Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2886
Hei! Hadde så uflaks at den ene «pinnen» man fester ledningen i på sensoren knakk.

Har ikke sjans til å finne en lik på internett. Er en EAW termic switch, tror jeg har funnet ut.

Er det noe mulighet til å sveise/lodde på en slik pinne?
Hvordan gjør man det? Eventuelt, noen som vet hvem som gjør en slik jobb?

Takk!



Grei sak å lodde det der men det spørs litt hva sensoren tåler av varme det vet jeg ikke noe om.
Sitat av Dough Vis innlegg
Grei sak å lodde det der men det spørs litt hva sensoren tåler av varme det vet jeg ikke noe om.
Vis hele sitatet...
Usikker hva den tåler, men den står skrudd inn i topp blokka til en påhengsmotor, så den står rett ved siden av tennpluggene, så er jo litt varme der
Aha skjønner. Da ville jeg bare prøvd å lodde. Gjort reint og lodde. Skjer jo ikke noe verre enn at det løsner..
Type motor?
Årsmodell ?
Hester?
Hallais Jensen!

Det beste i lengden er nok å få tak i en ny en, du kan bestille en når du kjøper ny veivakseltetning til selvaen din
Loddings kan fungere midlertidig men den står i ett belasta miljø så er best me ny som er skikkelig.

Sitat av 5FDP Vis innlegg
Type motor?
Årsmodell ?
Hester?
Vis hele sitatet...
Selva 100hk 2006 modell
Sist endret av mr.roundtree; 6. april 2022 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skriv dette på Google


eaw temperature switch

Se på bilder. Var en hel drøss av dem der
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Skriv dette på Google


eaw temperature switch

Se på bilder. Var en hel drøss av dem der
Vis hele sitatet...
Ja sitti en stund å prøvd nå, men finner ikke den nøyaktige
Den ser punktsveisa ut, så lenge elektronikken tåler det burde det ikke være noe problem å enten få en ny pinne punktsveisa på eller lodde på noe. Jeg ville nok prøvd å få slipt av den gamle punktsveisen og sveisa på en ny en, da eksponerer man elektronikken minst mulig for varme. Lodder man må man nok varme en stund.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Hallais Jensen!

Det beste i lengden er nok å få tak i en ny en, du kan bestille en når du kjøper ny veivakseltetning til selvaen din
Loddings kan fungere midlertidig men den står i ett belasta miljø så er best me ny som er skikkelig.



Selva 100hk 2006 modell
Vis hele sitatet...
Hehe fler fra baatforumet her ja?

Var ikke den pakningen gitt! Det var flere sylindre som gikk dårlig, og det viste seg at det var denne som gjorde at alt gikk gærent! Fantastisk

Sitat av EvilSink Vis innlegg
Den ser punktsveisa ut, så lenge elektronikken tåler det burde det ikke være noe problem å enten få en ny pinne punktsveisa på eller lodde på noe. Jeg ville nok prøvd å få slipt av den gamle punktsveisen og sveisa på en ny en, da eksponerer man elektronikken minst mulig for varme. Lodder man må man nok varme en stund.
Vis hele sitatet...

Men hvem gjør noe slikt? Helt blankt hos meg…
Sist endret av locking123; 7. april 2022 kl. 07:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av locking123 Vis innlegg

Men hvem gjør noe slikt? Helt blankt hos meg…
Vis hele sitatet...
vet noen vekrsteder som driver med tynnplater har, men blir muligens for grovt det, dog vet at de som lager batteripakker har fine punktsveisere som burde holde til denne jobben
Sist endret av mrracerhacker; 7. april 2022 kl. 12:55.
Bildene er for dårlige til å si med sikkerhet, det kan like godt være en klinket sammenføyning. Men det spiller liten rolle, begge deler er vanskelig å reparere "som originalt". Det enkleste er å lodde, jeg ville absolutt prøvd det først.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det der er rimeleg triviell sak å lodde. Å punktsveise tipper eg er umulig; du vil ødelegge for mykje. og får neppe gode kontaktpunkt. Opprinneleg er det sikkert pressa nagler som held det på plass.

Om du kjenner folk med loddebolt er det der ti minutter.