Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 753
Jeg har følgende problemstilling: Jeg trenger en måte å slette alt innhold i en bestemt mappe med gjenvne mellomrom (ca 1 gang i uken). Grunnen til dette er at jeg benytter meg av en CMS (Dragonfly) som benytter et "cache" system men med gjevne mellomrom oppstår det et problem med en av filene som blir lagt i cache-mappen.

Dette løser jeg enkelt med å slette innholdet i mappen, men jeg er ikke inne å se på siden hver dag, og derfor kan siden til tider stå i flere dager uten å virke.
Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få til å slette innholdet med gjevne mellomrom uten å gjøre det manuelt. Et script må vel kjøres (av brukeren - meg) for å fungere, eller?

Er det noen som ser en (enkel) måte å løse dette på?

Jeg har sett gjennom webhotellet mitt for å se om jeg kan finne noen instilliger der, men jeg finner det ikke. Jeg har den aktuelle siden hos Servetheworld om noen kjenner til deres system...


PS: Om dette ligger i feil fora må en moderator gjerne flytte det!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Svaret er åpenbart å finne ut kva som er gale og fikse bugen. Å fjerne filene er bare workaround.

Kva feilmelding får du?
Du har ikke tilgang til Cron?
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Vidarlo; Vel, det er en feil som oppstår i config filen, så jeg har egentlig bare antatt at jeg har havnet på listen til en eller annen scriptkiddie (i og med at den originale filen fungerer altså). Dragonfly bygger på PhpNuke og da jeg brukte det opplevde jeg flere ganger å bli utsatt for slike.

Men jeg skal notere mer nøyaktig neste gang (får feilmelding om noe galt i config-filen, på en bestemt linje)

Zero; hva er Cron?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kunne noen ha lagt ut dette scriptet? Og hvordan man sletter bare noen filer i en mappe.
hvem sa unlink?
Sitat av Hater_mordin
hvem sa unlink?
Vis hele sitatet...
Dette krever at trådstarter må åpne siden en gang i uken. Men som tatt opp tidligere, kan du se litt på Cron. Jeg har aldri prøvd dette, så kan ikke si så mye. Men det er en prosess som kjører på serveren din, hvor du kan velge tidsmellomrom, så kjøres en kommande når du vil, uten at du selv trenger å åpne filen.

Kan lese litt mer her: http://norskwebforum.no/viewtopic.php?t=34620

Mitt webhotel kjører cpanel1, og jeg kan lage slike prosesser her uten at jeg trenger å vite noe spesielt om kodene. Kanskje du også finner noe i ditt kontrollpanel?