Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1108
Hey,

planlegger å kjøpe meg web-host for vBulletin. Og da tenkte jeg at jeg kunne få noen anbefalinger av dere

Den bør vel støtte .xml, .php, og alle filene en vBulletin pakke har/trenger for å ha forumet i drift:P

Noen anbefalinger?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kor stor trafikk har du? Det er rimelig avgjerande. Ellers funker jo dei fleste webhotell med php fint vil eg tippe. Av norsk kan du jo sjå på domeneshop.no.

Generelt generer vel vBB relativt stiv DB-last og cpulast pr besøkande... så har du litt trafikk blir du veldig fort ex-kunde av mange hostingfirma. Da er det dedikert hosting som er igjen.
har ingenting å utsette på www.dcvhost.no jeg for min del, har to domener der har vel forsåvidt aldri hadd noe å utsette på dcv
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hjemmehosting ftw, fungerer helt fint så lenge du har noe annet en ADSL
Selv bruker jeg Enterweb å er meget fornøyd med de. Oppetiden er helt fenomenal og prisene er ikke de verste på markedet heller.
www.enterweb.no
Bruker selv hostean. Billig(?) og greit med støtte for det meste. Man må dog klare seg uten tlf. support og de bruker ca. 24 timer på å svare pr. mail.

www.hostean.net
Bruker domeneshop.no til litt tyngre ting, dreamhost.com til mindre, og en helt egen server til de aller største greiene.

ps: oppgir du torsteino som promokode hos dreamhost, så får du det første året 50$ billigere enn vanlig (og jeg får også noen kroner ja - alle kan lage egne promokoder hos dreamhost, så er du flink til å pushe dem, så kan du faktisk ende opp med å _tjene penger_ på å ha sidene dine der )
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
26 0
Sitat av AtXbYeA
Hjemmehosting ftw, fungerer helt fint så lenge du har noe annet en ADSL
Vis hele sitatet...
hvordan funker hjemmehosting? Kan du gi meg en start?
les i den tråden her: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=86759
Og se litt på wamp og XAMPP, så må du godkjenne request fra nettet i alle routere og modem.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Her er en guide for hvordan du setter opp egen server:
http://www.base16.no/index.php?art=154&nc