Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 31542
Hei!

Jeg har mistet visakortet mitt og trenger å finne ut kortnummeret. Jeg husker CVV2 og utløpsdato, men selve kortnummeret er det litt verre med.
Jeg har brukt dette til å bestille fra dealextreme, komplett, fotovideo, amazon og japanphoto - noen som vet om det er mulig å finne det der inne et sted i en eller annen logg?

Jeg får ikke logget inn på nettbanken etter som kodebrikka er i leiligheten langt herifra og å logge inn via mobilen fungerer selvfølgelig heller ikke nå...
Jeg fant en tråd her på forumet om samme sak, men den hjalp ingenting.
Det haster egentlig litt, så håper på raske svar!

- boblesaft
Sist endret av boblesaft; 29. desember 2011 kl. 19:46.
Kan du ikke bare logge på komplett.no osv og sjekke selv om nummeret ligger der?
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Kan du ikke bare logge på komplett.no osv og sjekke selv om nummeret ligger der?
Vis hele sitatet...
Du kan tro jeg sitter å leter som bare fanken ved siden av å opprette en tråd her - poster selvfølgelig svar her når/om jeg finner det ut selv.
Logg på nettbanken og sjekk?
Man trenger ikke kortnummeret for det..
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Logg på nettbanken og sjekk?
Man trenger ikke kortnummeret for det..
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev i førsteposten kommer jeg meg heller ikke inn på nettbanken.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Som jeg skrev i førsteposten kommer jeg meg heller ikke inn på nettbanken.
Vis hele sitatet...
Ahh, sorry.. Hva med å ringe DNB? De har døgnåpent, hele året. Tror du får vite det hvis du har nok av andre infoer.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Hei!

Jeg har mistet visakortet mitt og trenger å finne ut kortnummeret. Jeg husker CVV2 og utløpsdato, men selve kortnummeret er det litt verre med.
Jeg har brukt dette til å bestille fra dealextreme, komplett, fotovideo, amazon og japanphoto - noen som vet om det er mulig å finne det der inne et sted i en eller annen logg?

Jeg får ikke logget inn på nettbanken etter som kodebrikka er i leiligheten langt herifra og å logge inn via mobilen fungerer selvfølgelig heller ikke nå...
Jeg fant en tråd her på forumet om samme sak, men den hjalp ingenting.
Det haster egentlig litt, så håper på raske svar!

- boblesaft
Vis hele sitatet...
Dette er selvsagt ikke mulig. Ingen seriøse nettsider vil vise hele kortnummeret og iallefall ikke CVV2, med mindre du har skrevet de ned, eller laget en kopi av kortet må du vente til banken fikser deg et nytt kort.

VISA og MasterCard har strenge regler på hvordan kortdata skal lagres, og det ville vært en stor sikkerhetsrisiko hvis alle som hadde komplett.no passordet ditt kunne se kortnumrene dine.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
og du får heller ikke oppgitt kortnummer hvis du ringer banken.

bestill nytt kort.
Som det blir sagt over er det liten sjanse til å få tak i dette. Nettbutikker, minibanker, butikker osv. lagrer kun de fire siste sifrene av kortnummeret, så du kommer ikke langt der. Nettbanken er nok det eneste alternativet du har. Der pleier de fleste banker å vise en oversikt over hvilke aktive kort du har hos dem.

Eventuelt kan du trolig stille opp i banken i morgen med gyldig legitimasjon og få utlevert kortnummeret ditt der.
Hva skal du egentlig med kortnummeret?

Om det er for å sperre kortet så trenger du ikke du ikke dette. Ta kontakt med banken og si at du vil sperre kortet ditt. Om du har flere så er det bare å forklare hvilket, og da kan det være greit med de fire siste tallene i kortnummeret, men de trenger ikke dette eller mer info om kortet enn det.
Sitat av nomore Vis innlegg
Hva skal du egentlig med kortnummeret?

Om det er for å sperre kortet så trenger du ikke du ikke dette. Ta kontakt med banken og si at du vil sperre kortet ditt. Om du har flere så er det bare å forklare hvilket, og da kan det være greit med de fire siste tallene i kortnummeret, men de trenger ikke dette eller mer info om kortet enn det.
Vis hele sitatet...
Nei, hva tror du han skal bruke nummeret til, når han sier han har utløpsdato og CCV2 da?
Spydig?

Hva hjelper det når kortet, formodentlig, er sperret? Hva er det første man gjør når man mister et visa-kort? Det mest logiske ville være å få kortet sperret, så det ikke blir misbrukt. Så det eneste åpenbare eg kan se han skal ha kortnummeret til er en missforståelse om at det trengs når kortet skal sperres.