Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4354
Hey,

Kom over noe weed idag som brenner skikkelig dårlig. Dette var i joint. Den smakte også litt spesielt, og ikke minst ser spesiell ut. Er denne dårlig dyrket? Buffa ut?

Den er heller ikke fuktig, så det er ikke det. Brukte også en liten slant tobakk i mekket. Tho, det skal sies at jeg ble skev

Slenger ut et par close-distance, dårlige webcambilder. Som man ser, er det noe hvite greier på bladene. Trikomer? Jeg vet ikke, ser ikke helt slik ut

http://img94.imageshack.us/img94/6241/73950525.png

http://img204.imageshack.us/img204/952/33151000.png
Venn av meg hadde noe veldig likt, den er jo full av krystaller, så den bør være potent. Det er vel bare å bruke mer tobakk?

De hvite greiene som du kaller det er krystaller fra cannbioder (elller hva det nå heter)
Sist endret av holy_toy; 24. januar 2010 kl. 03:05.
Digital nomade
trippy's Avatar
Den kan være dårlig cura, altså den siste prosessen hvor man tørker budsa. Hvis man ikke curer kan man få mugg og styrken kan også bli redusert en del. Ble du fjern av jointen?
Ser mest ut som Muggsopp/mygl
"Øko-Terrorist"
ser ut som mugg ja, kan vi få noen litt større bilder? vær obs på at hvis det er mugg kan det være farlig å røyke det!
Sist endret av tr80r; 24. januar 2010 kl. 04:03.
Dette var jeg å med på en gang for noen år siden, når jeg solgte. Vi fikk inn et parti der vi kunne se "krystaller" men krystallene var myggel. Hvordan er lukten av weed`en?
hvite greier på bladene

høres rart ut , trikomer(?) er vel på blomster?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Trikomer kan vokse langt ut på blad om planten trives og litt avhengig av strain og ikke bare på blomstene.

Litt små bilder men det der ser ut som muffins på lang vei, trikomer blir ikke til et hvitt pulver slik det ser ut på bildene dine. Jeg mistenker nesten at noen har tullet med cannabisen for å få den til å se potent ut.
Ja det der så litt "wierd" ut..
Sikkert noen som har triksa og fikla med weede'n, sorry bro!
Det kan som flere her nevner være mugg. Isåfall er det ikke bra å røyke, da mykotoksiner i muggen visstnok er kreftfremkallende.

Eventuelt kan det være snakk om glasspot/gritweed. Et mye større problem i utlandet enn her i landet, men det har forekommet her også.
Her er en post på norcan.org med en rekke linker om emnet.
Sist endret av Norsmurf; 24. januar 2010 kl. 13:50.
ikke røyk den, det er mugg.
Trådstarter
46 3
Takk for svar people!

Jeg ble fjern Det lukter jo gress, men kanskje ikke helt "ferskt" ?
Smakte på en liten bit, og det smakte litt "salty". Leste at dette kan ha noe med høstinga eller tørkinga å gjøre?

Ingen som har vært borti lignende da? Det faktum at den faktisk brenner såpass dårlig. Anyone?

Dette er alt jeg kan få til av bilder at the moment. Stusser mest på de små bladene som er nærmest helt hvite. Ellers ser poten helt fin ut igrunn:

http://img402.imageshack.us/img402/9723/80551419.th.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/4116/90512466.th.jpg
Sist endret av Fredrik2k; 24. januar 2010 kl. 16:00.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Aldri hørt om eller vært borti cannabis som smaker salt, kanskje dét er det hvite på noen av bitene?
Sitat av Fredrik2k Vis innlegg
Takk for svar people!

Jeg ble fjern Det lukter jo gress, men kanskje ikke helt "ferskt" ?
Smakte på en liten bit, og det smakte litt "salty". Leste at dette kan ha noe med høstinga eller tørkinga å gjøre?

Ingen som har vært borti lignende da? Det faktum at den faktisk brenner såpass dårlig. Anyone?

Dette er alt jeg kan få til av bilder at the moment. Stusser mest på de små bladene som er nærmest helt hvite. Ellers ser poten helt fin ut igrunn:

http://img402.imageshack.us/img402/9723/80551419.th.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/4116/90512466.th.jpg
Vis hele sitatet...
Det er mugg på grunn av dårlig tørkeforhold. Farlig, styr unna.
Sist endret av Veggen; 24. januar 2010 kl. 16:37.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Aldri hørt om eller vært borti cannabis som smaker salt, kanskje dét er det hvite på noen av bitene?
Vis hele sitatet...
Dårlig pakket og transportert sjøveien ? Høres litt søkt ut, men hvorfor ellers salt ? Pakker vel heller ikke gress i salt under transport. Heller aldri vært borti cannabis med sånn bismak. Dette er noe for konspirasjonsteoretikerne
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
pidget: Salt er i krystallform, og hvite krystaller på cannabis tolkes som "prima vare", så i tillegg til å heve vekten på produktet ville en selger kunne tjene ekstra på å selge saltet cannabis til folk som kanskje ikke har noe særlig erfaring med det.
Joda, ser den Dodecha, men likevel virker det noe søkt for meg. Ville heller satt opp prisen noen kroner per gram jeg da istedet. Men nå er jo ikke all handel i enkelte kretser så veldig rasjonell heller, sikkert.. Om mulig burde jo trådstarter spurt selger, men det viker som det ikke er noe alternativ iom. at han henvender seg her.

Uansett må jo den dealern være meget korttenkt og kun selge til folk han ikke kjenner og satse på at ingen ser forskjell på trikomer og salt.. Det gjør vel de fleste som har røykt en joint eller fem. Jeg føler at dette fremdeles er et mysterium.
Den ser jo stygg ut. Hvis man ser det nederste bladet på det siste bildet, så er det jo helt klart at dette verken er krystaller, salt, eller hvitmaling. Kan du skrape av det hvite belegget? Hvis du kan det så kan du jo prøve og smake på bare det, for og se hva det er for noe.

I mine øyner virker det som mugg. Jeg har aldri vært borti muggskadet cannabis, så skal ikke være for bastant på min synsing. Og ellers på de andre bildene så ser det jo bare ut som en hel del kvister, enkelte visne blader, og noen marihuana rester som har blitt blandet sammen.

Legger ved ett bilde av marihuana med mange synlige krystaller, så har du noe og sammenligne ditt med.

http://media.nowpublic.net/images//f5/d/f5d713b8d7cb902b48a01deb88e1fbb6.jpg
Sist endret av Quetzalcoatl; 24. januar 2010 kl. 17:49.
Trådstarter
46 3
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Den ser jo stygg ut. Hvis man ser det nederste bladet på det siste bildet, så er det jo helt klart at dette verken er krystaller, salt, eller hvitmaling. Kan du skrape av det hvite belegget? Hvis du kan det så kan du jo prøve og smake på bare det, for og se hva det er for noe.

I mine øyner virker det som mugg. Jeg har aldri vært borti muggskadet cannabis, så skal ikke være for bastant på min synsing. Og ellers på de andre bildene så ser det jo bare ut som en hel del kvister, enkelte visne blader, og noen marihuana rester som har blitt blandet sammen.

Legger ved ett bilde av marihuana med mange synlige krystaller, så har du noe og sammenligne ditt med.
Vis hele sitatet...
Nå er jo denne pot'en allerede tørket og grindet opp, derfor ser den ut som den gjør. På bildene har jeg jo prøvd å plukke ut noen av de småbitene som ikke ser bra ut - så sammenligninga di med et høyoppløselig bilde av en fin bud fra Amsterdam, blir jo litt urelevant..

Har selvfølgelig vært borti bedre marijuana enn dette - Føler jeg blir tatt litt useriøst her?!

Det er jo obviously ikke buffet ut med bord salt, men jeg leste noe om feil høsting e.l. kunne føre til "salty" pot. Og jeg ble jo uten tvil fjern.

Men da er vel konklusjonen mugg da? Eller? Burde den gå i søpla? Skal forhøre meg med delaeren neste gang jeg møter han.
"Øko-Terrorist"
ja, ville absolutt ikke røyka på dette, hadde ikke tatt sjangsen.

Kontakt dealer og returner hvis mulig, hvis ikke, søppel.
Sitat av Fredrik2k Vis innlegg
Men da er vel konklusjonen mugg da? Eller? Burde den gå i søpla?
Vis hele sitatet...
Ekke noe fett å dra mugg ned i lungene vel?
Sitat av Fredrik2k Vis innlegg
så sammenligninga di med et høyoppløselig bilde av en fin bud fra Amsterdam, blir jo litt urelevant..
Vis hele sitatet...
Du kan sammenligne deler av den fine buden på bildet med dine deler som er fylt med "krystaller", så ser du jo at du helt åpentlyst har blitt buffa med noe som i mine øyner ligner på pot pensla med ett mel-lag eller lignende. Eller kanskje mugg. Det ser ihvertfall ikke bra ut....

Sitat av Fredrik2k Vis innlegg
Har selvfølgelig vært borti bedre marijuana enn dette - Føler jeg blir tatt litt useriøst her?!
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt du er noen useriøst nybegynner som akkurat har begynt og røkt og aldri har smakt gode varer. Det er da ikke det det handler om.

Sitat av Fredrik2k Vis innlegg
Det er jo obviously ikke buffet ut med bord salt, men jeg leste noe om feil høsting e.l. kunne føre til "salty" pot. Og jeg ble jo uten tvil fjern.

Men da er vel konklusjonen mugg da? Eller? Burde den gå i søpla? Skal forhøre meg med delaeren neste gang jeg møter han.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du kan bli tatt useriøst er vell heller pga du konkluderer med at det er mugg, for og så røyke det, og deretter vente lengre tider før du spør dealern din om det var mugg og om det var farlig og røyke. Jeg skjønner ikke hvordan du kan komme fram til at det obviously ikke er buffet ut med bord salt, når kyniske dealere til og med buffer ut marihuana med glass. Du kan konkludere i at det ikke er krystaller med cannaboider i. Kast driten.

Better safe than sorry... Det nytter ikke og være etterpåklok.
Sist endret av Quetzalcoatl; 25. januar 2010 kl. 06:57.
Hva skjer om man røyker cannabis med mugg på? Kan man bli skadet på noen måte?
Jeg har personlig ikke noen store kunnskaper når det kommer til dette emnet, men her er litt lesestoff ihvertfall. Dette er snakk om hvis man får muggsopp i luftveiene, men jeg vet ikke om man får muggsopp i luftveiene av og røyke pot med muggsopp. Ødelegges muggsoppen i så stor varme? Fint om noen kan komme med noen innskudd.

Sitat av BenjiWW Vis innlegg
Hva skjer om man røyker cannabis med mugg på? Kan man bli skadet på noen måte?
Vis hele sitatet...


Muggdannelse i hjemmet kan være en mulig skadelig helserisiko. Mugg er en type sopp som kan leve både innendørs og utendørs. Vanlige bygningsmaterialer som tapet, isolasjon, malte vegger og gulvbelegg kan utgjøre et godt miljø for at mugg kan gro. Mugg gror spesielt lett på steder som er fuktige. Oppdemmet fukt etter oversvømmelser, vannlekkasjer eller høy luftfuktighet kan få mugg til å gro og formere seg.

Sporer fra muggen Stachybotrys chartarum, eller svartmugg, kan bli innesperret i hulrom i veggen og ligge inaktive i mange år. Svartmugg formerer seg ved å danne sporer som kan være bærere av skadelige kjemikalier kalt mykotoksiner. Sporene frigis i luften hvor de svever rundt og kan lande på vegger, gulv, møbler.

Mykotoksiner som kommer i kontakt med huden, kan forårsake hudirritasjon. Hvis de pustes inn, kan de komme ned til lungene og infiltrere de bittesmå lungesekkene. Allergi og høyfeber-liknende symptomer kan oppstå, slik som nesetetthet, kløende øyne og hvesende pust.

Mugg kan trenge inn i huset gjennom alle typer åpninger, slik som åpne dører eller vinduer, lekkasjer i tak eller rundt piper. Husholdninger som har vært eksponert for fukt, bør overveie å få testet om det foreligger mugg. Nye hjem bør konstrueres slik at sjansen for muggangrep begrenses.


Sitert fra Norsk Helseinformatikk


Alle muggsopparter kan gi atopisk allergi i luftveiene. Da dreier det seg ofte om allergisk astma (bronkial astma, asthma bronchiale) fordi muggsoppsporene er så små at de pustes dypt inn i bronkiene. Nettopp derfor er de sjeldnere skyld i allergiske neseplager, selv om det forekommer. Muggsoppallergi er sjelden den eneste inhalasjonsallergien, men astma med muggsoppallergi har lett for å bli besværlig og er en viktig årsak til alvorlig astma særlig hos eldre, se BBC Health.

Muggsopparter som er aktive ved 37°C, betyr ofte en særlig risiko for helseskade på mennesker. Det er fordi de kan trives og vokse inne i oss. Det er særlig luftveiene og lungene som kan angripes. føre til betennelsesforandringer og symptomer som likner alvorlig lungebetennelse.


Aspergillus (strålemugg) hører til de relativt aggressive muggsoppartene i denne sammenhengen. Det er mange mer eller mindre ulike underarter (A. fumigatus, A. niger, og A. flavus er oftest funnet).. A. fumigatus oppfattes som mest helseskadelig.

Aspergillose (Aspergillus i lungene) er en (sjelden) infeksjon med denne soppen og ikke en allergi eller annen overfølsomhet. Slike infeksjoner opptrer mest hos personer med nedsatt immunforsvar. Sykdommen opptrer som en langvarig (kronisk) lungebetennelse med svingende forløp og ofte ganske typiske funn på røntgen av lungene. Den gir feber, nedsatt allmenntilstand og ofte hodepine.( se Aspergillose hos Statens Folkehelseinstitutt)


Sitat fra Allergiviten
Sist endret av Quetzalcoatl; 27. januar 2010 kl. 13:32.
Kan være sprøytet noe på budsa for å få de til å se potente ut...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Leste at om man ikke flusher næringen ut av planta ordentlig den siste tiden før høsting så vil weeden bli vanskelig å tenne på og smake næring/æsj æsj..