Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6305
Jeg og en kompis sitter her med noe svart å lurer på hva som er den beste mekke metoden.

Jeg mener at hasjen skal ikke brennes direkte på pga. Da blir den for varm å mye av THCen kan fordampe.
Så jeg pleier å bruke enten sølvfolie brettet i sammen å rundt hasjen for å så varme den med lighter , av og til bruker jeg T-skje også.

Mens han kompisen min sier at han kan brenne rett på hasjen uten å skade den noe.

Er det noen vennlige folk her i kveld som kan hjelpe oss?
Sist endret av nso; 3. januar 2013 kl. 19:53.
Jeg mekker alltid uten varme (hvis ikke man har gjort et tabbekjøp) enkelt og greit fordi:

1. Jeg mener det smaker bedre
2. Ingen olje (thc) får noen unnskyldning til å fordampe

Må jeg bruke varme så brenner jeg ihvertfall (nesten) direkte på klumpen, men varmer den. Sølvfolie er fint, er jeg i naturen så blir det direkteflamme i hånden, men det er en annen sak..

Be kompisen din ta seg en bolle
Siterer Rottegift:

Sitat av Rottegift Vis innlegg
NEINEINEINEINEINEINEINEI! NEI! IKKE MEKK DEN SOM VANLIG HASJ!

Lag en pølse på 1.5-4cm og klem den fast på en bred kniv. Varm knivbladet sakte til hasjen enten får sprekker eller bobler, skrap den deretter av med en klype tobakk og gni den inn i resten av tobakken.

Er det god svarting vil du ødelegge den minst mulig og få best smak og funk utav den ved å mekke den så "mildt" som mulig, mtp. flammekontakt og slikt.

Helt vanlig at svarting/"charas" ser mindre ut, den er mye mer kompakt enn vanlig vare, men det kan nevnes at enkelte typer er mer ekstreme på det punktet enn andre, etter min erfaring har all svart afghan jeg har sett vært mye mer kompakt enn sort nepal, selv om den også er litt mer kompakt, for å ta et eksempel. Det er også typisk at pollum er mindre kompakt enn vanlig hasj.
Vis hele sitatet...
<3
Trådstarter
Tusen takk for svar !

Trodde jeg hadde svart på denne , men hadde vist glemt det ut .. jojo.
Når det gjelder aluminiumsfolie så sluttet jeg å bruke dette for flere år siden da jeg hørte at det avga giftige stoffer når man fører flamme mot folien, og som igjen kunne trekke inn i mekket. Det er jo mulig at det ikke stemmer, men jeg tenkte likevel jeg skulle nevne det. Er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Sist endret av caperno; 3. juli 2011 kl. 15:33.
Sitat av caperno Vis innlegg
Når det gjelder aluminiumsfolie så sluttet jeg å bruke dette for flere år siden da jeg hørte at det avga giftige stoffer når man fører flamme mot folien, og som igjen kunne trekke inn i mekket. Det er jo mulig at det ikke stemmer, men jeg tenkte likevel jeg skulle nevne det. Er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
aluminiumsfolie er lagd for matlaging i ovn og bål. tviler på at den avgir noe farlig da
<3
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Når det gjelder aluminiumsfolie så sluttet jeg å bruke dette for flere år siden da jeg hørte at det avga giftige stoffer når man fører flamme mot folien, og som igjen kunne trekke inn i mekket. Det er jo mulig at det ikke stemmer, men jeg tenkte likevel jeg skulle nevne det. Er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
Det har giftige gasser i seg, men det forsvinner om du bare brenner litt på foliet før du skal bruke det til noe
Men tror ikke det har noe å si.

mvh keven
når jeg mekker svarting som er myk så pleier jeg og bare rive av små biter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kevva Vis innlegg
Det har giftige gasser i seg, men det forsvinner om du bare brenner litt på foliet før du skal bruke det til noe
Vis hele sitatet...
Kva giftige gassar? Eg har sett påstanden gjetntatt til det kjedsommelege her inne, men aldri fått ei konkretisering.

Det tyder på at det er ei myte.
<3
Trådstarter
Jeg er ikke helt 100% sikker på dette , men når jeg bruker sølvfolie ( daglig ) å brenner mye på dette så kommer det en ekkel røyk/os oppfra folien. Kan prøve å google litt å se om jeg finner svar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva giftige gassar? Eg har sett påstanden gjetntatt til det kjedsommelege her inne, men aldri fått ei konkretisering.

Det tyder på at det er ei myte.
Vis hele sitatet...
For meg er det det at folien "smelter" - Eller metter noen harde trekk er det mye større hull i folien enn før. Da tenker jeg at det som en gang var der, må ha gått et sted. Hva det blir til vet jeg ikke, men brta kan det jo uansett ikke være.
Hei.

Bare for å gjøre det klinkenede klart så er ikke matfolie farligt å bruke. Det innehlder IKKE giftige gasser som du kan få i deg, Dette bruker vi til mat osv. På grillen, under åpen flamme på bål osv. bruk hue a folkens. Derrimot hvorfor en skal bruke det skjønner jeg ikke, hva er påenget med det liksom. Det å mekke en joint er jo verdens enkleste sak. Har sett folk lage bonger ut av flasker osv, ser jo ikke ut i måneskinn mye av det der. Nei da spanderer jeg heller på meg en billig og grei bong fra nettet ass. Når jeg mekker så går jeg for rose, enkel å lage, nesten ikke tobakk og fri flyt Alu folie er bare tull, skulle likt å sett en rasta fant bruke noe haha.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av GrowFreak Vis innlegg
Når jeg mekker så går jeg for rose, enkel å lage, nesten ikke tobakk og fri flyt
Vis hele sitatet...
Hva mener du med rose? Datt litt av akkurat der.
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Hva mener du med rose? Datt litt av akkurat der.
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig snakker han om tulipan.
¨http://24.media.tumblr.com/iRHsDlKdNjh54xxcYB0CzwGPo1_500.jpg
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Mest sannsynlig snakker han om tulipan.
Vis hele sitatet...
min feil, trodde det var noe nytt jeg ikke hadde fått med meg!
måten JEG mekker svarting:

brenner på cigarett for å få ut mest mulig giftstoffer (vet ikke om dette faktisk fungerer eller ei men jeg har alltid gjort dt)
legger tobakken fra cigarett i en liten hau
klemmer svartingen man skal legge i (pleier ha rundt 0.5 til 0.8 alt etter hvor god den er) til den er så tynn som mulig
legger svarting "lappen" over tobakken, begynner å brenne "på" den til den smålig begynner å bli litt lysere samt. få litt bobler ol.

så er det bare å kna i tobakken etterpå... Slet noe jævlig med å mekke svarting før jeg begynte å gjøre det på denne måten...

beklager om det ble litt dårlig forklaring men men... kan forklare bedre om dere vil :P
hva med bare bruke saks ? =P om det blir klumpmekk
▼ ... noen måneder senere ... ▼
folk har alltid brendt hasjen men det er riktig at noe av thc'n fordamper men er vell ikke verdensundergang heller
når jeg røyker røyker jeg for å bli fjern å det blir du uansett
kan huske før da jeg mekket brukte jeg en slik kjøken rasp av finneste sort men det var for å ikke lage lukt
da får du det i pulver form å det er bare å strø det over tobakken
Sist endret av dildo-jonny; 31. oktober 2011 kl. 01:55.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
For meg er det det at folien "smelter" - Eller metter noen harde trekk er det mye større hull i folien enn før. Da tenker jeg at det som en gang var der, må ha gått et sted. Hva det blir til vet jeg ikke, men brta kan det jo uansett ikke være.
Vis hele sitatet...
Følgende reaksjon oppstår dersom man tar stilling til at man har tørre og rene reaktanter: 4 Al + 3 O2 --> 2 Al2O3

Det vil si at du ender opp med aluminiumoksid.

Datablad for aluminiumoksid: http://clemco.no/clemco/Datablader/V...umoksid_NO.pdf
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva giftige gassar? Eg har sett påstanden gjetntatt til det kjedsommelege her inne, men aldri fått ei konkretisering.

Det tyder på at det er ei myte.
Vis hele sitatet...
Har selv fått dette servert av en kamerat. Sluttet med det på dagen etter han sa det kan framkalle alzheimer. Har nå prøvd å søke meg fram til dette i 20 minutter. Både på norsk og engelsk. Finner ingenting som tilsier at det skal være farlig, bortsett fra et svar på lommelegen og masse tråder fra freakforumhttp://www.lommelegen.no/849924/%D8n...ge-lungeskader

Men hvorfor skal ikke en lege legge på litt da han vil ha noen til å slutte med hasj?

Uansett, søvlfoliebong ser litt "nærkis" ut. Så like greit å bruke noen kroner på ei pipe eller en bong.
Sitat av stagg Vis innlegg
Har selv fått dette servert av en kamerat. Sluttet med det på dagen etter han sa det kan framkalle alzheimer. Har nå prøvd å søke meg fram til dette i 20 minutter. Både på norsk og engelsk. Finner ingenting som tilsier at det skal være farlig, bortsett fra et svar på lommelegen og masse tråder fra freakforumhttp://www.lommelegen.no/849924/%D8n...ge-lungeskader
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev ovenfor vil det bli dannet aluminiumoksid ved forbrenning av aluminium.
Til og med ved vanlige temperaturer vil aluminium oksideres.
Varme - altså energi, vil ha en katalyserende effekt i denne sammenheng.
Dette er grunnleggende kjemi så et google-søk burde strengt tatt ikke være nødvendig, ei heller burde det være nødvendig å ha denne diskusjonen gang på gang da temaet er pensum på GK.

Det later til at smør på flesk kan være nødvendig noen ganger.


Legger ved en studie mtp. aluminiumoksids potensielle skadevirkninger:

http://www.world-aluminium.org/cache/fl0000237.pdf
Sist endret av Knask; 31. oktober 2011 kl. 02:59.
Sitat av Knask Vis innlegg
Som jeg skrev ovenfor vil det bli dannet aluminiumoksid ved forbrenning av aluminium.
Til og med ved vanlige temperaturer vil aluminium oksideres.
Varme - altså energi, vil ha en katalyserende effekt i denne sammenheng.
Dette er grunnleggende kjemi så et google-søk burde strengt tatt ikke være nødvendig, ei heller burde det være nødvendig å ha denne diskusjonen gang på gang da temaet er pensum på GK.

Det later til at smør på flesk kan være nødvendig noen ganger.


Legger ved en studie mtp. aluminiumoksids potensielle skadevirkninger:

http://www.world-aluminium.org/cache/fl0000237.pdf
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg er dum. Er ikke min feil at pappa har dårlige gener.
har lest en rapport en gang der det sto at det var en mulighet for at det framkalt det.
regner med at det er kansje 1 av alle stoffene som er i hasj/weed som kanskje fremkaller det, men også er det godt mulig at de tenker "midlertidig" alzheimers ( er ikke det litt sånn huskevansker og sånn??) for røyker du noen år så er ikke kortidshukommelsen lang
Gjør følgende: 1 ferdig røyk,0.8g sorting rull tynne pølser med bønna,klipp av mange små biter og blad inn med tobakk fra en røyk. samle mekket,og varm lett over for så og gni det godt sammen. funker bra for meg
Pleier alltid å bruke en neglklipper, også holder du en mynt med den. Legger svarten oppå og varmer mynten istedenfor.
Hvis du mekker uten varme kaster du bort mer tid enn du sparer thc
En god gameldags raket !

En god gameldags raket !
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av BuddhaCheeze Vis innlegg
Pleier alltid å bruke en neglklipper, også holder du en mynt med den. Legger svarten oppå og varmer mynten istedenfor.
Vis hele sitatet...
pakk den inn i litt folie, da kan du varme hele bønna istedet for å bare varme en side av gangen.
Sist endret av Kimbobo; 31. oktober 2011 kl. 20:21.