Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva er best?
Hasj er best. 193 43,47%
Alkohol er best. 251 56,53%
Stemmegivere: 444. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  268 22839
Hasj dreper IKKE fler folk hvert år enn alkohol og tobakk til sammen. Skulle gjerne likt og sett noen kilder på det "crypt!c"

Og til deg Laurentius: Det finnes tilfeller av folk som har dødd av store mengder thc (et stoff som er i hasj). Ikke ved røyking. Men ved konsentrert cannabisolje.

kilde: http://www.dagbladet.no/dinside/2001/04/18/252960.html
Sist endret av SnurreVips; 6. januar 2005 kl. 19:14.
cryptic: Jeg har aldri rørt verken hasj eller alkohol, men du virker åpenbart som relativt trangsynt når du først kommer med en påstand, og så nekter å bevise den. Det er tusener som dør av alkohol og tobakk - du finner ikke lett tilsvarende tasj for cannabis.
Jeg tror vi bare skal overse han jeg. Sikkert bare ute etter å diskutere og lage intriger. Hehe. Peace out!
Vi trenger 10 personer som melder seg frivillig til å spleise på og dele 1kg ok hasj.
Dette skal konsumeres oralt under cryptic's påsyn.
Selvfølgelig trenger vi også 2-3 uavhengige observatører og en som mener cryptic tar feil, ellers kan jo cryptic bli fristet til å "sørge for" at han(?) har rett.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
crypt!c: Dersom du har interesse av å delta i denne diskusjonen anbefaler jeg deg på det sterkeste å komme med noen kilder på det du sier. Det er ikke nok å tro. Skal du være en idiot som bare kommer med helt absurde innspill anbefaler jeg at du finner et annet forum, ingen er tjent med at dine usaklige kommentarer.
crypt!c: Du burde seriøst sjerpe deg! Det er av ingen interesse at du slenger rundt deg med usanne fakta, som du i tillegg ikke har noen som helst dokumentasjon på. Når du finner fram kilden til det utrulige utsagnet ditt så skal folk på dette forumet heller vurdere å lese dine innlegg.

Hasj dreper mer mennesker en alkohol og tobakk til sammen.... hørt noe så latterlig! hehe...
ja takk begge deler! det store minuset med hasj er at man delvis mister kort tids hukommelsen. alkohol er også knall men folk blir jo helt idiot etter en stund.

meninger er for alle. respekter alle som er imot hasj så lenger de ikke spyr ut noe de har hørt eller lest i en gammel brosjyre. hasj blir mer og mer legalisert og godkjent i mange land som ett legemiddel. ALT er skadelig og man lever bare en gang. nyt livet!
Zmeu: Et moderat inntak av biodynamiske gulrøtter er ikke skadelig så!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
hehe.. Må si meg ganske ening med Zmeu, bortsett fra att du ikke blir dum av alkohol... tror det tar en stund ..
Opprinnelig postet av felix_poker
Zmeu: Et moderat inntak av biodynamiske gulrøtter er ikke skadelig så!
Vis hele sitatet...
Da kommer vi til nøkkelordet "moderasjon".
Dessverre lærer man ikke moderasjon av propaganda.
bread: Både du og zemu har selvfølgelig rett. Det jeg mener er at man ikke skal bruke "alt er skadelig, til og med stoffer som f. eks. vann, bare man tar store nok mengder" som argument for at man kan putte i seg hva som helst.

Alt med måte. Med dette mener jeg ikke ALT med måte. Altså at man burde få i seg litt stryknin, PCP, ricin og alle andre giftige stoffer hver dag.
Et godt argument er vel kanskje og si at hvis du prøver og drikke alkohol hver dag i tre år, så går det dritt. Men hvis du røyker hasj hver dag i tre år, lever du i beste vellgående (med litt dårligere lunger og nedsatt hukommelse). Peace out!
Vis hele sitatet...
Godt sagt!

Edit: La oss si det slik. Hasj er farlig. Alkohol er farlig. Røyk er farlig. Å hoppe på trampoline er farlig.
Kunne ikke ha sagt meg mer enig. Hehe.
Better than thou.
Du må ha noen fete kvelder hvis du holder på som over, felix_poker. Do tell!
Opprinnelig postet av impaX
Ekte normenn drikker ØL!
Vis hele sitatet...
Trodde ekte nordmenn drakk Mjød?
▼ ... over et år senere ... ▼
s47yr1c0n eller hva du kaller deg. Ordenlig Mjød er faktisk brygga på hemp, altså, inneholder mengder med cannabinoider.

Utdrag Fra en gammelbok, <Kunsten at lave Øl og Vin>.

"Her i Norden var vikingernes yndlingsdrik mjød - Nærmest en mellemting mellem øl og vin. Det Blev lavet af gjæret honning og diverse barske krydderier. F.eks. omtales det i gamle skrifter det såkaldte elskovsøl, der blev lavet med hamp-planter som tilsætning. Virkningen har utvilsomt været effektiv, for hamp er også grunnlaget for fremstilling av hash. Også drømmeøl med valmuer (Opium) som bitterstof hørte til de hårdføre vikingers festdrik. Når det skulle gå riktig hårdt til, drak man øl med afskog af rød fluesvamp (syre), hvis gift først bevirker opstemthet og derefter raserianfald og hallucinationer. Fluesvamp var især poppulært blandt datidens vilde engle, de såkaldte bersærker"
▼ ... over et år senere ... ▼
Verden hadde hatt godt av om flere røykte hasj. Jeg røyka hver dag i 13 år men roa ned av naturlige årsaker. Har ikke hatt noen problemer med det. Det er klart at hvis du røyker det hver dag blir du litt sløv men jeg har alltid fungert bra alikevel.. Alt med måte er en fin bil.
Hvis folk som blir voldelige av å drikke etc som de er maaange av hadde satt seg ned å røyka ei bønne isteden hadde de fått andre ting å tenke på. La folk som ønsker det røyke hasj! Forbanna idiotisk at det liksom er kriminelt. Potetnorge i ett nøtteskall. Uansett, jeg driter i det for jeg får tak i det når jeg vil. Sippididuuuda!
Synes det er rart at de fleste mennesker godtar at staten bestemmer at de ikke kan ruse seg på noe annet en sigaretter og alkohol. Hvertfall når staten ikke har noe grunnlag for å holde cannabis ulovlig. De driver og maser om at hasj fører til kols, kreft, avhengighet og det som værre er, og får folk til å tro at hasj er ca. på lik linje med heroin.
Er fristet til å skrive en lang avhandling om hvorfor legalisere hasj, men finnes flere tråder med legalisering som tema så dropper det.
Mener ikke at det er bra å ruse seg på hverken hasj eller alkohol, men hvis du har lyst til å ruse deg bør det finnes andre måter enn å drikke seg full.
Hasj gir en annen rus enn alkohol, alkohol kan være bra hvis du vil være sosial, fest/byen og sånt, mens hasj passer mye bedre enn alkohol hvis du er med noen venner og feks. ser på film.
Alkohol gir også bakrus som du slipper med hasj, blir kanskje litt sløv dagen etter, men med alkohol blir man ofte vrak dagen etter.
Hasj har også fordelen av gi innspirasjon, hadde det ikke hvert for hasj hadde nok mye bra kunst,musikk, litteratur aldri blitt laget.
Alkohol er også ett bra rusmiddel, skulle jeg valgt ett av dem hadde det sikkert blitt alkohol, men hvorfor velge ett når du kan ha begge?
Og det med at man blir sløv av hasj....drikker du deg full hver dag blir du sløv også.
Prøvde 2 G. hash over 2 dager, brukte både "bøtta" "pipe" og "bong"...
Hasjen gjorde ingenting for meg, dyrt i forhold til vodka som funker hver gang.
Sjønt, jeg fatter ikke hvorfor noe så harmløst fortsatt er ulovelig?