Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5482
Her om dagen fikk jeg tak i no marihuana som luktet godt og hadde bag appeal. Fenga gjorde den og, men da jeg fyrte den (bong) så begynte det å gnistre i brønnen.. et lite fyrverki av små gnister som økte i omfang og styrke etter hvert som jeg trakk.
Har nå røyka min del med grønt, men har aldri kommet borti dette før.. var fascinerende å se på, men fikk meg til å lure på om det var noe spess med denne weeden. Den var ganske dekket med trikomer, eller jeg tror hvert fall det var trikomer.. kan ha vært noe annet, for sist jeg sjekket så "sprang" ikke trikomene når de blir utsatt for varme?

Noen som har vært borti noe likenende og som kan dele erfaringer?
Hørtes helt vilt ut... Røkte du selv om greia gniste?
Brønnen varte ikke mer enn 3-4 trekk, så det ble med det..
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sikkert støv fra flinten på lighteren, den mest naturlige forklaringen.
hmm. Fant en tråd på en engelsk side.. måtte selvfølgelig prøve å finne ut av dette siden det hørtes helt vilt ut.

Noen nevner at det kan være "seeds" og dem "gnistrer" bestandig..

Du kan lese litt selv =)
Fant ikke nå konkret svar da.. menmen..

http://www.marijuana.com/surveys-pol...any-ideas.html

http://forum.grasscity.com/recreatio...ling-weed.html

Du er visst ikke den eneste :P
Takk for linker, sjekket dem ut og virker som det kan være flere forskjellige muligheter her.. Små vannlommer i buden, weed som ikke er blitt flushet, spider mites som popper.. for mye å velge i mellom. Har ikke vært noen bivirkninger, ingen hodevondt eller liknende etter jeg tok trekkene. Ganske sterk mot halsen dog, men det er som regel all weed mot halsen min..
Skrap en lighter forsiktig uten å tenne ild en 10 ganger, snu den på hodet og dunk det på papir. Ta det svarte pulveret (flint) som legger seg der på tuppen av pekefinger'n. Tenn ild med lighter og knips pulveret i flammen. Se om det er lik "gnistring".
Bruker ikke lighter med flint forresten, så er nok ikke det som har hendt
Lenge siden du har vaska bongen? Jeg har selv erfart at det har slått gnist eller flamme inn i bongen, og de gangene det har hendt så har den vært dugelig skitten. Trekker konklusjonen om at det kanskje kan ha en viss sammenheng, uten at jeg vet direkte hvordan. Skjer dette hele tiden? Det beste hadde kanskje vært om du hadde hatt et forstørrelsesglass eller et lite mikroskop, da kunne du sjekket nærmere om det er noe spesielt på weeden.
Den er kanskje en smule brukt, men gnistringen hendte kun i selve brønnen og stoppet ved rista. Dette har kun hendt 1 gang, her om dagen. Tittet på den med forstørrelsesglass, men alt jeg så var glitrende krystaller/trikomer. Et mysterium dette her

edit: prøvde også å tygge på trikomene, ingen nevneverdig motstand eller knaselyder som kunne indikert på at det var noe annet..
Sist endret av Tengel; 7. april 2011 kl. 01:20.
Kan være at det har gått en smule galt under dyrkeprosessen, hvordan var effekten? har selv opplevd å få dårlig weed som knitret pga en feil under høstingen.
gratulerer min venn du har frø i potten din!
Trenger ikke være noe av det som er tidligere nevnt, har selv vært borti en svært potent weed som knitret og spraket om jeg ikke fjernet hver eneste kvist...Selve calyxene knitret ikke, men enhver liten kvist kunne sprette ut av askebegeret om gloa landet på den...Frø knitrer også, men de smaker man også lett!
Sist endret av Zarathustra; 7. april 2011 kl. 18:38.
Det kan være flere årsaker.

Spinnmidd, frø, næring som er igjen hvis ikke weeden er blitt flushet godt nok over flere av de siste ukene i blomst, hurtigtørket weed uten cure inneholder mengder med klorofyll.

Smaker den ikke noe særlig? Da er det mest sannsynlig ikke blitt fokusert godt nok på flush.
Er den vond for halsen når du røyker? Hurtigtørket uten cure, kan og være en kombo med førstnevnte.
Frø er lett å se, spinnmidd ikke så lett. Ingen av delene er farlige å røyke, dog.


Jeg pleide å tro at "gnistrende" weed var et tegn på god weed, men det er det ikke. Effekten kan være like bra, men ting som smak, aroma, andre preferanser lider under dårlig flush, tørking, curing. Kan være plagsomt for halsen når det røykes.
jeg røyka hasj som jeg hadde blanda meth i engang de gnistra bra i vannpipa.
kan ha vært frø. Har ihvertfall opplevd dette hvis jeg har glemt frø i weed'n
Hadde en gang tjall, som gnistret og spraket...Merket det når jeg mekket, at jeg fikk små, vonde sår på figrene. Tok da en magnet og dro over mekket, og da fløy det små metallbiter rett på magneten...Kasta hele drittn i søppla, ikke fan om jeg ville trekke ned det!!!
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Det kan være flere årsaker.

Spinnmidd, frø, næring som er igjen hvis ikke weeden er blitt flushet godt nok over flere av de siste ukene i blomst, hurtigtørket weed uten cure inneholder mengder med klorofyll.

Smaker den ikke noe særlig? Da er det mest sannsynlig ikke blitt fokusert godt nok på flush.
Er den vond for halsen når du røyker? Hurtigtørket uten cure, kan og være en kombo med førstnevnte.
Frø er lett å se, spinnmidd ikke så lett. Ingen av delene er farlige å røyke, dog.


Jeg pleide å tro at "gnistrende" weed var et tegn på god weed, men det er det ikke. Effekten kan være like bra, men ting som smak, aroma, andre preferanser lider under dårlig flush, tørking, curing. Kan være plagsomt for halsen når det røykes.
Vis hele sitatet...
Vært borti gnistrende pot selv, spraket ganske bra når jeg røyket det i joint. Samtidig var det noe av det mildeste for halsen jeg har røyket og med best effekt. Så regner med at weeden ikke har blitt flushet skikkelig?
Dette har hendt meg og, var utrolig kult å kikke ned i bowl'en mens jeg fyrte, ble god høy også! Utforsket det ikke noe særlig da weed'en var meget god .
Sitat av Sub_sic Vis innlegg
Våt pot...
Vis hele sitatet...
Var ikke merkbart våt på noen måte.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Vært borti gnistrende pot selv, spraket ganske bra når jeg røyket det i joint. Samtidig var det noe av det mildeste for halsen jeg har røyket og med best effekt. Så regner med at weeden ikke har blitt flushet skikkelig?
Vis hele sitatet...
Nice.

Kan være, men rart om du ikke merket noe til en dårlig bismak om den var dårlig flushet.

Personlig har jeg opplevd pot som gnistrer å nesten alltid være vond for halsen med unntak av når det er veldig små ferdige og uferdige frø som gjør det, da har den ikke vært nevneverdig vond for halsen, ei heller dårlig smak.
Freser den? Isåfall har jeg vært borti det samme, den gang tror jeg det var ekstreme mengder med næring som ikke var blitt flushet ut fra planten
Jeg opplevde engang at poten min gnistret og tok fyr nesten som et fyrstikkhode. Skvatt som bare F og bongen falt i bakken og knuste seff. Har bare opplevd det en gang, men har overhodet ingen god forklaring på hvorfor Har vært innom tanken på at det kan være resin tok fyr, lighterflint eller at det rett og slett har havna noe tennbart oppi brønnen uten at jeg la merke til det.
Kanksje alle tricomene du så var noe JWH- greier, mange som har begynt og strø rc stoff over weed, kan hende det var det som gnistra når det nådde en vis temperatur...
Sist endret av eisval; 9. april 2011 kl. 14:24.
Sitat av eisval Vis innlegg
Kanksje alle tricomene du så var noe JWH- greier, mange som har begynt og strø rc stoff over weed, kan hende det var det som gnistra når det nådde en vis temperatur...
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette? Ville jo vært endel uheldige folk som alt jwh-en hadde gått i bunn på posen i det siste trekket og bikket over på
Er ikke sikker, har aldri opplevd det selv, men har hørt flere som har nevnt det. Folk som har fått en ganske så heftig jwh rus av vanlig weed.. Er weeden littt fuktig så vil jo ikke jwh samle seg nederst i posen.
Sitat av eisval Vis innlegg
mange som har begynt og strø rc stoff over weed
Vis hele sitatet...
What? Har du kilder på dette? Hver gang noen nevner pensling og lignende av hasj og weed viser det seg som regel at det er vandrehistorier. Hadde jeg solgt weed hadde jeg ikke puttet andre dyre stoffer oppi som diverse RC'er eller heroin for den saks skyld. Det er jo dårlig butikk.
JWH-018 er egentlig ganske billig. Du vil tjene på dårlig pot med JWH i (;

10 grams - £210
Vis hele sitatet...
Sist endret av Sub_sic; 10. april 2011 kl. 20:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det har vært masse weed som er forurenset med alt mulig rart i omløp rundt om i Europa, du bør ta en liten bit og tygge den og smake på den. Det skal ikke knase, men være som å tygge salat, og det skal ikke smake søtt, men bittert. Vær skeptisk og lær deg hvordan ren marihuana ser ut. Google "gritweed" og "soapbar"...
Sist endret av rken996; 25. april 2011 kl. 23:53.
Om den var litt utørket og inneholdt mye frø så er nok det forklaringen. Frø spraker alltid. Hvis ikke har jeg ikke noe svar til deg! :P
Tja, som Katt Williams sier "you know tha weed is too strong when you can do nothing but hit it, and look at it... ahh no, why's it sparklin, why's it sparklin"
Men det er mye som kan få weed til å smelle litt, frø som popper som popcorn etc. Brennende plantematerie smeller ganske ofte. De av oss som har brent bål før har vel lagt merke til det? Selv om weeden gnistrer litt betyr ikke det at det er noe galt med den... ser folk langer ut om de villeste og farligste teorier her...
opplevd det flere ganger, så dessverre har du ikke noe magisk pot min venn, just let it go, and enjoy ure weed
▼ ... over en uke senere ... ▼
for store hull i rista ? du kan ha trekt igjennom en klump som gløder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette er noe jeg kaller for "Firecracker". Weeden din er mest sannsynligvis spraya. Er asken lett å blåse av? Hvis du har litt problemer med å blåse den av er det nok noen stoffer i weeden du ikke har helt lyst til å få i deg. Lukt på den også. Lukter den ordentlig grønt, så kan det hende den ikke er spraya.

Som andre sier også, så er det mulig for frø. Dette er jo noe du burde ha merket hvis du mekket, men hva vet jeg.

Får bare håpe du ikke har fått i deg noe farlig
har opplevd dette flere ganger. min konklusjon er at det er for mye næring i planten når den ble høsta.
siden det har skjedd med planter som ikke har blitt flusha like bra som de andre.
Sitat av Tengel Vis innlegg
Her om dagen fikk jeg tak i no marihuana som luktet godt og hadde bag appeal. Fenga gjorde den og, men da jeg fyrte den (bong) så begynte det å gnistre i brønnen.. et lite fyrverki av små gnister som økte i omfang og styrke etter hvert som jeg trakk.
Har nå røyka min del med grønt, men har aldri kommet borti dette før.. var fascinerende å se på, men fikk meg til å lure på om det var noe spess med denne weeden. Den var ganske dekket med trikomer, eller jeg tror hvert fall det var trikomer.. kan ha vært noe annet, for sist jeg sjekket så "sprang" ikke trikomene når de blir utsatt for varme?

Noen som har vært borti noe likenende og som kan dele erfaringer?
Vis hele sitatet...
Har merket dette selv også. Det jeg tror det er, er om det kanskje er noen kvistgjenstander i potten som skaper gnisten?

Dyppa i noe for at den skal bli tyngre?
når jeg tenker meg om så er det jo forskjell om det ''freser'' eller knitrer og smeller.

knitring og smell er som regel kvist(?)/frø.
fresing for mye næring.
Har vært borti noe gnistrende shit her i Thailand også, sterkt som bare faen. Hvorfor den gnistrer har jeg dog ingen peiling på.
▼ ... over en måned senere ... ▼
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Drasser opp en død tråd, grunnen er den samme bare det gjelder hasj.
Opplevde gnistring i brønnen ved opptrekk av hasj, lurer på hva dette kan komme av?
Har aldri vært borti helt standard hasj som gnister når jeg trekker bøtta, er dette et resultat av bad buff?
Har sett folk trekke bong med oljete hasj som fører til heftig gnistring, men de sortene har en mye fuktigere konsistens en vanlig tørr keef som jeg trakk opp i stad.

Vet ikke helt hvorfor jeg spør men.. skækk. Jo, der kom jeg på det!
Er ikke keen på å røyke noe som skader meg mer en nødvendig!

EDIT: slett gjerne dette innlegget! Var meget beruset når jeg spurte, vet ikke hvorfor jeg tok meg bryet!