Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 7388
Hei.

Som overskriften tilsier, har jeg veldig lyst til å kjøpe en stjerne. Med dette mener jeg jo kun at jeg kan bestemme navn, og får noe bevis av noe slag.
Har sett dette i flere romantiske klissefilmer, og synes det virket spennende.

Søkte litt rundt med google, og fant ørten sider, og alle påsto de var "official star registry". Så, om noen har noen tips, så tar jeg de i mot med takk
Det er jo ingen som eier en stjerne. Det er jo ingen som kan legge krav på noe i verdensrommet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
nope. Du kan, om du hadde mulighetene reist til hvilken som helst planet og bygd hva en du ville der.
Du kan ikke dette er en scam som å kjøpe tomt på månen du kan lese mer på wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/Extrate...al_real_estate

og jeg kjønner ikke hva man skal med det når man uansett ikke kan dra ditt

The IAU frequently receives requests from individuals who want to buy stars or name stars after other persons. Some commercial enterprises purport to offer such services for a fee. However, such "names" have no formal or official validity whatever: A few bright stars have ancient, traditional Arabic names, but otherwise stars have just catalogue numbers and positions on the sky. Similar rules on "buying" names apply to star clusters and galaxies as well. For bodies in the Solar System , special procedures for assigning official names apply (see the IAU theme "Naming Astronomical Objects"), but in no case are commercial transactions involved.
Vis hele sitatet...
Sist endret av toxicity; 21. januar 2012 kl. 22:19.
Bollekonge
Trådstarter
Har fått for meg at du kan kjøpe navn til en stjerne, i allefall.
Man kan jo ikke det. Er jo ikke noe myndigheter der oppe som eier ditten og datten. Har sett blant annet på Friends at Joey kjøpte en stjerne til foreldrene til Monica og Ross tror jeg. Der han vikk "named a star in their names" også kjøpte han en kamasutra bok, sex for eldre
2 sekunder med googling

Men er mest sannsynlig scam.

"Buy a star"
http://www.google.no/webhp?sourceid=...1&ix=heb&ion=1
Hva skal du med en stjerne...?
Som nevnt, du finner folk du kan gi penger til og late som om den er din, men det blir aldri offisielt.

Hvis du likevel har veldig lyst, så kan jeg godt døpe en stjerne for deg. Jeg tar bare tusen kroner. Ta kontakt på PM så kan vi diskutere videre.
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Hei.

Som overskriften tilsier, har jeg veldig lyst til å kjøpe en stjerne. Med dette mener jeg jo kun at jeg kan bestemme navn, og får noe bevis av noe slag.
Har sett dette i flere romantiske klissefilmer, og synes det virket spennende.

Søkte litt rundt med google, og fant ørten sider, og alle påsto de var "official star registry". Så, om noen har noen tips, så tar jeg de i mot med takk
Vis hele sitatet...
Oppdag en. Da får du nok navnet ditt på den.
Consumerism på høyt nivå når man føler en trang til å eie en stjerne for å føle seg bra..
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
hehe, jeg kjøpte tomt på månen for noen år siden..
ja, jeg vet att dette er bare tull, men den var billig, så jeg tenkte hvorfor ikke..
Fikk med flott skjøte, og kart og greier!
Bare tull, men jeg hadde råd, så hvorfor ikke
Bilde av skøte?
Sist endret av bendikz; 21. januar 2012 kl. 23:48.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
hehe, jeg kjøpte tomt på månen for noen år siden..
ja, jeg vet att dette er bare tull, men den var billig, så jeg tenkte hvorfor ikke..
Fikk med flott skjøte, og kart og greier!
Bare tull, men jeg hadde råd, så hvorfor ikke
Vis hele sitatet...
Du kan jo åpne hotell der og tjene fett.
Allier deg med NASA!
Hei. Som aggressiv eiendomsinvestor, har jeg investert i en del stjerner. Du kan få kjøpe en stjerne av meg. Første steg er å sende bud til meg. Jeg vil ikke si prisen her, men du må regne med et ti-sifret beløp i første omgang.
Sist endret av mo3; 21. januar 2012 kl. 23:47.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av BeatThatZ Vis innlegg
Bilde av skøte?
Vis hele sitatet...
http://www.moonestates.com/popup_ima...?pID=1&image=0

flere år siden jeg kjøpte, og aner ikke hvor jeg har det, men det var sånn som dette...
Noe sånt kommer nok aldri til å bli anerkjent med mindre du handler av NASA eller lignende.
Hva gir NASA "eller lignende" rett til å selge noe som helst, det være deler av en planet eller stjerne? De eier ingenting, og kan dermed heller ikke selge.
Sist endret av popmart; 22. januar 2012 kl. 00:40.
Sitat av popmart Vis innlegg
Hva gir NASA "eller lignende" rett til å selge noe som helst, det være deler av en planet eller stjerne? De eier ingenting, og kan dermed heller ikke selge.
Vis hele sitatet...
Om de har oppdaget den, kan de nok selge deg retten til å gi navn til stjernen.
Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Noe sånt kommer nok aldri til å bli anerkjent med mindre du handler av NASA eller lignende.
Vis hele sitatet...
FNs verdensrom-traktat slår fast at rommet er hele menneskehetens eierskap, og kan ikke eies av verken stater eller private. Alt av måne-landeskjøter er dermed humbug

Forresten, hvordan skal eierskapet bli organisert når månen koloniseres? I og med at FN-avtalen sier at månen er felles eiendom.
Sist endret av Flexxnes; 22. januar 2012 kl. 00:50.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
FNs verdensrom-traktat slår fast at rommet er hele menneskehetens eierskap, og kan ikke eies av verken stater eller private. Alt av måne-landeskjøter er dermed humbug

Forresten, hvordan skal eierskapet bli organisert når månen koloniseres? I og med at FN-avtalen sier at månen er felles eiendom.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, og visste dette når jeg kjøpte, men noe så teit ville jeg "ha en del av"
http://img3.custompublish.com/getfile.php/803093.383.ftfssepdqq/Julestjerne_roed_potte_stor.jpg

Dette er en Julestjerne, denne kan du kjøpe! ... den er fin å se på, lukter godt, og som en bonus så produserer den oksygen som du kan puste inn. Noe som gjør seg på et hvert gutterom med heller tung luft.

Kjøp en slik istedenfor!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg vet det, og visste dette når jeg kjøpte, men noe så teit ville jeg "ha en del av"
Vis hele sitatet...
Hvor mye betalte du for og bli den av denne teitheten
Nå spør jo TS om man kan kjøpe navnet til en stjerne, ikke stjernen. Enhver idiot burde vel skjønne at man ikke kan eie noe sånt.

Romantisk er det, ja. Ta en titt og prøv å finn noe seriøst. (selv om jeg tviler litt på at det er noe)
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av TobNor Vis innlegg
Hvor mye betalte du for og bli den av denne teitheten
Vis hele sitatet...
Husker ikke, 2-300,- tipper jeg..
Billig for ett mål med måne det! Hehe
Bollekonge
Trådstarter
Altså, jeg har aldri sagt at jeg skal fysisk eie en stjerne, men kom over konseptet i en film. Hvor det ble vist til et sertifikat av noe slag, som viser at det er "offisielt" og "ekte".

Takker for svar, og får vel innse at om jeg vil være romantisk, eller av andre grunner, får jeg nøye meg med en julestjerne.
tenk om noen små grønne menn på mars også har skjøte på stjernen da
Sitat av villniss Vis innlegg
tenk om noen små grønne menn på mars også har skjøte på stjernen da
Vis hele sitatet...
Da blir det krig ^^
http://www.dinside.no/285824/kjop-en-stjerne

Lite sitat fra artikkelen:
- Det er den internasjonale organisasjonen IAU (International Astronomical Union) som navngir stjernene - og det skjer etter veldig strenge regler, forklarer astronomen.

- Papiret på eierskap av en stjerne er altså ikke verdt noen ting, avslutter stjerneekspert Ødegaard.


Er dessverre ikke mulig. Et kjapt google søk gav meg flerfoldige sider som sa de kunne registrere navn til stjerner for en billig penge, og da får du med innrammede kart og "skjøter". Men det er dessverre bare bullshit! :S
Sist endret av ohmusic; 22. januar 2012 kl. 23:32.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Alle vet jo att det bare er bullshit da!
Jeg selger den stjerna her *peker* for 250.000. Så kan du få gjøre med den hva du vil, og sette navn på den!

Herpderp anyone? Om ingen eier stjerna, kan ingen selge stjerna.
Sitat av ohmusic Vis innlegg
Er dessverre ikke mulig. Et kjapt google søk gav meg flerfoldige sider som sa de kunne registrere navn til stjerner for en billig penge, og da får du med innrammede kart og "skjøter". Men det er dessverre bare bullshit! :S
Vis hele sitatet...
Ja, hvem hadde trodd..
Sist endret av random42099; 26. januar 2012 kl. 16:59.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
hehe, jeg kjøpte tomt på månen for noen år siden..
ja, jeg vet att dette er bare tull, men den var billig, så jeg tenkte hvorfor ikke..
Fikk med flott skjøte, og kart og greier!
Bare tull, men jeg hadde råd, så hvorfor ikke
Vis hele sitatet...
Fordi du gir penger til svindlere, og bidrar til å opprettholde grunnlaget for virksomheten deres. Fordi de du handlet av garantert lo av deg, og så på deg som en naiv tulling mens de tok pengene dine, og sendte deg verdiløst papir som plaster på såret. Papir som du lett kunne ha oppdrevet selv, helt gratis.

For all del, man bruker pengene sine på det man vil, men jeg hadde personlig hatt store problemer med å frivillig la meg selv bli svindlet på den måten.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Fordi du gir penger til svindlere, og bidrar til å opprettholde grunnlaget for virksomheten deres. Fordi de du handlet av garantert lo av deg, og så på deg som en naiv tulling mens de tok pengene dine, og sendte deg verdiløst papir som plaster på såret. Papir som du lett kunne ha oppdrevet selv, helt gratis.

For all del, man bruker pengene sine på det man vil, men jeg hadde personlig hatt store problemer med å frivillig la meg selv bli svindlet på den måten.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke kallle dette svindel, heller en veldig enkel måte å tjene penger på.
Den som ikke forstår att dette er bare tull fortjener nesten å bli lurt.
Om den lo av meg driter jo jeg i.

men hvorfor gidder du å bry deg om hva jeg brukte pengene mine en gang for mange år siden? Lite penger var det og!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
men hvorfor gidder du å bry deg om hva jeg brukte pengene mine en gang for mange år siden? Lite penger var det og!
Vis hele sitatet...
Hvorfor jeg bryr meg? Fordi du forteller om det naturligvis, og fordi du avslutter med å si "så hvorfor ikke?". Jeg skjønner at det er et retorisk spørsmål, men hvorfor forteller du i det hele tatt om det hvis du ikke ønsker at noen skal bry seg?

det er en holdning jeg begynner å se meg lei på merker jeg. Folk elsker å uttale seg om alt mulig rart, men hvis noen kommenterer det med noe annet enn smiletegn og KP, så blir man enten snurt, eller ber vedkommende om å ikke bry seg. Hva gjør man på et debattforum med den holdningen, lurer jeg på?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Litt usikker på om du nå spør retorisk eller ikke, men jeg får takke for responsen da!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Litt usikker på om du nå spør retorisk eller ikke, men jeg får takke for responsen da!
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig, og takk i like måte