er vi ihvertfall kvitt alle problemene!
Vis hele sitatet...
Handikappede osv er "problem" som vi selv har laga.
Invandrere er "problem" som vi selv tar inn i landet..
Nå sier ikke jeg at vi skal stoppe ALLE invandrere, men at vi kan sende hjem de som lager problema. Lage en nulltoleranse på invandrere.
når de først har fått komme inn i landet, hvorfor da ødelegge for seg selv og resten av befolkninga?
Sitat av galningen
i den siste tiden har det jo vært en voldtektsbølge i norge. der afrikanske menn voldtar norske kvinner, men vi ser ikke nordmenn raide noe som helst for det..
Vis hele sitatet...
Så vet man vanligvis ikke hvem det er som har gjort det heller. Hadde flere visst navn og tilholdssted på sine overfallsvoldtektsmenn hadde det nok vært flere hevnaksjoner fra nordmenn vil jeg tro.
Sitat av thomasf
Grunnen til at disse 50 tsjetjenerne faktisk var i stand til å finne sammen var jo på grunn av norsk innvandringspolitikk (eller mangel på sådan). De bor sammen i sitt egne litt Tsjetsjenia i Våler og har minimal kontakt med nordmenn og den norske kulturen. Det er slik gjenger dannes, gutten min.
Vis hele sitatet...
At folk med samme nasjonalitet flytter til samme område vil jo alltid skje uansett hvilken innvandringspolitikk du ønsker å ha (om du ikke vil tvinge dem til å flytte til høggeland, slik at de virkelig får smake litt på frihet). Dette er det jo hundrevis av eksempler på, i USA har man f.eks china-town og det er jo en grunn til at man finner flest etterkommere av nordmenn nord i midtsatene. Du kan si hva du vil, men folk vil alltid flytte slik at de føler seg mest mulig hjemme med de som er seg selv nærmest. Du kan virkelig ikke mene at dette er god nok forklaring på hvorfor 50 tsjetjenere driver voldlige masakre. Ikke missforstå, jeg har mye sympati for den vanskelige situasjonen mange tsjetjenere opplever, men jeg synes det er litt jævlig at krigen skal flyttes til norge!
Sitat av Muradi
Herregud... "Hva skal vi gjøre med disse menneskene?" For det første: Hiv dem ut av Norge! Vi skal da faen ikke ta vare på kriminelle innvandrere, eller hva?
Vis hele sitatet...
De oppfører seg sikkert mye bedre om noen andre tar seg av dem, ikke sant?

Jeg synes Norge bør utvikle opplegg for slike probleminnvandrere, slik at de spres rundt i landet, og ikke får dannet gjenger og laget kvalm helt sentralt. Tror Muhammed Bråkmaker kunne hatt godt av å jobbe for føden på en bondegård i Kvinherad i et års tid, for eksempel. Norge er en eksemplarisk stat når det gjelder veldig mye. Nå må vi ta ansvar internasjonalt og behandle innvandrere som mennesker, og lære opp andre land i det samme.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Skeid
At folk med samme nasjonalitet flytter til samme område vil jo alltid skje uansett hvilken innvandringspolitikk du ønsker å ha (om du ikke vil tvinge dem til å flytte til høggeland, slik at de virkelig får smake litt på frihet). Dette er det jo hundrevis av eksempler på, i USA har man f.eks china-town og det er jo en grunn til at man finner flest etterkommere av nordmenn nord i midtsatene. Du kan si hva du vil, men folk vil alltid flytte slik at de føler seg mest mulig hjemme med de som er seg selv nærmest. Du kan virkelig ikke mene at dette er god nok forklaring på hvorfor 50 tsjetjenere driver voldlige masakre. Ikke missforstå, jeg har mye sympati for den vanskelige situasjonen mange tsjetjenere opplever, men jeg synes det er litt jævlig at krigen skal flyttes til norge!
Vis hele sitatet...
At folk med samme etniske bakgrunn flytter inn i samme nabolag er i hovedsak ikke problemet, men en del av det. At folk flytter til Norge, finner folk av samme kultur og fortsetter å leve som de gjorde i hjemlandet, er det som er det virkelige problemet. Når man får store konsentrasjoner av utlendinger med samme bakgrunn på et geografisk område, er det lite rom for å adoptere ny kultur. For det første ser innvandrerne kanskje ikke behovet for det, og for det andre, blir det begrenset tilgang på norsk kultur, med mindre man bevisst oppsøker den selvfølgelig.

Det er sant som du sier, at folk alltid søker mot dit man føler seg hjemme. Men det blir et problem når det "hjemmet" finner sted i en kultur med et helt annet sett med normer og verdier enn ens eget. Det blir kulturkrasj. Eksempelet brukt i denne tråden er jo et prakteksemplar.

Så da kommer spørsmålet: Skal vi la våre nye landsmenn danne såkallede enklaver (som f.eks Chinatown, som du selv nevner) slik de kan leve i tråd med kulturen fra hjemlandet, eller skal vi "tvinge" på dem en slags integrering, slik at de vet hvordan ting foregår her til lands? Spør du meg, burde vi gjøre vårt ytterste for at konsentrasjonene av etniske minoriteter blir holdt i sjakk. Vi behøver ikke splitte familier eller tvangsflytte noen, men for store konsentrasjoner kan fort bli trøbbel. Først og fremst i kontakt med majoriteten, men også på med tanke på hvordan majoriteten oppfatter innholdet av minoriteten.

Man trenger ikke reise langt for å oppleve kulturforskjeller. Når det er snakk om flere hundre mil i hvilken som helst retning, er sannsynligheten stor for at vi snakker store kulturforskjeller og livssyn.
Det er jo naturligvis mulig å komme med incentiver for å få folk til å flytte til steder de ellers ikke ville ha flytta, akkurat som man gjør med endel fylker ifht studielån f.ex. Si at hvis de flytter til **** (liten by/bygd med få innvandrere), så betaler f.ex. staten så og så mye av husleia.

Et problem jeg kan tenke meg med å flytte til et sted det er veldig få innvandrere fra før, er vel at det sannsynligvis er en større andel innavla idioter som hater alle som har litt mørkere hud enn dem. Pluss ting som at det vil være vanskelig å få tak i spesielle matvarer, både i forhold til religion og smak.
Sitat av xtapolapocetl
Så vet man vanligvis ikke hvem det er som har gjort det heller. Hadde flere visst navn og tilholdssted på sine overfallsvoldtektsmenn hadde det nok vært flere hevnaksjoner fra nordmenn vil jeg tro.
Vis hele sitatet...

det gjorde ikke disse folka heller, som vi kan se og høre på videoen av angrepet. de går løs på alle som er der.

vet vi nordmenn hvor det man finner afrikanere i norge? ja, men vi går ikke til angrep mot de med jernrør, batonger og det som er for det..
Sitat av galningen
vet vi nordmenn hvor det man finner afrikanere i norge? ja, men vi går ikke til angrep mot de med jernrør, batonger og det som er for det..
Vis hele sitatet...
neivel? skal vi se... hvor lenge er det siden en eller annen skjøt med AG3 mot et asylmottak?
Sitat av atomet
neivel? skal vi se... hvor lenge er det siden en eller annen skjøt med AG3 mot et asylmottak?
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du hvilken opprinnelse denne personen hadde? Kunne like gjerne hvert en Pakistaner som skulle skyte en Somailer og ikke en Normann. At noen har angrepet et asylmotak har jo ingen ting med det du sier å gjøre.
Sitat av mathfjeld
Hvordan vet du hvilken opprinnelse denne personen hadde? Kunne like gjerne hvert en Pakistaner som skulle skyte en Somailer og ikke en Normann. At noen har angrepet et asylmotak har jo ingen ting med det du sier å gjøre.
Vis hele sitatet...
Skal vi vedde? Hvis saken blir løst, så får den av oss som hadde rett en kasse pils av den andre? Jeg setter en kasse på at gjerningsmannen er norsk. (PS - jeg foretrekker Frydenlund Fatøl - de kommer vel bare i 0,5-bokser, så da er det greit om du bare kjøper tilsvarende mengde i det)
Jeg har desverre ingen intensjoner om å kjøpe Frydenlund Fatøl, hverken til deg eller meg.

Jeg skjønner hva du mener, uansett om man mener det ene eller det andre så er det feil å bruke en straffesak som ennå ikke er oppklart som et eksempel.
Nei, jeg syns det ser ganske opplagt ut at det er en "innfødt/hvit" nordmann som står bak, så det bruker jeg gjerne som eksempel. Om du syns det er feil får være din egen sak.
Da kan du sende meg en pm når er Norsk/innfødt/hvit blir straffet i denne saken så skal jeg kjøpe øl til deg! Om det ikke blir dømt noen så skal jeg prøve og trekke opp denne tråden igjen om et års tid.
jeg syns det er heilt greit egentligt, når de først skal sloss så er det jo fint at dem ikke bare tar random gutter/menn på byen lizzom så sånt sett er det jo fint at dem tar andre utlendinger
Jeg syntest at det er greit at de komme her til landet... men når de begynner å klage på hvor gale det er her ... ikke missforstå .. men .. det får meg til å ønske de er døde alle sammen ^^,
får det første har dem ingen verdens grunn til å invadere et land som dem gjør, krever faen meg moske i et kristent land? hadde vi kommet til pakistan eller what ever land nedi der, å vi skulle ha opp ei kirke, så hadde vi blitt skutt på flekke. Det at det var kun 8 som faktisk ble sendt hjem til sine gammle land, men det var faktisk 800 som fikk avslag å skulle sendes ut, hvor er alle dem 792stk ikke norske personene? å aller sist men vertfall ikke minst, MULLA KREKAR? bare hele navne synger jo terorist og brudd på alt som heter lover og orden vi har i denne verden? sjønner ikke helt hva som er problemet med å bare sette dem på et fly, kjøre dem ned, sparke dem ut, å drite i dem? det er faktisk ikke vårt land som har noe som helst med hvordan dem har det der nede, også dette med smutthull, invadrer politikken må jo være litt dobbelt siders? vist en familie får oppholdstilatelse, så kan dem dra me seg både naboer å dyr? virker vertfall sånt, men ikke ta dette som noe rasistisk tull, er bare mine litt sterke meninger satt VIRKELIGT på spissen

Stemm FRP
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av triplon
får det første har dem ingen verdens grunn til å invadere et land som dem gjør, krever faen meg moske i et kristent land? hadde vi kommet til pakistan eller what ever land nedi der, å vi skulle ha opp ei kirke, så hadde vi blitt skutt på flekke.
Vis hele sitatet...
Det hadde du neppe. Kyrkjer er vistnok eit relativt vanleg syn i pakistan, og om lag 3% av befolkinga er kristne. Dei kristne blir ikkje forfulgt i stor grad pga. religion i pakistan. Samme gjeld det muslimske landet egypt. Jamt over har dei fleste muslimske land ein kristen minoritet, som i svært stor grad blir respektert.
Sitat av triplon
Det at det var kun 8 som faktisk ble sendt hjem til sine gammle land, men det var faktisk 800 som fikk avslag å skulle sendes ut, hvor er alle dem 792stk ikke norske personene? å aller sist men vertfall ikke minst, MULLA KREKAR? bare hele navne synger jo terorist og brudd på alt som heter lover og orden vi har i denne verden?
Vis hele sitatet...
Kva er det du prøver å sei? At mullah, som er ein religiøs tittel på linje med prest eller kappelan, indikerer at ein person er terroroist? I så fall er du horribelt langt ute på viddene.

Og Krekar blir jo som kjent ikkje sendt ut fordi vi gjennom menneskerettane er forplikta til å ikkje sende folk til områder der dei risikerer tortur eller dødsstraff, noko som er høgst reelt for Krekar. Resten av det du skriv ovanfor gir enkelt og greit ikkje meining uansett korleis eg les det.
Sitat av triplon
sjønner ikke helt hva som er problemet med å bare sette dem på et fly, kjøre dem ned, sparke dem ut, å drite i dem? det er faktisk ikke vårt land som har noe som helst med hvordan dem har det der nede, også dette med smutthull, invadrer politikken må jo være litt dobbelt siders?
Vis hele sitatet...
Hæ?
Sitat av triplon
vist en familie får oppholdstilatelse, så kan dem dra me seg både naboer å dyr? virker vertfall sånt, men ikke ta dette som noe rasistisk tull, er bare mine litt sterke meninger satt VIRKELIGT på spissen
Vis hele sitatet...
Tvert imot har vel innvandringspolitikken, m.a. retten til å ta med ektefelle, blitt sterkt kritisert fordi den er firkanta praktisert. Det er døme på folk som har tent et titalls kroner for lite iforhold til kravet, og blitt nekta gjenforeining med hensyn til at dei tener under underhaldsplikta. Og ja, det er faktisk eit krav om inntekt i slike saker, slik at vedkommande ikkje skal bli staten til last...

Forøvrig bør du lære deg å skrive samanhengande tekster på over ei halv setning. For mesteparten av innlegget ditt var ikkje mulig å tolke noko meining utav.
Når jeg leser dette innlegget så ser jeg likheten mellom deg og de fleste jeg kjenner som stemmer FRP, du ser ikkke konsekvensene av ting. Om du har driti på gulvet så hjelper det ikke å skru av lyset for å late som det ikke har skjedd.

Jeg synes også det er galt at det er så mange som er i Norge som har fått et enderlig avslag på søknaden om oppholdstilatelse. Men det hjelper ikke og hive dem på et fly og sende dem hjem der de kom ifra.

De som kommer til Norge skulle fått oppholdstilatelse i 5 år. Er du en kriminell stakkar så er det rett hjem. Alle de som kommer ifra Iran/Irak whatsoever veit at så lenge de har kommet seg inn i landet så er det lettere å få tilgivelse enn tilatelse. De skulle hvert stoppet før de kom til Norge, der skulle man hatt en strengere kontroll. Om de ikke egner seg for et land som Norge så burde de ikke få smaken på det gode liv her.

PS: IKKE STEM FRP
Hadde ikke tenkt å kaste meg inn i den evige innvandringsdebatten, men innlegget til triplon tok kaka. Jeg orker ikke sitte på sidelinjen mer.

Stemm(mmm?) FRP? Hysj lille gutt. Jeg stemmer selv FrP, men holdningene dine er forkastelige. Glad for at det enda er noen år til du kan stemme.
Så da fikk vi det ut i lufta med en gang, ja - jeg stemmer FrP.

Innvandringspolitikken her i Norge har gått over stokk og stein. Vi tar inn alt for mange hvert eneste år. Ikke misforstod, jeg skulle ønske vi kunne ta inn enda flere enn vi gjør, men slik situasjonen er i dag klarer vi ikke hjelpe alle som er her. Integreringspolitikken er ikke-eksisterende og man skaper grupperinger samt gjenger. "Vi" mot "dem" i svært mange tilfeller.

Bestevennen min kommer fra Irak. Hele familien, teller 9stk, kom som politiske flyktninger til Norge. Jeg møtte han i 7. klasse - og vi har vært bestevenner siden. Han er veldig godt integrert i det norske samfunn, har norske venner, prater flytende norsk og følger norske lover som anstendige norske borgere bør. Grunnen til at han er såpass integrert i det norske samfunn er at de har fått veldig god oppfølgning, både av kommunen, men også av lokalsamfunnet hvor de ble gitt bolig. Hvor de flyttet var det ingen andre utlendinger som bodde. Da han kom på skolen første dag hadde jeg knapt sett en utlending på kloss hold før, i hvert fall ikke pratet med en.

Å kaste ut alle er en forkastelig holdning og jeg er glad vi over 14 ikke deler disse holdninger som blant annet triplon, og flere andre, ytrer her på forumet støtt og stadig.

Jeg er for å gi hjelp til de som trenger det, men vi må kunne klare å hjelpe de som kommer inn fullstendig med deres nye liv i et totalt fremmed land. Selvfølgelig skal de følge norske lover og norsmsett, men å frata dem deres kultur og religion blir for dumt. Moskeer i Norge - sure. Ja til et flerkulturelt Norge som lever i samhold og harmoni.
La oss begrense antallet innvandrere til det antall hvor vi klarer å hjelpe alle 100%, og ikke lar noe være til tilfeldighetene. Per dags dato mener jeg vi ikke klarer å hjelpe alle vi "tar inn" - men i fremtiden er det lov å håpe at vi gjør det. Vi kan ikke tilby noen en plass i fellesskapet hvis vi ikke klarer inkludere og hjelpe de på hele veien.

Ikke send ut stakkars Aya (7) fra Drammen, send heller ut de som ikke tar imot hjelpen ved å begå kriminelle handlinger gang på gang.


Ja til et flerkulturelt fellesskap.
Sist endret av wkL; 6. august 2008 kl. 13:40.
WKL vill tro du og jeg har stemt like lenge så

men men tar alt me et smil, men slashdot? mener du rett å slett at mullah krekar fortjener å bli barnepasset i norge? fordi returnerer han så blir han drept? du mener altså at vi normen skal være stolte over at vårt praktfulle land, skal passe på små feite terorister fordi de ikke må bli drept?:O

okey? høres jo fornuftigt ut
triplon, du har et jævla trangt syn på ting. Prøv å sett deg inn i deres situasjon.

Dessuten følger Norge også lover og regler, så det er ikke bare bare å kaste ut hr. Mullah Krekar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av triplon
WKL vill tro du og jeg har stemt like lenge så

men men tar alt me et smil, men slashdot? mener du rett å slett at mullah krekar fortjener å bli barnepasset i norge? fordi returnerer han så blir han drept? du mener altså at vi normen skal være stolte over at vårt praktfulle land, skal passe på små feite terorister fordi de ikke må bli drept?:O

okey? høres jo fornuftigt ut
Vis hele sitatet...
Takk for dine smigrande forsøk på latterleggjering. Dei er underhaldande. Spesielt når du legg ord i munnen på meg.

Nei, eg har aldri brukt dei orda du bruker, og har aldri argumentert for Krekar. Eg har derimot konstantert at det å sende personar tilbake til Irak, som er ei krigssone, er høgst tvilsomt iforhold til menneskerettar. Eg har heller ikkje ekstremt stor tru på at herr Krekar er så stor terrorist som ein del prøver å framstille han som. Og om han faktisk er terrorist, så er det vel ingenting i vegen for at han kan stillast for norsk rett, og idømmast fengselsstraff inntil Irak er så trygt at han kan returnerast?

Og ja, menneskerettane er universelle, og gjeld alle. Ellers får ein fort eit system der Noreg i praksis har dødsstraff for ein del utlendingar, men ikkje for eigne statsborgerar.
Sitat av mathfjeld
Når jeg leser dette innlegget så ser jeg likheten mellom deg og de fleste jeg kjenner som stemmer FRP, du ser ikkke konsekvensene av ting. Om du har driti på gulvet så hjelper det ikke å skru av lyset for å late som det ikke har skjedd.

Jeg synes også det er galt at det er så mange som er i Norge som har fått et enderlig avslag på søknaden om oppholdstilatelse. Men det hjelper ikke og hive dem på et fly og sende dem hjem der de kom ifra.

De som kommer til Norge skulle fått oppholdstilatelse i 5 år. Er du en kriminell stakkar så er det rett hjem. Alle de som kommer ifra Iran/Irak whatsoever veit at så lenge de har kommet seg inn i landet så er det lettere å få tilgivelse enn tilatelse. De skulle hvert stoppet før de kom til Norge, der skulle man hatt en strengere kontroll. Om de ikke egner seg for et land som Norge så burde de ikke få smaken på det gode liv her.

PS: IKKE STEM FRP
Vis hele sitatet...
Det er jo ganske sjarmerende at du støtter Frp sitt forslag om å gi innvandrere "probation" tid på et år eller to, og hvis de begår en kriminell handling med strafferamme på over 3 månder blir de sendt hjem igjen. Alikevel avslutter du med IKKE STEM FRP!!!!!!
Korrekt, er vel heller bare jeg som ønsker at alt negativt her i verden skal ha en paralell til FRP.

Personlig stemmer jeg ikke FRP og skulle gjerne ønske at triplon leser litt mer før han går til stemmelokalene.
[quote=slashdot] Eg har heller ikkje ekstremt stor tru på at herr Krekar er så stor terrorist som ein del prøver å framstille han som.QUOTE]


HVA? Har du kansje ikke sett videoen fra en terror leir i afganistan når han står å synger å jubler allah allah død over ett eller aent land ( tror kansje det var usa, men ikke sikker på det ) syns det er gode nokk bevis jeg, eller er det kansje ikke det?