Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5168
Har lest litt om dette i ny og ned og det jeg lurer på er hvorfor blir hun ikke arrestert i Norge? hun ble vel tatt i forsøk på å smugle dette ut av bolivia og til Norge?

uansett, om noen blir arrestert i utlandet, rømmer fra fengsel å flykter til Norge, vil dette ikke ha noen som helst konsekvenser når man kommer hit?

vi har kanskje ikke noe utleveringsavtale med Bolivia og det er kanskje derfor hun ikke blir straffeforfulgt her, syntes dette er litt drøyt?

hvor går eventuellt grensen på hva man kan gjøre galt i bolivia, bli tatt for, rømme til norge å slippe unna?
Hu er vel sikta i Norge og er a ikke det?
Hun blir siktet her i Norge også på lik linje med venninna si, eneste er jo at hun selvfølgelig får en mye mildere straff. Litt Off topic, men hvordan tror dere vi nordmenn og den norske regjeringen hadde reagert om noen utenlandske fanger hadde rømt fra landet pga ulovlige handliner her i Norge og kommet hjem til hjemlandet og fått en mye mildere straff der? Fatter ikke hvorfor hun ikke blir sendt tilbake!
"Stina Brendemo Hagen kan ikke bli dømt for samme forhold to ganger" i følge statsadvokaten -> http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7778640

Ser ut til hun bare må sone den straffen hun har fått nede i bolivia.. Spørsmålet er vel om det kommer til å skje, i og med at hun ennå ikke er hentet inn.
Sist endret av popmart; 21. november 2011 kl. 17:50.
Den kjerringa burde bli satt inne. Kokainsmugling er like ulovelig i norge som i bolivia og at hu får reke gatelangs i norge er som at hu får spytte på rettsystemet her og i bolivia.
liker bass
Trådstarter
aha, bare jeg som ikke har fått med meg dette da, virker som media fremstiller henne som stakkars stina.

hu sitter jo på kafé å chillern i Oslo så jeg i db, if you do the crime, you have to do the time
Blir så irritert over at media har klart å fremstille den grådige feite kua som et offer
Da mangler vi bare Moland og French i Norge. Er dere interessert i det alfa bladet?
skulle heller hatt moland å french i norge enn de tre idiotjentene. moland og french er jeg ikke sikker på om er skyldige engang.
Sitat av jalig Vis innlegg
skulle heller hatt moland å french i norge enn de tre idiotjentene. moland og french er jeg ikke sikker på om er skyldige engang.
Vis hele sitatet...
At gutta dreiv med noe bad business der nede er det ingen tvil om, men om de gikk så langt at de tok livet av en mann er jeg også i tvil om.
Jeg er heller ikke noe utpreget begeistret over hvordan det virker som man blir litt fritatt fra (stort sett) globale lover dersom man blir oppdaget i utlandet og tilfeldigvis er Norsk.
Men alikevell syntes jeg narkotikaforbrytelser ofte er veldig prinsipp-baserte og at det blir en smule meningsløst med en masse enkelt-siktelser, da problemet er mye mer omfattende.
Jeg lurer faktisk på om det er dokumentar om dette i kveld på TV. Noen som nevnte det på jobb.

Jepp, dokumentar klokken 22:00 på TVNorge i kveld.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Hun blir siktet her i Norge også på lik linje med venninna si, eneste er jo at hun selvfølgelig får en mye mildere straff. Litt Off topic, men hvordan tror dere vi nordmenn og den norske regjeringen hadde reagert om noen utenlandske fanger hadde rømt fra landet pga ulovlige handliner her i Norge og kommet hjem til hjemlandet og fått en mye mildere straff der? Fatter ikke hvorfor hun ikke blir sendt tilbake!
Vis hele sitatet...
Martine saken er da et godt eksempel på dette. En norsk kvinne blir drept i England og den antatte gjerningsmannen flykter til sitt hjemland som ikke har utleveringsavtale, saken har skapt furore i Norge og selv om gjerningsmannen ikke er dømt i noen rettsinstans blir han likevel fremstilt som drapsmann av samtlige norske medier.

Når det kommer til utlevering forventer vi det samme av Jemen som vi nekter å gjøre for Bolivia.
Sitat av popmart Vis innlegg
"Stina Brendemo Hagen kan ikke bli dømt for samme forhold to ganger" i følge statsadvokaten -> http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7778640

Ser ut til hun bare må sone den straffen hun har fått nede i bolivia.. Spørsmålet er vel om det kommer til å skje, i og med at hun ennå ikke er hentet inn.
Vis hele sitatet...
Kanskje hun stryker med nede i sør amerika, er ikke akkurat det enkleste stedet og overleve på.
Selv om hun ikke kan bli dømt for samme forbrytelse 2 ganger så må hun da vel sone resten av straffen hvis hun ender opp i norge? Lønner seg og være kriminell med andre ord.

Denne synes jeg er litt tynn:
I tillegg trodde hun at de skulle til Spania og var aldri forespurt å være med til Bolivia, sa Bore.

Hun ble nok overrasket når hun plutselig var i bolivia

Edit: Unsub; Dobbeltmoralen lenge leve, råttent system i norge.
Sist endret av SinHazzard; 21. november 2011 kl. 20:22.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
At gutta dreiv med noe bad business der nede er det ingen tvil om, men om de gikk så langt at de tok livet av en mann er jeg også i tvil om.
Vis hele sitatet...
De trente trolig leiesoldater. Tror ikke liv betydde så mye for dem
Sist endret av nilsern; 21. november 2011 kl. 20:30.
Norge gir som vanlig faen i andre lands rettsystemer. Men med en gang det går andre veien(martine-saken) da blir det klaging og bråk.

Nesten så det hadde vært litt morsomt om Breivik hadde klart å stikke av til Kurdistan og fikk gå der nede som en fri mann.
Sist endret av legalize_it; 21. november 2011 kl. 20:34.
Ja noen har kontakter som andre misuner,
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Norge gir som vanlig faen i andre lands rettsystemer. Men med en gang det går andre veien(martine-saken) da blir det klaging og bråk.

Nesten så det hadde vært litt morsomt om Breivik hadde klart å stikke av til Kurdistan og fikk gå der nede som en fri mann.
Vis hele sitatet...
Kurdistan er vel ikke et land, men et område som går innom flere land nedi midtøsten.. Men ser pointet.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Kanskje hun stryker med nede i sør amerika, er ikke akkurat det enkleste stedet og overleve på.
Selv om hun ikke kan bli dømt for samme forbrytelse 2 ganger så må hun da vel sone resten av straffen hvis hun ender opp i norge? Lønner seg og være kriminell med andre ord.

Denne synes jeg er litt tynn:
I tillegg trodde hun at de skulle til Spania og var aldri forespurt å være med til Bolivia, sa Bore.

Hun ble nok overrasket når hun plutselig var i bolivia

Edit: Unsub; Dobbeltmoralen lenge leve, råttent system i norge.
Vis hele sitatet...
Her var det mye rør. Tråden gjelder Stina Brendemo Hagen, som altså allerede er i Norge, og ikke Bolivia som du tror. Det var ikke hun som trodde hun skulle til Spania, det var venninnen.

Tror neppe det "lønner seg" for Stina å sitte 4 år i fengsel i Bolivia sammenlignet med Norge.
Sist endret av pappagutt; 21. november 2011 kl. 20:40.
Så vidt jeg vet er det problematisk og gjennomføre et annets lands straff i norge. Feks livstid som moland og french fikk. Livstid i norge er 21 år.
Hvis de fikk dødstraff i kongo og rømte hit skulle vi da satt de opp på akershus festning og skutt de? De kan heller få en straff her i norge og trukket av eventuelt straff de allerede har sonet i bolivia eller kongo eller hva som helst.
Vi kan ikke begynne og innføre alskens straffer her, da kan vi plutselig ende opp med reneste sharia straffene på youngstorget til slutt.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Så vidt jeg vet er det problematisk og gjennomføre et annets lands straff i norge. Feks livstid som moland og french fikk. Livstid i norge er 21 år.
Hvis de fikk dødstraff i kongo og rømte hit skulle vi da satt de opp på akershus festning og skutt de? De kan heller få en straff her i norge og trukket av eventuelt straff de allerede har sonet i bolivia eller kongo eller hva som helst.
Vi kan ikke begynne og innføre alskens straffer her, da kan vi plutselig ende opp med reneste sharia straffene på youngstorget til slutt.
Vis hele sitatet...
Om det er grunn til å tro at de ikke har fått en rettferdig rettsak i utlandet, så bør vi kreve en ny rettsak her i Norge eller lignende. Har de fått en rettferdig dom i utlandet så bør de også måtte sone den der så lenge det ikke innebærer at de blir torturert eller utsatt for veldig inhumane forhold. Det samme synes jeg også bør gjelde dødsdømte personer. Har de blitt dømt til døden så bør vi vise respekt for innbyggerne i de landene som har valgt det å ha den straffen. En ting er selvsagt å protestere, men det å feks nekte å utlevere Krekar er helt på trynet.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Om det er grunn til å tro at de ikke har fått en rettferdig rettsak i utlandet, så bør vi kreve en ny rettsak her i Norge eller lignende. Har de fått en rettferdig dom i utlandet så bør de også måtte sone den der så lenge det ikke innebærer at de blir torturert eller utsatt for veldig inhumane forhold. Det samme synes jeg også bør gjelde dødsdømte personer. Har de blitt dømt til døden så bør vi vise respekt for innbyggerne i de landene som har valgt det å ha den straffen. En ting er selvsagt å protestere, men det å feks nekte å utlevere Krekar er helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Fint å høre at vi skal respektere bruk av dødstraff mer enn vi skal respektere menneskerettighetene
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Fint å høre at vi skal respektere bruk av dødstraff mer enn vi skal respektere menneskerettighetene
Vis hele sitatet...
Kan ikke få sagt meg enig nok! Blir trist av folk som mener at man skal respektere og følge lover (her straffepraksis), av den ene grunn at de er lover. Spiller ingen rolle hvor inhuman og usivilisert den er...

Er det ikke bedre dersom vi streber etter ta i bruk personlig intellekt, respekt for menneskerettigheter og en human, pragmatisk tankegang?
Jaja men da kan vi begynne og henge folk på youngstorget, kappe hender og hoder av folk osv....
Frihetberøvelse er vel helt bortkastet.
Vel har sett dokumentaren nå. Greit nok. Har kun en ting og si. Når har de samme personene tenkt og gjøre det samme en gang til for Rodrigues eller hva hun som er igjen i Bolivia heter? Hun og "fortjener" vel da og få gå på gatene i Oslo som en fri kvinne og nyte livet som norsk igjen istedet for å sitte igjen i helvetet som dette fengselet visst nok kan karakteriseres som.
Jeg syntes hun slapp alt for billig unna! Hadde hun blitt tatt med 22k med kola på Gardermoen hadde hun sikkert fått lenger fengsels-straff en den hun fikk i Bolivia.(12-16år tenker jeg)

Og forresten så syntes jeg ikke det fengslet akkuratt så ut som noe "helvete", Ligna ganske mye på det vi kaller for åpen soning her i norge.
Jeg orker ikke lese hele tråden.

Men herregud denne situasjonen provoserer meg. Norge burde sendt denne forferdelig dumme jenta rett tilbake til Bolivia. La henne sone den straffen der hvor hun faktisk prøvde å smugle 22KG med KOKAIN. Tror mange glemmer hva denne jenta faktisk gjorde... Helt utrolig å ha sympati.

Og før noen sier noe. Hadde hun fått så mye sympati hvis hun ikke var mor, blond og forferdelig idiot. Hva hvis hun var en han? Da hadde denne fyren fortsatt råtna i et boliviansk fengsel.

Dette sender et signal til ALLE nordmenn at det er jo bare å gjøre hva du vil gjøre, så lenge du kommer deg tilbake til Norge, så får du en mye bedre tilværelse.

Blir kvalm, lei meg og særdeles irritert.
Send hun tilbake!
Sist endret av Navnl0s; 21. november 2011 kl. 23:26.
Blir ikke overasket hvis hun bruker kokain fortsatt og puler randoms folk fortsatt
var hun gravid når hun prøve å smugle?
hvis ja. så er hun en sprengt fitte som fortjener å råtne.
Blei ikke hu gravid i Bolivia a?
Å den måten hun snakket på når hun rømte; "Haha hilsa nettopp på "snuten" og de ante ikke hvem jeg var"

Forbanna dritt-kjerring! Jeg ble rett og slett forbanna når jeg så den dokumentaren. Og han jævla journalisten skulle også fått seg en god straff for å hjelpe en rømling på flukt! Faen er så sinna nå atte!!!!!

Hun fikk 10 år i et relativt greit fengsel med romslig celle der man nesten kunne gjøre hva man ville! Ha sitt eget barn med seg, lage sin egen mat, treffe helt ukjente mennesker som hun også klarte å bli gravid med!

Kjenner folk som har fått strengere straff for å smugle 10k med pepper over svinesund!
Sist endret av A-tillah; 21. november 2011 kl. 23:48.
Jeg synes også dette er meget provoserende.

Jeg velger å siterer Eli Hagen i Sex & SingelSiv : "Ikkje tru alt du høyrer, - media vrir og vrenger på sannheita, VRIR OG VRENGER! "

Ja, hun kan takke media for det "uskyldige" imaget hun har pådratt seg, ja hun har jo et BARN tenk!! Dette har hun klart å rote til selv, og hun fortjener ikke noe form for hjelp, slik jeg ser det.
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Fint å høre at vi skal respektere bruk av dødstraff mer enn vi skal respektere menneskerettighetene
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å respektere bruk av dødstraff, men å respektere andre lands demokrati, og hvordan de vil sørge for at rettighetene til sine borgere blir ivaretatt.
Sist endret av legalize_it; 22. november 2011 kl. 01:25.
vel gutter/jenter da er det bare og dra og smugle 25 kg cola eller noe annet morro blir man tatt der blir man fucka med også synes hele norge synd på deg fordi du ser så "stakkarsli" ut også slipper du veldig bilig unna her i norge dette er en vinn vinn situasjon enten blir du rik eller så får du masse symapti for ren idioti!
Er jeg den eneste som lurer på om dama ble gravid etter arrestasjonen?
Var vanlig i gamle dager å bli gravid om man var kvinne og skulle fengsles eller dømmes, og klarer ikke helt å kvitte meg med tanken på at det er dette som har skjedd her.
Er så lei av at nordmenn i utlandet automatisk skal få massiv sympati om de blir tatt samma hvor skitten saken er.
(minus han norsk-pakistaneren som forsvant i Pakistan for noen år siden, han har det vært veldig stille rundt...)
Sitat av Sjuganov Vis innlegg
Er jeg den eneste som lurer på om dama ble gravid etter arrestasjonen?
Vis hele sitatet...
Hun ble gravid i fengsel.
moren skulle vasket munnen hennes med såpevann.
skjønner at hun stakk fra bolivia,hadde prøvd på det samme i den situasjonen,synes dog det er feil å fremstille henne som et stakkarslig offer,slik som den dokumentaren gjorde.
Sitat av creavator Vis innlegg
Vel har sett dokumentaren nå. Greit nok. Har kun en ting og si. Når har de samme personene tenkt og gjøre det samme en gang til for Rodrigues eller hva hun som er igjen i Bolivia heter? Hun og "fortjener" vel da og få gå på gatene i Oslo som en fri kvinne og nyte livet som norsk igjen istedet for å sitte igjen i helvetet som dette fengselet visst nok kan karakteriseres som.
Vis hele sitatet...
Nå vil ikke Rodrigues hjem igjen da.... Hun har kjæreste der nede og vil bosette seg der etter endt straffegjennomføring. Tror ikke hun vil bli med tilbake til Norge frivillig.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Her var det mye rør. Tråden gjelder Stina Brendemo Hagen, som altså allerede er i Norge, og ikke Bolivia som du tror. Det var ikke hun som trodde hun skulle til Spania, det var venninnen.

Tror neppe det "lønner seg" for Stina å sitte 4 år i fengsel i Bolivia sammenlignet med Norge.
Vis hele sitatet...
Ser den nå, dårlig lest og i tillegg gamelt nytt...

Men står fortsatt for utsagnet mitt om at det er bare og sone ferdig straffen i norge, alt annet hadde vært absurd.

Edit: egentlig skulle hun vært på første flyet ned igjen, likt for alle, uansett.
Og forresten, han Abdulhak kan norge bare drite i og bry seg med!