Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  227 32283
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er ikke avhengighet som gjør at du prøver forskjellige stoffer igjen og igjen, det er det at den illusjonen du trodde var virkelighet bryter totalt sammen etter ditt første ulovlige rusmiddel. Du har vokst opp i et samfunn som forteller deg hvor farlige og jævlige alle disse rusmidlene er, hvis du bruker disse blir du den største taperen noen sinne og du mister -alt-. Så en dag prøver du da som sagt et av disse stoffene, du finner ut at alt du har lært før ikke nødvendigvis er en ren sannhet, og du begynne å tenke selv.

Det negative med dette er at du sansynligvis får venner som bruker disse rusmidlene, og sjangsen for at de har et meget spaced forhold til disse er velidg stor - hvis det ikke finnes regler og normer med tanke på rusmidlene (du har jo allerede brutt alle kjente normer ved å prøve) så fins det ingen sosiale forhold som kan holde deg igjen. Å bruke stoffene er essensen av hva andre ser på som negativt, men du vet selv at de ikke er så forferdelige som alle skal ha det til; og det ender opp med at du gir en lang faen i alle andre syn på deg og ditt. Hvordan kan noen si at "nok er nok, du bruker det stoffet for mye" eller "du bruker stoffer som er meget farlige"; hvis det ikke fins en jævla sosial linje å følge?

Det er ikke stoffene som er farlig, det er miljøet (eller manglen på et).

Håper denne teksten ble leselig. Jeg tenker -mye- på slike ting, men å få de ut i ord er jammen ikke lett.

Edit: Fikset bittelitt.
Sist endret av Tias; 15. juni 2004 kl. 14:23.
Veldig fin, Tias!
Mobb Deep og Kif

Det er livet.

holla
forresten.. Tias.. bra innlegg

tror mange kjenner seg igjen i det du sier.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Takk for positiv respons.

Problemet er at man må være i vår posisjon for å skjønne dybden av problemene; en skjønner det ikke før man så og si står til knærne i det selv. :-/
Det er dessverre sånn med alt for mye
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Hvilket syndrom er det?
Vis hele sitatet...
Jeg lider av det ekstemet syndromet "EEM" (Ekstrem energi mangel )

defor finner jeg søvn veldig nyttig og godt
Røyker man hasj eller spiser E, Sopp og LSD og ser på dette som erfaringer, mener jeg dette er en utvidelse av tankegangen, du klarer faktisk å se utenfor en a4 tankegang som blir internalisert gjennom oppdragelse fra bøkene som er skrevet av kjedelige kontorrotter. Spesielt hvis man bedriver med kunst, la oss si photoshop som jeg holder på med så har dette utvidet mine kreasjoner, mitt spekter av hva det går ann å lage. Dette er noe som er utrolig vanskelig å forklare, men dem som ser på narkotikaen nevt tidligere som erfaring, kan se mye mer inni hodet sitt og kanskje forstå mer av det som eksisterer rundt oss.

Personlige erfaringer jeg har hatt er de som er nevt øverst, og å definere hva som er best av dem er vanskelig, dem er alle forskjellig, den beste på skikkelig party var E mens det som hjalp meg best til kunst idag må ha vært Sopp, LSD og Hasj.
Sist endret av magicm; 16. juni 2004 kl. 23:40.
og tias, helt riktig.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Heisann, magicm. Velkommen til forumet

Bare en ting, når du sier LCD så mener du selvsagt LSD?
Sist endret av Tias; 16. juni 2004 kl. 23:53.

hahah, ser du hva 6 timers photoshop arbeid foran en LSD skjerm gjør med deg!

takk for velkomsten
Sist endret av magicm; 16. juni 2004 kl. 23:45.
Mye bra Tias!

Og velkommen skal du være magicm.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Hasj er lidenskap, hasj er den sunneste rus-livstilen, for meg er hasj det ultimate rusmiddel."

enig!
eneste rusen jeg har hatt i en alder av 17 er 20 g sopp, har aldri vært full x]
Fett! Skulle ønske jeg aldri hadde prøvd å drikke jeg heller. De første gangene er så rå!
▼ ... over en uke senere ... ▼
nei karer... høyr her!
den beste rusen er eit stykke røykelaks sammen med 60% og noke fleske-saus!
For å kunne kåre det "beste" rusmiddelet bør du jo ha prøvd alle?

Og at alkohol er den beste rusen? Da har du ikke eksperimentert stort :P
Jeg stemmer for overtrøtthet , alkohol og andrealin!!! hehe
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, Shrike har et poeng. Men uansett, hva som er best må vel uansett være relativt. Beste all-around rusmiddel? Heftigste rusmiddel? Beste hallusinogen? Hva som er "best" er vel i bunn og grunn hva folk liker best. En veldig vag påstand med andre ord.

Alkohol må jo sies å være et meget potent rusmiddel. I dets enkelhet er det ufattelig komplekst. Passer til mye rart. For all del, jeg sier ikke at alkohol er bedre enn diverse psykedelia, eller gode gamle hasj, men det passer godt til enkelte anledninger. Det er få ting som løser tungen så godt i glade lag som alkohol...

Just my two cents.
Jau, hehe.... fordømmer ikke alkohol på noensomhelst måte, pils på verandaen med venner og pink floyd i sola? HERREGUD!
Jeg synes alkohol er søppeldop... Samme med speed... og fluesopp... og en god del farmasøytiske produkter også.... Fra egen erfaring. Kan legge til heroin også, men det har jeg ikke prøvd så jeg vet vel ikke...
Har bare prøvd alkohol og cannabis og må si at jeg foretrekker alkohol som oftest når jeg skal være sosial og hasj sånn som nå når jeg slapper av og hører på musikk
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Opprinnelig postet av Mantus
DMT "kan" forklare OBE's, men ikke helt. Noen folk kan med egen vilje få OBE eller NDE(Near death experience) OBE som er endel kraftigere. For å få en NDE må du på en eller annen måte dø. Overbevise kroppen din at du er død. Det som kan skje her er at kroppen produserer masse DMT, men DMT forklarer ikke det en ser mens man er ute av kroppen.
Se på det som en flytur hvor DMT er flyet, men ikke hva du ser ut av vinduet. Det er ekte og sett fra et helt nytt perspektiv.
Vis hele sitatet...
DMT blir vel mer som ett dytt eller støttehjul enn et fly
man kan få mye forskjellig rus uten å dope seg.. hvorav jeg foretrekker de fleste av de framfor de framtvungede man kan få av stoffer
Selv om jeg bare har prøvd cannabis kunne jeg ikke vært mer enig Tias og Magicm.
Etter at jeg røyka min første bønne for noen år siden har jeg forandret mening og syn på mye her i verden. Jeg føler på en måte at jeg forstår verden bedre. For folk som ikke har prøvd nark i det hele tatt, høres det sikkert ut som hippie-fjas, men det er faktisk slik. Hmm... Kanskje jeg er blitt hippie
Hva driver dere å promoterer her..?

Nesten alle anbefaler ALKOHOL? som beste rusmiddel..

http://www.urban75.com/Drugs/

Bullshit free guide.


Vel, også finnes det vel endel 1000 planter over og under havet, psykedeliske padder du kan melke for ca 1-times tripp'er. En type strå vokser i norge som inneholder DMT, samt iallefall 3-4 arter psilocybe og panaulopus. Urter,
enkelde DMT holdige frø selges billig på gartnerutsalg, og det er utallige andre lovlige planter og saker som kan vokse utendørs eller i vinduskarmen.


Jeg kan ikke anbefale deg noe n bestemt rus.. Det komer an på hva du har lyst til, og hva du vet om det du velgeHer er en bra side for å finne 1. hånds erfaringer i det meste.

Interessant å lese : )

http://www.erowid.org/chemicals/opia...ts_guide.shtml

Alkohol , se bunn av link..

Bye
EO2: DMT holdige frø? Du tenker ikke på LSA da?
når jeg har drukket opp en sixpack og tar meg en pris, så får jeg en fantastisk følelse.. denne går gradvis over til kvalmhet..
Snus og Kaffe om morgenen er den beste rusen jeg kan få!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De stråene du tenker på er Phalaris Arundinacea
http://nepenthes.lycaeum.org/Plants/...undinacea.html

Men.. her kommer nedturen.. du må plukke _masse_ ,her snakker vi flere svartsekker masse. Alt skal kokes og reagere med div stoffer.. her er en guide forresten:
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/...n_guide1.shtml

snakket om å gjøre det i flere år, men ikke kommet så langt:/
-------------------

Du sier du får god følelse av sixpack og snus? vel i min mening er det _ingenting_ som slår det å ta seg en sixpack, eller noen drammer til du er i formen.. i FORMEN ikke snørrfylla, så tar du deg et godt trekk.. en joint passer kjempefint.. du siiger sammen med et glis om kjeften
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2005 kl. 13:18.
Dodecha: Du beskriver akkurat den perfekte rusen for meg også! Ikke så farlig og utrulig digg! klart det ikke finnes noe som slår en skikkelig kvell på knips, synes jeg, men dette er ikke noe jeg har gjort mange ganger. Har heller ingen planer om å gjøre det igjen med tanke på farene.
Men litt alkohol og så en joint er det ikke mye som slår....er rett og slett digg!

Edit: Skriveleif
Opprinnelig postet av unstable
Sleng med bil i 180 km/t på asfalt er kick og rus i litt det meste laget for meg... men det som er skjedd er skjedd.

Rus trenger ikke være stoff, alkohol eller kjemiske ting.
Basehopp, bil, alt mulig egentlig.... sex f.eks. Mange får en slags rus av å ha sex..
Så er det dem som får rus av å drepe.... ikke noe å annbefale da.
Å de som banke livskiten av folk hver helg...

En anna rus... er vel forelskese?? Man suse i sin egen lille verden da.

Kom ikke på flere... men ser det du hva ute etter... hva man kan stappe i haue å bli høy av... er ikke noe for det.
Og heller ingen erfaringer.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke lest hele posten. Men jeg vet vertfall at kroppen produserer dopamin når man er forelska. Det er samme lykkefølelse man får fra morfin, slik jeg forstod det av læreren.

edit:i "litt" mindre grad da selvfølgelig
Jakt! Er et heftig kick! Funker i hvertfall for meg Men hvis du har et intimt forhold med jenta di, så funker vel det også?

edit: Ta en snus til en av dine yndlingsfilmer! Deilig følelse av rolighet i kroppen og hodet
Sist endret av soetnos@dANI; 14. januar 2005 kl. 14:48.
Sært å ruse seg på snus.
adrenalin kick er en digg rus.. men litt scary til tider :P
Noen Pils + litt hawaii shrooms er en fin rus.
Adrenalin Er digg å ha et sinnsykt adrenaligkick! Ikke at jeg har prøvd så mange stoffer at d gjør noe, bare alkohol
Mye bra forslag ser jeg men som de sier: "ignorance is bliss"
Opprinnelig postet av $ilke$atan
Sært å ruse seg på snus.
Vis hele sitatet...
hehe...jeg også snuset før for å få rusen det gav meg den gangen. Idag trenger jeg snusen så jeg ikke får abstinenser. Men er fortsatt utrulig deilig å ta seg en snus når det er lenge siden.

Er mest gla i å røyke litt brunt da!
▼ ... over et år senere ... ▼
Knips =) Og diverse naturlige følelser som kjærlighet og adrenalin kick ;p
Kommer litt an på. Alt med måte, men ei flaske vin, en joint og noe god blues har aldri skada meg noe psykisk ihvertfall
0.4 g ren MDMA opp i nesen. 15 minutter med gråt og smerter over krytstallene som godgjør seg, og voila! Verdens beste rusmiddel. Flere timers forelskelse!

På andre plass faller knips. Som pga sin blanding av stoffer gir en mye mer "fjernere" rus.
Sitat av Schizoma
Hasj er lidenskap, hasj er den sunneste rus-livstilen, for meg er hasj det ultimate rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Agree.
Pot, sex og nikotin er vel noe av den beste rusen jeg har fått oppleve. Selv om sex i seg selv ikke er en form for rusmiddel, vil jeg si det "utløser" en del spenning i kroppen. Samt som man røyker hasj vil jeg si at det er max digg
iskald nyåpnet cola mens jeg sitter i gostolen, da slapper jeg så syykt av:P kjenner at hele kroppen siger ned i stolen og pusten + pulsen synker og allt er bare chill
Det beste er som flere har nevnt selvsagt hasj, fordi det for mange kan brukes ofte uten noen særlige bivirkninger (jada masa, for noen osv). Men det aller beste jeg har vært borti må ha vært LSD. Deretter kommer god MDMA, ikke så dypt osv. som syre, men alltid superknall!
få ting er bedre enn en feit pot-joint i senga sammen med ei digg dame..
LSD, Sopp, Hasj

(da ble det fort 20 tegn)
usertitle import
bleh's Avatar
Gamecreator: Les reglene.


Beste rus...hmm. Sex er en sterk kanditat. Alkohol er også en fin ting, kanskje litt for fin i lengden.

Men ingenting slår følelsen av å mestre noe fullstendig.
http://www.erowid.org/herbs/mugwort/ (artemesia vulgaris - burot) - Kanskje dette er et godt rusmiddel?
Sitat av adrian nor
http://www.erowid.org/herbs/mugwort/ (artemesia vulgaris - burot) - Kanskje dette er et godt rusmiddel?
Vis hele sitatet...
Heh! Jeg er alergisk mot dritten!