Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2928
Vet ikke om dette finnes her fra før, men jeg fant ikke noe. Hvis jeg røyker hasj og etter jeg er ferdig kommer purken og spør om jeg har røykt osv, kan de ta pisseprøve av meg da? Hvis de ikke har sett meg røyke, eller finner noe på meg, eller har vitner? Kan de da gjøre noe med det?
Forsåvidt, vis samtallen ikke heller inn på ditt opphold i Amsterdam helgen før.

edit: Når sant skal sies burde du heller ikke nevne at du røyket der nede, bare at du oppholdt deg bland masse hasj røyking til enhver tid. Da har de heller lite de skulle sagt, har selv sluppet unna med denne unskyldningen opp til flere ganger (etter ubehaglige korte og til tider veldig homofile granskninger på cella).

edit2: Det er jo selvfølgelig mange indiktorer på at man har røyket hasj. Pupiller er over sensitive for lys, rød het i øynene og mange andre latterlige tester de fant opp der og da for å få deg til å inrømme ditt lovbrudd.
Sist endret av voktern; 27. mars 2006 kl. 22:12.
Trådstarter
12 1
Sitat av voktern
Forsåvidt, vis samtallen ikke heller inn på ditt opphold i Amsterdam helgen før.

edit: Når sant skal sies burde du heller ikke nevne at du røyket der nede, bare at du oppholdt deg bland masse hasj røyking til enhver tid. Da har de heller lite de skulle sagt, har selv sluppet unna med denne unskyldningen opp til flere ganger (etter ubehaglige korte og til tider veldig homofile granskninger på cella).

edit2: Det er jo selvfølgelig mange indiktorer på at man har røyket hasj. Pupiller er over sensitive for lys, rød het i øynene og mange andre latterlige tester de fant opp der og da for å få deg til å inrømme ditt lovbrudd.
Vis hele sitatet...
Ok, men hvis jeg er på f.eks. en russefeiring( ), hvor det generelt sett er mye alkohol, og purken kan komme, skal det vel litt til før de mistenker en for hasjrøyking, og for at de tester.

Edit: Kan de kreve noen tester fra meg hvis de bare har mistanker?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
De kan ikke gjøre annet enn å konfrontere deg, og hvis du virker mistenkelig kan du bli sjekket ja. Men mistanken alene holder ikke for å få deg til å pisse.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ble tatt for hasjrøyking for drøyt en time siden.

Tok tester av meg, og selvom jeg innrømte å ha røket, så klarte de ikke bevise det. Besto testene.

De beholdt telefonen min, og sa jeg skulle få den igjen til Mandagen, eller noe.
Vet ikke om jeg ble anmeldt. Tok jo ingen avtrykk eller noe.
Happy Buddha
Er det bare jeg som har fått for meg at det ikke er ulovelig å VÆRE rusa så lenge du ikke er i besittelse, eller distributerer stoffet?
Sitat av AmundK Vis innlegg
Er det bare jeg som har fått for meg at det ikke er ulovelig å VÆRE rusa så lenge du ikke er i besittelse, eller distributerer stoffet?
Vis hele sitatet...
Det er nok bare du som har fått med deg at bruk også er ulovlig.
Sitat av Stakan Vis innlegg
Ok, men hvis jeg er på f.eks. en russefeiring( ), hvor det generelt sett er mye alkohol, og purken kan komme, skal det vel litt til før de mistenker en for hasjrøyking, og for at de tester.
Vis hele sitatet...
Jeg har flere ganger sittet på den lokale puben pærefjern mens purken har vært på besøk. Lite folk er det også.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja de kan ta urinprøve på deg. I disse tilfellene opererer politiet på den vage "skjellig grunn til mistanke" prosessen:
De overveier der og da om sansynligheten for at du er skyldig i det de anklager deg for:
http://www.lovdata.no/all/tl-19810522-025-021.html#171

Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Det er nok bare du som har fått med deg at bruk også er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Feil, jeg siterer legemiddelloven § 22:
I forskriftene kan inntas forbud mot besittelse, bruk, tilvirkning, anskaffelse, omsetning, innførsel, utførsel og gjennomførsel av visse narkotika. Forskriftene skal gjelde også for frihavner, frilager og transittopplag.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-19921204-132-008.html
Sist endret av Dodecha; 26. august 2011 kl. 15:10.
Sitat av Zuflux Vis innlegg
Ble tatt for hasjrøyking for drøyt en time siden.

Tok tester av meg, og selvom jeg innrømte å ha røket, så klarte de ikke bevise det. Besto testene.

De beholdt telefonen min, og sa jeg skulle få den igjen til Mandagen, eller noe.
Vet ikke om jeg ble anmeldt. Tok jo ingen avtrykk eller noe.
Vis hele sitatet...
Kjipt at du innrømmet det, da du var clean på prøver. Fingeravtrykk tror jeg som regel blir tatt senere samme med avhør var ivertfall sånn til meg.
Aldri innrøm noen ting. Det er sjeldent de gidder å bruke tid på å kjøre deg til stasjonen for å ta prøver. De prøver vanligvis bare å skremme deg til å innrømme.

Har kranglet utallige ganger med politimenn som er 100% sikre på at jeg har røyket. Hver gang sjekket de med blyant-testen og konkluderte med at de "kunne se det godt", men siden jeg nektet gidder de ikke ta sjansen eller bryet. Det er rett og slett ikke verdt det.

En gang ble til og med betjenten nektet å ta meg inn av sjefen sin over telefon. "Javel, joa, ok, men jeg har skikkelig lyst til å ta inn disse gutta! Neivel. Ok."
Sist endret av fetter; 26. august 2011 kl. 17:25.
Sitat av fetter Vis innlegg
Har kranglet utallige ganger med politimenn som er 100% sikre på at jeg har røyket. Hver gang sjekket de med blyant-testen og konkluderte med at de "kunne se det godt", men siden jeg nektet gidder de ikke ta sjansen eller bryet. Det er rett og slett ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
Samme opplevelse her, ble tatt med en kompis, bikkje og hele pakka. Kompisen satt på ~30g og 2500 i smålapper. Nektet blankt for det, mens han innrømte det. Ble slengt på glatten med han, ingen urinprøver, ingen stripsearch eller noe som helst, mens kompisen min som innrømte røyking måtte strippe naken.

Merkelig.. kom godt ut av den saken for å si det sånn
Det må være kjipt å blit konfrontert eller tatt av politiet etter man har røyka hasj.

Men kan noen si meg hvordan de kan vite 100% at du har røyka noe? Har lest om alle disse testene men som regel så har de ikke nok info til å ta deg.

Kan noen si meg konkret hva som gjør at man kan bli tatt?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
De kan ikke vite det 100% uten å ha sett deg gjøre det, eller teste deg positivt for det med pisseprøve.
Det er jo individuelt, men jeg er hundre prosent sikker på at de hadde sett det på øynene mine. Ikke bare glinser de, men av og til blir de røde, mange ganger "hovne" på en måte klistret sammen. Ser rett og slett fucka ut.

Er jo rimelig individuelt føler jeg, men man kommer uansett ikke unna at de glinser og det er relativt lett å se i hvert fall i en 45-60 minutters periode etter røyking.
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Det er jo individuelt, men jeg er hundre prosent sikker på at de hadde sett det på øynene mine. Ikke bare glinser de, men av og til blir de røde, mange ganger "hovne" på en måte klistret sammen. Ser rett og slett fucka ut.

Er jo rimelig individuelt føler jeg, men man kommer uansett ikke unna at de glinser og det er relativt lett å se i hvert fall i en 45-60 minutters periode etter røyking.
Vis hele sitatet...
Dette kommer ann på hvor ofte du røyker,Så og si ingen jeg kjenner kan se på meg om jeg har røyka.Eneste gangene man kan se det på øynene mine er viss jeg har hatt en pause,da blir jeg fuckt i øya.