Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2188
Hei folkens!

Hvis man får penger inn på kortet, uten å kunne vite hvor det kommer fra, er det da mulig å bruke disse pengene? Eller kan dette gi deg konsekvenser?
Sist endret av smokaholic; 26. august 2011 kl. 13:21.
Om du ikke forventet penger og ikke aner hvor disse pengene er fra så bør du ikke bruke dem, om banken har gjort en feil vil de senere trekke tilbake pengene. Om du da har brukt dem vil du få 10 000,- i minus og må betale disse tilbake.

Det du bør gjøre er å ringe banken din for å høre hvor pengene er fra.
vent en måned eller to, i allefall før du begynner å bruke disse
Folka skriver feil kontonr hele tiden , du får ta og stikke ned på banken og sjekke hvem som har sendt deg de. Kan godt være noe du skulle ha for lenge siden også ! Som da jeg fikk feriepenger sånn plutselig lurte jeg på hvor f de kom fra
Hvorfor skjer dette aldri meg!?
en kompis fortalte meg at det var ei som skulle overføre 500 000 kr til ungen sin (hu har netopp vunne i lotto eller noe) og klarte og skrive inn feil konto nr.
og fyren som fikk penga ble overlykkelig og brukte dem opp.
det endte med at han som fikk penga måtte gi de tilbake, men det var ingen penger og ta ifra

hvor mye penger er det snakk om forresten?
Sitat av haakon466 Vis innlegg
en kompis fortalte meg at det var ei som skulle overføre 500 000 kr til ungen sin (hu har netopp vunne i lotto eller noe) og klarte og skrive inn feil konto nr.
og fyren som fikk penga ble overlykkelig og brukte dem opp.
det endte med at han som fikk penga måtte gi de tilbake, men det var ingen penger og ta ifra

hvor mye penger er det snakk om forresten?
Vis hele sitatet...
Banken klarer alltid å ta penger fra deg, selv om du ikke har penger på konto. Har selv gått i den fella en gang, fikk 3200,- på konto som jeg trodde var feriepenger. Brukte alt på fylla i løpet av helgen og mandag morgen sto det plutselig -2500,- på saldoen. Kjedelige greier, men bra fest
Sitat av moret Vis innlegg
Banken klarer alltid å ta penger fra deg, selv om du ikke har penger på konto. Har selv gått i den fella en gang, fikk 3200,- på konto som jeg trodde var feriepenger. Brukte alt på fylla i løpet av helgen og mandag morgen sto det plutselig -2500,- på saldoen. Kjedelige greier, men bra fest
Vis hele sitatet...
vertfall så hadde ikke han fyren råd til og betale tilbake, så han hadde et problem der xD

3200 på fylla ja, det var mye på en helg.(men sikkert totalt verdt det!)

TS: jeg vill anbefale og vente litt med og bruke penga vertfall, bare sånn just in case
eller ta ut penga og se hva som skjer
Sitat av haakon466 Vis innlegg
3200 på fylla ja, det var mye på en helg.(men sikkert totalt verdt det!)
Vis hele sitatet...
Jeg bruker omtrent 1500-2000,- på en kveld ute. (Nei, dette er ikke medregnet dop, det bruker jeg sjelden og får det gratis om jeg vil). Jeg vil vel tro at dette er ganske normal pengebruk om folk går ut på byen? Eller er det bare mine venner og jeg som har en helt sinnsyk cash-flow?
Jaja, gikk som forventet svei av 900 spenn på bag og munchies i går, satt igjen idag med -1024 på konto. (var snakk om 10,000kr forresten)

Bra jeg ikke brukte mer, hadde svidd hvis jeg hadde lånt de 3 lappene til en kompis i går
dette skjedde med tanta mi en gang, hun hadde plutselig 1 mill på konto :P

men hun ringte da til banken for å fortelle at hun hadde 1 mill for mye på konto >.<
Hva om din snille bestemor overfører 5000 kr, så merker du at kortet er blitt skimmet og pengene er borte.. skjedde med meg nylig.
Meste jeg overførte var 14K engang, jeg sjekket kontonr minst 30 ganger, og fikk min kjære Mamma til og se over kontonr og kidnr, osv..
Jeg satt med hjerte i halsen helenatten og sjekket banken heletiden for feil osv..

Posten gjorde engang feil, jeg jobbet med avisbud, også fikk jeg lønnen for hele kvartalet på masse tussen, jeg tenkte tanken med og ta ut alt og stikke til Mexico, men kom til fornuft og sa ifra, og ordnet alt, også fikk jeg 500,- ekstra for det
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg bruker omtrent 1500-2000,- på en kveld ute. (Nei, dette er ikke medregnet dop, det bruker jeg sjelden og får det gratis om jeg vil). Jeg vil vel tro at dette er ganske normal pengebruk om folk går ut på byen? Eller er det bare mine venner og jeg som har en helt sinnsyk cash-flow?
Vis hele sitatet...
Det er nok helt normalt for en kveld ute, taxi kommer gjerne i tilleg
Bare man klarer å la de gigantistiske champagneflaskene være er det ingen grunn til å whine over pengene som har gått:P
Sitat av Prompelukt Vis innlegg
Hvorfor skjer dette aldri meg!?
Vis hele sitatet...
Er nok grunnet lukta