Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 2864
Hei

Nå har det seg sånn at min gamle bestekompis har blitt ganske sur på meg. Og har begynnt og trusle meg om at han skal .. ehm vel få meg til og få vondt. Jeg kjenner typen og vet at han er istand til og gjøre mer enn og bare slå meg til blods, men har ingen bevis. Han har aldri blitt tatt for og ha gjort noe voldsomt mot noen. Men jeg har sett noen ting.

Han kommer hjem nå om noen uker og han skal da tydligvis ta meg, og jeg lurtepå.

Hva burde jeg gjøre? Jeg trenger klart en type beskyttelse.
Er det noen ting jeg kan skaffe meg for og beskytte meg, som er lett mulig og ha i lommen.. Han sa han skulle ta meg når jeg mist kunne forvente det.
Jeg kjenner han godt og forstår at han kommer til og prøve og ta meg når jeg kommer hjem fra skolen en eller annen dag.
Jeg vet at vist jeg andmelder han før skjer ingenting, fordi han har aldri blitt tatt i og gjøre noe, og han vil da bare bli mer sur. Så eneste muligheten er og ta han der og da.

PS: Trene rocky style og slå han knockout er ikke et alternativ.
Politi er vel det fornuftige.
Pepperspray eller å banke livdriten utav han vil vel bare skape mer problemer for deg?
Jernrør bak og forann på kne er jo en klassiker. Ellers er alt med skarpekanter og stor massetetthet.
Men politi er helt klart anbefalt.

Av ren nysgjerrighet spør jeg hva du har gjort for å få din bestevenn etter deg?
Nike's Avatar
Trådstarter
Jeg var litt "morsom" en kveld og sa jeg kunne prøve meg på damen hans fordi de slo opp..
og det ene førte til det andre og han e pissed på meg nå.
Sitat av Nike
Jeg var litt "morsom" en kveld og sa jeg kunne prøve meg på damen hans fordi de slo opp..
og det ene førte til det andre og han e pissed på meg nå.
Vis hele sitatet...
Og det fikk han til å tenne på alle plugger?
tror du burde starte å lete etter bedre "bestevenner"
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Du bør først snakke med gammle kompisen din, vis han truer deg via msn lagre loggen og når han ringer deg så tar du opp samtalen.

Lurte på noe er du redd han? er han sterkere enn deg?
Betal et par Albanere som kan true han vis han gjør noe med deg , så blir han banka av de vis noe skjer....
Nike's Avatar
Trådstarter
Som sagt min gamle bestevenn.. Jeg trenger alikevel en måte og mer eller mindre lamme han på. Noen steder på nette hvor jeg kan bestille støtpistol eller noe?
Hva med å foreslå å begrave stridsøksa? Høres ut som om det er bagateller dere krangler om.
Sitat av Nike
Som sagt min gamle bestevenn.. Jeg trenger alikevel en måte og mer eller mindre lamme han på. Noen steder på nette hvor jeg kan bestille støtpistol eller noe?
Vis hele sitatet...
Ebay - stungun
Tror dog den ikke kommer igjennom tollen.
Sitat av Savyer
Jernrør bak og forann på kne er jo en klassiker.
Vis hele sitatet...
Som sagt denne funker veldig bra.
Men, igjen, kontakt politi hvis trusselen er seriøs. Du kan også snakke med han.
Nike's Avatar
Trådstarter
Jeg kjenner personen og vet vist han lager seg uvenner så forblir de uvenner. Jeg vil bare ha noe som jeg ikke kan drepe han med, men skade han. Jeg er redd for at jernrør kunne blitt litt for hardt liksom.. Kan jeg lage en ting som blanding av sitron og noe og hive i øynene hans måntro?
Annmeld saken først til politiet, ingenting skjer, men da kan de i hvertfall ikke si at du skulle kommet til dem for hjelp etter du har knivstokket/slått han ned/brukt stungun på tullingen.
Herregud. Eneste bra posten her er fra Hacker.

Hvorfor går du ikke mot politiet? Jo, fordi du ikke har bevis. Ja, da skaffer du bevis. Ta opp en telefonsamtale, eller kanskje snakk med han via msn. Eller prøv å snakk deg ut av situasjonen.

Ring han, si at du er keen på å ordne opp. Vær kameratslig. By på en øl og snakk sammen, det er slik du kommer ut av situasjonen, ikke ved hjelp av harry-teknikker som å støte han eller banke livsskiten ut av han.
Agreed. Forøvrig må det være leit å ha sånne kompiser. Her spøker man med kompisers kjærester hele tiden. På en langt verre manøver enn det der, skal jeg si deg. I helgen satt vi 6-7 stk hos en kompis og spilte poker, og dama hans var tilstede. Jeg solgte meg ut, så sa jeg hørbart for alle, til kjæresten hans: "Nei, hva sier du? Skal vi ta oss en runde i sengen?" så sa hun "Jepp." så forsvant vi inn på rommet hans (som forresten var vegg i vegg med stuen der de spilte poker). Der lå vi i samme seng, kompisen min sin, og så på TV og lagde lyder og satte madrassen i bevegelse i blant. Typen hennes banket på og ville inn en gang, men jeg ba ham komme tilbake om 15 minutters tid. Det var greit. Etter en stund rufset vi til håret vårt og gikk ut i stuen til de. "Faen, damen din er digg", sa jeg, så smilte han.

Kall det så umodent du bare vil, men det er så endeløst mye gøyere enn å gå rundt og være redd for kompisene sine fordi man faktisk ikke har -virkelige- kompiser.
1. Prøv å ordre opp, si at det var kødd og be han å chille. Si at det ikke vil gjentas, legg deg litt flat.

2. Dere er jo bare 17 åringer, så hvor ille kan det være? Har du en storebror,fetter,kompis som er litt eldre? Det ordner opp mye.

3. Hvis kompisen din vet at du ikke er slåss typen så vil han true/dytte/slå deg siden han vet han er overlegen deg.

4. Hvis alt annet ikke funker, så er det på tide å grave opp ballene og gjøre tiltak. Ikke noe stort men prøv å fighte han. 1 mot 1, uten våpen. Det løser opp mye aggresjon og viser at du kan stå opp for deg selv.


Har selv mange sånne kompiser og vil si at jeg også er litt sånn. I kompis gjengen min så er det en uskreven regel å ALDRI snakke om damen eller familien til en av oss.


Good løck!
kjøp pepperspray trur dem selger den som er lovlig på finn.no
men den kan du jo bare bruke hvis han angriper deg,
Selvfølgelig skjer det noe hvis du anmelder han. Eller. det vil si, hvis han gjør noe med deg, har politiet god grunn til å mistenke kameraten din. Jeg synes det er svært trist, på dine vegne, at du spør på et forum hva du skal gjøre mot en ex-kamerat som har lyst til å ta deg i rumpa. Burde vitterlig ikke være nødvendig å bli matet et svar med bokstavkjeks i en alder av 16+?
Sist endret av wkL; 23. mai 2008 kl. 03:53.
Trenger ikke bevis for å anmelde. Var hos snuten to timer i går pga trusseler. Det som skjer er at vedkommende må komme inn til avhør hos politiet. Han vil seff si "aner ikke hva han babler om" bla bla bla.. Det blir da ord mot ord og saken henlagt. MEN! Da ligger saken i registeret til politiet og om det skulle skje mer så kan politiet hjelpe deg bedre. Og dersom han banker på døra di en kveld, så ringer du snuten og sier at du anmeldte en fyr for trusseler og nå er han på døra di. Da kommer dem fort! En annen ting er at dere begge kan bli kalt inn i konfliktrådet for megling. Kan også hjelpe på saken. Vet ikke helt hvor effektivt dette er om han er gæren da men. Verdt et forsøk.

Men for å svare på andre delen av spørsmålet ditt ang beskyttelse, så finnes det stikksikre hansker, kuttsikre tskjorter osv.. Send meg mail/pm så kan jeg hjelpe deg med å fikse no!
Så situasjonen er at du hadde en god venn, som i tillfellet var din bestevenn, som du begynte å krangle med, og nå vil han banke deg flat?
Hvis han er så voldelig som jeg får uttrykk av har han helt sikkert hatt litt problemer på skolen, så da bare går du og sier det til en lærer du kjenner!
Læreren ser alvoret og går rett til politiet, så blir han satt i arresten!

Og da han kommer ut går han rett til deg med kniv.
Sist endret av Maur-spy; 23. mai 2008 kl. 16:29.
Jeg kjenner mine venner såpass godt, at jeg VET hva jeg kan kødde med dem om, noe som tydligvis ikke du gjør med din "bestevenn" ( som du sikkert hart kjent i mange år?), men alikevel klarer å få som uvenn av noe som minner om en dårlig spøk? da ville jeg heller spurt hvor gode venner dere egentlig er/var.

Nå vet jo ikke jeg hele historien, men syns "vennen" din virker sinnsykt barnslig.

Edit: litt skriveleifz
Sist endret av shitrich; 23. mai 2008 kl. 16:44.
Som det er tidligere sagt i denne tråden:

Legg deg helt flat og prøv å snakk deg ut av situasjonen. Behold MSN logger og telefon samtaler der han truer deg..
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Anmeld det. Hvis det skulle skje noe med deg så får han problemer. Helt ærlig så tror jeg du bare kan slappe av, alle opplever slikt opp gjennom oppveksten, og stort sett så lever de fleste.
Sitat av Silvercrest55
Betal et par Albanere som kan true han vis han gjør noe med deg , så blir han banka av de vis noe skjer....
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke ett par nordmenn? Som om det ikke er nok voldelige innvandrere, så skal du betale dem for å utføre voldshandlinger? Jeg synes heller gutten skal ta "bestevennen" sin selv. Få deg en springkniv hvis han er så farlig...
Ring til han mens du spiller inn samtalen. Forklar at du vil ordne opp i dette uten noe stress. Kommer han med trusler så har du det på tape, og gir det til politiet. Eller du kan informere han om at du har det på tape og at du vil glemme hele greia hvis han slutter med trussler osv.

Ellers kan du gå med pepperspray/cs-gass på deg og håpe du rekker å ta det frem før han slår.

Men personlig ville jeg betalt noe større kompiser en liten sum for å ta han hvis han gjør deg noe, hvis du ikke klarer han selv.

Men første forslaget mitt er nok det lureste tror jeg.
Slå han halvt ihjel.. Nei?! Hvis dette er en kompis, hvorfor vil du i det heletatt angripe han?
Jeg vil tru at "feige" selvforsvartriks bare gjør vondt værre.. Hadde jeg blitt sprayet i øynene med pepperspray, så ville jeg nok blitt ganske agresiv i senere tid.
Ring han, og snakk med han.. Er han en kompis vil han ikke gå så hardt til verks.
Eller kan du gå bort til han som en mann, snakk med han, hvis det ikke ordner seg, så be han gi deg et slag eller noe..
Er det ikke noe med at man ikke kan spille inn en samtale uten at vedkommende du snakker med vet om det? Men siden han er så feig mot deg, hvorfor ikke benytte alle muligheter Det mener nå hvertfall jeg.
Sitat av junkpal
Er det ikke noe med at man ikke kan spille inn en samtale uten at vedkommende du snakker med vet om det? Men siden han er så feig mot deg, hvorfor ikke benytte alle muligheter Det mener nå hvertfall jeg.
Vis hele sitatet...

Stemmer!
Ikkeno poeng i å bruke opptaker hvis du ikke hoster at du tar opp først...
Hvis personen ikke kunne visst at samtalen ble tatt opp, kan det ikke brukes som bevis i en rettsak.
Si til han at dere kan møtes, og at flere kommer til å være der for å se at ting går for seg ordentlig (Ikke blir banka livsskiten ut av, eller bruker våpen).. gjerne en begge er venn med. Siden dere var bestevenner burde dere ha noen felles venner..

Bedre at du får bank i en fair fight der noen VIL bryte inn uansett om det blir for ille, enn å være redd over lengre tid.

Sitat av Wilibald
Stemmer!
Ikkeno poeng i å bruke opptaker hvis du ikke hoster at du tar opp først...
Hvis personen ikke kunne visst at samtalen ble tatt opp, kan det ikke brukes som bevis i en rettsak.
Vis hele sitatet...
Så hvis noen ringer deg og sier de vil drepe deg, så skal du si ifra "Nå tar jeg opp." ?? Det må da kunne gjøres unntak for slikt.
Sist endret av Xasma; 24. mai 2008 kl. 01:26.
Sitat av x3m187
I kompis gjengen min så er det en uskreven regel å ALDRI snakke om damen eller familien til en av oss.
Vis hele sitatet...
Da er dere ikke kompiser

Og over til trådstarter,. har du vurdert å møte ham i person? Hvis ikke dette lar seg gjøre tror jeg det er bedre å ta et par slag, enn å begi seg ut på pepperspary ... altså,. er fyren så badass som du vil ha det til, tror jeg neppe litt pepperspray vil jage ham på flukt ..

Og tilbake til deg eksem, eller eXem eller hva du kalte deg, hvorfor så overbeskyttende overfor familie? Når jeg er hos kamerater tar jeg støtt og stadig en prat med foreldrene om de er i nærheten, enten det bare er en kjapp røyk, eller en lengre samtale?

EDIT: Du het visst x3m187 ...
Sist endret av Petter Pan; 24. mai 2008 kl. 01:43.
Litt OT... Men er fyren utlending? xD

Anyways. Hvorfor ikke bare ta banken og bli ferdig med det? Han dreper deg jo ikke. Verste som skjer er at du får et blått øye liksom...
Sitat av Petter Pan
Da er dere ikke kompiser
Vis hele sitatet...
De flyr nok ikke på hverandre så fort de snakker om familie eller damer.
Regner med at det er for at det ikke skal bli noe ''krangling'' ol.
(Dårlig ''forklart''. er trøtt )
haha, får jeg lov til å le?
er vold virkelig den eneste løsningen? nei.
kontakt politiet, forklar situasjonen og se hva som skjer. hvis ikke får du bare snakke med denne duden og si at det var en spøk. tåler han det ikke, så får du bare ta støyten. var dere bestevenner, er det ganske viktig at du kjenner hans grenser. man tester de ikke, det sier jo en del om deg og.. hmm.

nei du, bruk kjeften, så viser du i alle fall at det er én som er fornuftig av dere to.
Anmeldelse vil ikke hjelpe deg når han plutselig er der og skal ta deg. Og skulle han mot formodning bli dømt for det, gir trusler likevel nesten aldri noen annen reaksjon enn bøter/betinga fengsel. Det skal være veldig grovt for at man skal få ubetinga. Så skal du ha hjelp av politiet må du nesten være villig til å få ordentlig bank først. Personlig ville jeg skaffet meg en boks med pepperspray, CS e.l. og sett meg over skuldra.

Men det er klart, er han en gjennomsnittlig usikker 17-åring kan det jo være han blir skremt av en anmeldelse for trusler.. Lykke til.
Sitat av flashback
nei du, bruk kjeften, så viser du i alle fall at det er én som er fornuftig av dere to.
Vis hele sitatet...
Det var jo det som fikk det hele igang, så jeg tror ikke noen av dem tjener på å snakke. har det først gått så langt som det har, og dere har prøvd å snakke ville jeg heller bare tatt juling og sagt meg ferdig. Ta et slag og ligg nede og spill at det er værre enn det er, så gir han seg. (med mindre han har spesiel lyst etter blod.) Bedre å bli latterliggjort for å bli slått ned lett, enn å ende på sykehus for å ha blitt rund banka som bare det.
Tipper det lureste er å bare snakke med han. Altså, hvis han klikker helt for at du bare kødda om eksen hans har han et problem. Folk kødder om eksen min heletida. Jeg tar det med et smil.

Dere kan ikke ha vært "bestevenner" hvis han lar vennskapet gå til helvete over en spøk. Hvis han er 17 kan det henne han blir skremt av en anmeldelse, kanskje ikke. Hvis ikke prøv å megle så godt du kan med han. By han på et par kalde og bare prat. Med andre folk tilstede så han ikke kan angripe det random.

Funker ikke det ta et slag og gå til politiet. Prøv å ikke gjør motstad. Bare ta imot slag og løp som faen. så går du til politiet med et knekt kinnben som bevis. Ta vare på alle logger etc som flere folk har sagt. Ta opp meglingen.

For alldel ikke synk så lavt som han og ty til vold. Det løser ingenting. Det vil bare få han mere sint.
Smart den med å "bestille" noen albanere, ja
Brukt den selv før.. skumle typer
det jeg hadde gjort er å møte han for å snakke om det.. hvis han hadde angrepet meg, så hadde jeg gjort motstand.. de aller fleste "svære tøffinger" regner med at motparten ikke tørr å gjøre motstand.. men å ligge å spille død ser jeg som en veldig dum ide.. er han frekk mot deg, så kan du være frekk tilbake, dytter han deg kan du dytte tilbake osv.. det er fair fight, men pass på at du ikke bruker våpen... iallefall ikke først..
holder litt med ThexZed her, men ville prøvd å få tak i han over telefon først og deretter møtt han IRL, dersom du fortsatt hadde vært overbevist om at han ville gjort deg noe så ville jeg tatt kontakt med nærmeste politidistrikt. nå er det jo noen ganger at folk kan virke veldig irriterte og si ting de ikke mener og ofte så fører det ikke til annet enn et brudd i forhld/vennskap ell. ikke vis at du er redd for han noen gang, det vil bare gjør at han tror at han kan gjøre hva han vil
En kraftig lommelykt å lyse han i ønyene så du kan stikke av
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nike's Avatar
Trådstarter
Tenkte jeg bare skulle ligge til at han har kommet hjem og har truet meg på livet. Har vært og andmeldt han.
Gå etter kneet hans, får du et hard spark eller slag der så klarer du ikke å gjøre en dritt, eller du kan gå til politiet med msn loggen din?
Hadde du vært en bestevenn av duden hadde du aldri dratt en vits om eksdama, særlig ikke rett etter bruddet. Jeg vil på en måte si at hele situasjonene er selvforskyldt, men igjen, det er jo ingen som har rett til å banke folk bare for noe de har sagt. Jeg regner med at du hadde såpass mye vett at du holdt deg unna dama? Hvis dere er sammen nå, er du så godt som eplemost!

Beskyttelse(?), hvis han er så farlig som du prøver å fremstille han, da bør du ringe politiet. Tviler på at han dreper deg, så du har uansett muligheten til å anmelde forholdet etter at du har blitt rundjult/torturert. Good luck ;P
Sitat av Nike
Tenkte jeg bare skulle ligge til at han har kommet hjem og har truet meg på livet. Har vært og andmeldt han.
Vis hele sitatet...
That's what friends are for
Sitat av Realist1
Agreed. Forøvrig må det være leit å ha sånne kompiser. Her spøker man med kompisers kjærester hele tiden. På en langt verre manøver enn det der, skal jeg si deg. I helgen satt vi 6-7 stk hos en kompis og spilte poker, og dama hans var tilstede. Jeg solgte meg ut, så sa jeg hørbart for alle, til kjæresten hans: "Nei, hva sier du? Skal vi ta oss en runde i sengen?" så sa hun "Jepp." så forsvant vi inn på rommet hans (som forresten var vegg i vegg med stuen der de spilte poker). Der lå vi i samme seng, kompisen min sin, og så på TV og lagde lyder og satte madrassen i bevegelse i blant. Typen hennes banket på og ville inn en gang, men jeg ba ham komme tilbake om 15 minutters tid. Det var greit. Etter en stund rufset vi til håret vårt og gikk ut i stuen til de. "Faen, damen din er digg", sa jeg, så smilte han.

Kall det så umodent du bare vil, men det er så endeløst mye gøyere enn å gå rundt og være redd for kompisene sine fordi man faktisk ikke har -virkelige- kompiser.
Vis hele sitatet...
Ekte venner kalles det...


Er det mulig at politiet "overvåke" deg en stund? Bare for å vere sikker liskom...