Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 11943
Jeg har fundert litt på en ting i en god stund nå. Hvilket produkt er det folk i dag savner som ikke allerede er på markedet?

Er det noen som har hørt om f.eks quickloader ? Den er jo helt genial.

Er det noen som har noen idèer om produkter de gjerne ville ha. Eller er det noe dere irriterer dere grønn over at er kronglete eller tar altfor lang tid? Dette blir på en måte en markedsundersøkelse for å sette navn på det.
Sist endret av cardi; 30. april 2008 kl. 14:23. Grunn: Bedre formulering av spørsmål.
Sitat av cardi
Jeg har fundert litt på en ting i en god stund nå. Hvilket produkt er det folk i dag savner som ikke allerede er på markedet?

Er det noen som har hørt om f.eks quickloader? Den er jo helt genial.

Er det noen som har noen idèer om produkter de gjerne ville ha. Dette blir på en måte en markedsundersøkelse for å sette navn på det.
Vis hele sitatet...
hva er quickloader?
Trådstarter
87 4
La inn link i øverste post.
Sitat av cardi
La inn link i øverste post.
Vis hele sitatet...
ah, var ikke den oppfinnelsen med på det oppfinner programmet som gikk for et halvt år siden ?
Mener jeg har sett denne før
Trådstarter
87 4
Sitat av confuser
ah, var ikke den oppfinnelsen med på det oppfinner programmet som gikk for et halvt år siden ?
Mener jeg har sett denne før
Vis hele sitatet...
Stemmer. Skaperen het programmet.

Espen, som grunderen heter, har solgt 70.000 eksemplarer i Norge allerede, og enda mer i utlandet.
Sist endret av cardi; 30. april 2008 kl. 14:00. Grunn: Leif
Nei det var den ikke. Den ble tatt rettighet på i 1964.
Trådstarter
87 4
Okei. Bom fra meg der.
Sitat av cardi
Jeg har fundert litt på en ting i en god stund nå. Hvilket produkt er det folk i dag savner som ikke allerede er på markedet?
Vis hele sitatet...
Det var da ett merkelig spørsmål...hadde jeg vist om noe alle trengte, så ville jeg værtfall ikke lagt ut om det her..heller holdt det for meg selv og prøvd og fått en patent på det.
Trådstarter
87 4
Sitat av ^ProXo^
Det var da ett merkelig spørsmål...hadde jeg vist om noe alle trengte, så ville jeg værtfall ikke lagt ut om det her..heller holdt det for meg selv og prøvd og fått en patent på det.
Vis hele sitatet...
Hehe, så sant så sant! Men det er vel for all del lov til å lure.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av dynamite
Nei det var den ikke. Den ble tatt rettighet på i 1964.
Vis hele sitatet...
Jeg er rimelig sikker på at jeg så et program hvor de fulgte deltakerne fra skaperen ett år senere, og da kan jeg banne på at jeg så akkurat det slagordet: "Quickloader - the red one".

Sikker på at du ikke tar feil?

EDIT: Jaha:
About QUICKLOADER AS

The company was founded in 2007 to produce and distribute the new and innovative tie down ratchet, QUICKLOADER.
Vis hele sitatet...
Sist endret av ticks; 30. april 2008 kl. 14:24.
Hva med batteridreven batterilader? Eller sykkelklemmer for shorts?
Sitat av aarst0g
Hva med batteridreven batterilader? Eller sykkelklemmer for shorts?
Vis hele sitatet...
Førstnevnte finnes vel allerede.
Trådstarter
87 4
Haham batteridreven batterilader var ikke så dum. Da har du hvertfall alltid et par fulladet, og når det blir tomt så bruker du det andre paret til å lade det tomme med.

Sykkelklemmer for shorts må du forklare litt mer på tror jeg.
Sitat av FrittTheBandit
Førstnevnte finnes vel allerede.
Vis hele sitatet...
Uhm, nei. Tenk deg godt om.
Det finnst allereie portable batteriladarar for bilar...
Vis du kan litt elektronikk og litt dataprogrammering, kan du jo lage en robot, med en menskelig hjerne, slik at den er på samme intligens nivå som mennesket, da blir du rik da
Trådstarter
87 4
Sitat av Kastrup
Vis du kan litt elektronikk og litt dataprogrammering, kan du jo lage en robot, med en menskelig hjerne, slik at den er på samme intligens nivå som mennesket, da blir du rik da
Vis hele sitatet...
litt elektronikk og litt programering :P Tror det skal litt mer til, ettersom at ingen har klart det enda.
Sitat av aarst0g
Uhm, nei. Tenk deg godt om.
Vis hele sitatet...
Ser poenget med ironien, men det finnes faktisk betteridrevne mobilbatteriladere, for eksempel.
Sitat av Kauder
Ser poenget med ironien, men det finnes faktisk betteridrevne mobilbatteriladere, for eksempel.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg ikke presiserte mer, mente vanlige AA batterier.

edit: Sykkelklemmer er sånne "hemper" man fester rundt vide bukser nede ved ankelen, slik at man unngår å få buksen inn i kjettingen.
Sist endret av aarst0g; 30. april 2008 kl. 15:57.
Tyngekraft blokkerende matriale.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av estragon
Tyngekraft blokkerende matriale.
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket går vel ikke dette på noe tidspunkt an. Det finnes dog en veldig morsom video av en real hover-craft-aktig maskin som bruker et antall (7?) vifter til å løfte seg med. Type flygende bil. Veldig kult. Noen som vet navnet på den?

Jeg kunne tenkt meg en batteridrevet stikkontakt. Selv om det skal et rimelig alvorlig batteri til for å lage så mye spenning - det hadde vært kult å ha i blant. Min 5" reise-TV er ikke akkurat noe å kimse av på plasser uten strøm.

Appropos ting som egentlig ikke går an; En teleporteringsmaskin hadde vært greit.
Sist endret av Moff; 30. april 2008 kl. 16:20.
Trådstarter
87 4
Tydelig at det er mye folk har lyst på men som er så og si umulig for øyeblikket. Jeg tenker mer på hva som faktisk er mulig å lage. Små gadgets som kan gjøre hverdagen mye enklere.
Haha, sånn quickloader skal jeg kjøpe i julegave til fattern!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av cardi
Tydelig at det er mye folk har lyst på men som er så og si umulig for øyeblikket. Jeg tenker mer på hva som faktisk er mulig å lage. Små gadgets som kan gjøre hverdagen mye enklere.
Vis hele sitatet...
Jeg håper at kildekoden til livet snart skal legges ut. Da skal jeg programmere en søkefunksjon så jeg kan finne sokkene mine.
Sitat av Jonta
Jeg håper at kildekoden til livet snart skal legges ut. Da skal jeg programmere en søkefunksjon så jeg kan finne sokkene mine.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker å finne opp det "sitatet". Oh wait, already done: bash.org
Sitat av Moff
Sist jeg sjekket går vel ikke dette på noe tidspunkt an. Det finnes dog en veldig morsom video av en real hover-craft-aktig maskin som bruker et antall (7?) vifter til å løfte seg med. Type flygende bil. Veldig kult. Noen som vet navnet på den?

Jeg kunne tenkt meg en batteridrevet stikkontakt. Selv om det skal et rimelig alvorlig batteri til for å lage så mye spenning - det hadde vært kult å ha i blant. Min 5" reise-TV er ikke akkurat noe å kimse av på plasser uten strøm.

Appropos ting som egentlig ikke går an; En teleporteringsmaskin hadde vært greit.
Vis hele sitatet...
Bilbatteri + omformer du får kjøpt på biltema = Bærbar stikkontakt
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av wkL
Jeg ønsker å finne opp det "sitatet". Oh wait, already done: bash.org
Vis hele sitatet...
Ja ikke sant? Men jeg har ihvertfall skjønt hvordan det skal gjøres, trenger bare kildekoden. Letefunksjon i skolebøker kunne også vært en fordel, og i butikker, da kjøper man mye mindre, og reklame og produktplassering i butikken har ingenting å si. Søkefunksjon overalt!
Trådstarter
87 4
Sitat av nikita
Vis hele sitatet...
Takk for link. Hvis det er noe fler som har flere linker så er det fult lovlig å legge de ut!
Denne er kjempekul!

Cocoon Emergency Survival Treehouse Concept

Hadde vært fett å henge en sånn på en fjellheis!

[EDIT:] fant en svæær liste med fete oppfinnesler her: Smart Products Smart Ideas from Corporates Funny
Sist endret av Turbolego; 1. mai 2008 kl. 17:49.
Doh, fant enda en side, med enkle og geniale "gjør det selv" oppfinnelser!

25 Amazing Everyday Do It Yourself Inventions

Men fikk ikke redigert siste post.
Sist endret av Turbolego; 1. mai 2008 kl. 19:19.
Trådstarter
87 4
haha. Konge bra sider du linket til turbolego! Kanskje dette kan bli den nye business tråden eller noe lignende om det ikke finnes noe slikt fra før av. :P
Sist endret av cardi; 1. mai 2008 kl. 22:53. Grunn: Skriveleif
Jeg ønsker at noen oppfant en duppetitt som fungerte som pc, spillkonsoll, film og musikkavspiller. Og kunne spille av alt som kom på markedet slik at man slapp å ha så mange dingser i stua. Jeg irriterer meg grønn over all plass alt tar - for ikke å snakke om all ledning-spagettien
Når jeg blir stor skal oppfinne en mobil vibrator den skal ligne på en vibrator men skal ha display og alt, den skal være vanntett og med bra kvalitet, virker noen intreserte?:P
En motsatt lyspære som utgir mørke! Men det er umulig desverre
Sitat av ^ProXo^
En motsatt lyspære som utgir mørke! Men det er umulig desverre
Vis hele sitatet...
Ingenting er umulig. Det umulige tar bare litt lengre tid.
Kunne også tenkt meg en chip man kunne få operert inn i levra samt en fjernkontroll som kunne slå levra av og på. Da kunne man stengt levra på fredag før man tok noen øl også vert passe full hele helga også slått levra på igjen søndag
Kule og orginaler idéer for reklame!

http://www.thecoolhunter.net/ads/
Fant en side til, synd at det er over én time siden mitt siste innlegg...

Denne siden er LANG og med bilde av hvert nye produkt/nyvinning: A COLLECTION OF SMART PRODUCTS, BRIGHT IDEAS, AND FRESH APPROACHES
Trådstarter
87 4
Turbolego, det er virkelig turbo i deg. Fantastisk. Stå på!

Finner du produkter som er spennende å importere til Norge så gjerne legg inn link til det og!
Tror jeg skal ta patent på sammenleggbare konteinere. Da kan man kjøre 10 ganger så mange tomme konteinere med tog/båt osv enn man kan i dag.

Også tenkte jeg finne opp bamser som lærer å snakke via ladestasjoner rundt omkring.
LA oss si det koster 20 spenn å lade bamsen med noen settninger. Alle ungene i gata vil ha den smarteste bamsen

Kan også lage internasjonal variant med nettsamfunn der man kan få oversatt til sitt eget språk om man f.eks har ladet i utlandet. Perfekt for å lære barn språk....

Noen som er flinke til å designe ting her ?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Daskeladden
Tror jeg skal ta patent på sammenleggbare konteinere. Da kan man kjøre 10 ganger så mange tomme konteinere med tog/båt osv enn man kan i dag.
Vis hele sitatet...
Om du løser problemet med stabilitet og hvordan de legges sammen (hengsler elsn. Vedlikehold) tror jeg dette kan bli en bra idé.
Trådstarter
87 4
Sitat av Daskeladden
Tror jeg skal ta patent på sammenleggbare konteinere. Da kan man kjøre 10 ganger så mange tomme konteinere med tog/båt osv enn man kan i dag.
Vis hele sitatet...
Den var absolutt ikke dum! Fy søren, den var egentlig helt genial! Løp å kjøp pantent. Hvis det ikke er noen som har det fra før.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av cardi
Den var absolutt ikke dum! Fy søren, den var egentlig helt genial! Løp å kjøp pantent. Hvis det ikke er noen som har det fra før.
Vis hele sitatet...
Et problem som muligens kan oppstå i tillegg til de jeg nevnte er at det muligens ikke er noe behov for å frakte massevis av tomme containere, da lasteskip går fram og tilbake hele tiden.

Dessuten måtte man funnet en måte å kjapt klappe dem ut igjen.
Trådstarter
87 4
Sitat av Jonta
Et problem som muligens kan oppstå i tillegg til de jeg nevnte er at det muligens ikke er noe behov for å frakte massevis av tomme containere, da lasteskip går fram og tilbake hele tiden.

Dessuten måtte man funnet en måte å kjapt klappe dem ut igjen.
Vis hele sitatet...
Viktige faktor du nevner her. Men på en annen side, hvis du tenker oppbevaring. Krever selvfølgelig en grundig gjennomtenkning.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av cardi
Viktige faktor du nevner her. Men på en annen side, hvis du tenker oppbevaring. Krever selvfølgelig en grundig gjennomtenkning.
Vis hele sitatet...
Men hvor oppbevares det masse tomme containere da? Er de ikke i bruk? Kunne selvfølgelig spart en del plass ved havna, men... nei, kan ikke si meg helt overbevist.

Edit: 2^10 poster.
Sist endret av Jonta; 2. mai 2008 kl. 18:56.
Trådstarter
87 4
Trodde det var mange tomme containere nede på havna, men mulig det er feil. Men de må jo lages et sted for så å fraktes til havna, eller?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Det er en genial ide Daskeladden!
Jeg har faktisk noen ideer om hvordan dette med sammenleggbare conteinere kan fungere. Og holde stabilitet og styrken de har. Vet ikke helt om det kan fungere i praksis siden disse konteinere veier sikkert flere tonn. Tror jeg vet hvordan man kan få "slått" de opp ganske fort også.

Ellers er en-manns flygende transportmidler noe jeg synes er drit kult og hadde blitt kult om det hadde blitt allemannseie.


EDIT: F***: Sammenleggbare conteinere finnes allerede: http://www.gmm.no/produkter.asp?produkt=34
Ikke like store som slike jeg tenkte på, men sammenleggbare conteinere finnes desverre allerede, men det finnes jo alltid ting man kan forbedre.
Sist endret av Thoryllo; 2. mai 2008 kl. 19:44.
Trådstarter
87 4
Jaja. Jeg er sikker på at FreakForum folka klarer å komme opp med flere smarte ideer uansett. Og også varer til import.