Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2949
Har prøvd lenge å få koblet PS3'en min til nettet, både automatisk og ved å skrive inn IP, DNS osv manuelt. Men får alltid "failed" på test connection når den tester Internet connection (obtaining IP blir successful). Har rundt 55-60% signalstyrke så regner med det er derfor.

Så jeg googla litt og fant ut at man kan bridge laptop'en til PS3'en, og få nett på PS3 slik. Men jeg fant ikke ut hvordan man kan gjøre det når laptop'en er kobla via WiFi og ikke kabel. Er det noen som vet hvordan man gjør dette? Har Vista.
Du må vel ha gjort noe galt? Dette skal jo bare være "Plug and play"..
Test connection er vel ikke så viktig. Prøv å koble den til, dropp test connection og logg på PSN?
IpN
Awesome
IpN's Avatar
Trådstarter
Det går dessverre ikke, får bare DNS error når jeg prøver å logge på PSN tror signalet er for lavt, 55-60%.
55-60% signalstyrke er mer enn nok, er nok noe annet som er problemet. Har du prøvd å google DNS-erroren du får? Det kommer som regel en feilkode som du kan bruke for å feilsøke.
Og hvilken IP får du ? Hvilken IP har andre maskiner i huset? Fungerer det på kabel ?
IpN
Awesome
IpN's Avatar
Trådstarter
Når jeg tar test connection får jeg feilmelding 80028EA1, når jeg prøver å logge på PSN får jeg 80710102, og det kommer stadig opp en annen feilmelding i øvre høyre hjørne også.

Har dessverre ikke mulighet til å prøve kabel. Hva har IP på andre maskiner i huset å si?
Det har noe å si basert på hvilket nett du eventuelt har havnet på, hvis du har havnet på samme nett i det hele og store.

Ettersom vi ikke vet hvordan nettverket ditt er bygget opp.
Sitat av IpN Vis innlegg

Har dessverre ikke mulighet til å prøve kabel. Hva har IP på andre maskiner i huset å si?
Vis hele sitatet...
Det er for å kunne sammenligne IP'ene for å se om det er noe krøll på nettverket.
IpN
Awesome
IpN's Avatar
Trådstarter
Kan kun se denne PC'n sin IP, hjelper det dere om jeg skriver det? Sitter på et nett fjernt i utlandet, så tviler på at dere har hørt om ISP er veldig dårlig på sånn her dessverre
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mange ganger kan også DNS feil være pga utdatert programvare
IpN
Awesome
IpN's Avatar
Trådstarter
Utdatert programvare på playstation?

Er ganske sikker på at nettforbindelsen min er for dårlig med 50-60% styrke.. Har bare murvegger og er sikkert 10 meter unna routeren. Bruker PC, men noen steder på rommet er nettet dårligere enn andre steder.
usertitle import
bleh's Avatar
Finne IP på PS3:
"Settings" - "System Settings" - "System Information"
Her skal IPen du får stå. Som sagt skal ikke signalstyrke ha noe med denne type feil. Hvilken ruter er det?