Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2084
Melding om ankommet ufortollet sending - Dilemma!

Her er altså saken:


Bestilte ett mushroom-growkit og sporesprøyte fra Nederland.

Har nå fått brev fra posten om "ANKOMMET UFORTOLLET SENDING".
Hvorav jeg må sende inn personnummer og kvittering/faktura for innholdet og verdien.

Verdien er på ett sted mellom 4-500kr. Jeg betaler ekstra moms med glede.

Problemet er jo da videre at de vil få se hva pakken inneholder.
Begge produktene er fult lovlige, men kan posten hente inn politiet grunnet mistanke om ulovlig dyrking?

Vil dette føre til at de får ransakelsesorde og kan buste inn når som helst?
For om det skulle skje, er faren stor for at de finner noe de ikke liker.

Kan politiet da vente 1 måned eller 2 før de kommer slik at de er sikrest mulig på å ta meg i ett ulovlig øyeblikk?

Kan de samtidig ta tester for andre stoffer selv om det ikke er relatert til den ulovlige gjerningen?


Vurderer å prøve å få sendt produktet i retur og få pengene tilbake, men det er avhenging om posten bare lar pakken gå videre uten noe videre etterforskning dersom jeg sender inn det de vil ha. Begge produktene er jo som sagt lovlige, men ei sladrekjerring på posten kan gjøre livet mitt surt..

Håper noen har erfaring eller kjennskap til slike situasjoner..?
Hva er det du har som politiet kan mislike?
Trådstarter
7 2
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hva er det du har som politiet kan mislike?
Vis hele sitatet...
Alle har noe å skjule..

Men nei, det er ikke ett lik kappet opp i 7 biter og hengt på veggen eller noe slikt..
Sitat av G.O.D Vis innlegg
Alle har noe å skjule..

Men nei, det er ikke ett lik kappet opp i 7 biter og hengt på veggen eller noe slikt..
Vis hele sitatet...
Er det liksom noe politiet faktisk kan ta deg inn for? Eller noe som politiet kan oppfatte som farlig?
The Merciful One
mr5050's Avatar
rediger kvitteringen fra butikken der du kjøpte varen og sett ned prisen i samme slengen
har gjort det flere ganger og det funker like bra
Trådstarter
7 2
Sitat av fatfro Vis innlegg
Er det liksom noe politiet faktisk kan ta deg inn for? Eller noe som politiet kan oppfatte som farlig?
Vis hele sitatet...
Det er noe politiet trolig kan ta meg for ja..
Sitat av G.O.D Vis innlegg
Melding om ankommet ufortollet sending - Dilemma!

Her er altså saken:


Bestilte ett mushroom-growkit og sporesprøyte fra Nederland.

Har nå fått brev fra posten om "ANKOMMET UFORTOLLET SENDING".
Hvorav jeg må sende inn personnummer og kvittering/faktura for innholdet og verdien.

Verdien er på ett sted mellom 4-500kr. Jeg betaler ekstra moms med glede.

Problemet er jo da videre at de vil få se hva pakken inneholder.
Begge produktene er fult lovlige, men kan posten hente inn politiet grunnet mistanke om ulovlig dyrking?
Vis hele sitatet...
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hva er det du har som politiet kan mislike?
Vis hele sitatet...
Ja, hva tror du det kan handle om?
Sitat av G.O.D Vis innlegg
Melding om ankommet ufortollet sending - Dilemma!

Her er altså saken:


Bestilte ett mushroom-growkit og sporesprøyte fra Nederland.

Har nå fått brev fra posten om "ANKOMMET UFORTOLLET SENDING".
Hvorav jeg må sende inn personnummer og kvittering/faktura for innholdet og verdien.

Verdien er på ett sted mellom 4-500kr. Jeg betaler ekstra moms med glede.

Problemet er jo da videre at de vil få se hva pakken inneholder.
Begge produktene er fult lovlige, men kan posten hente inn politiet grunnet mistanke om ulovlig dyrking?

Vil dette føre til at de får ransakelsesorde og kan buste inn når som helst?
For om det skulle skje, er faren stor for at de finner noe de ikke liker.

Kan politiet da vente 1 måned eller 2 før de kommer slik at de er sikrest mulig på å ta meg i ett ulovlig øyeblikk?

Kan de samtidig ta tester for andre stoffer selv om det ikke er relatert til den ulovlige gjerningen?


Vurderer å prøve å få sendt produktet i retur og få pengene tilbake, men det er avhenging om posten bare lar pakken gå videre uten noe videre etterforskning dersom jeg sender inn det de vil ha. Begge produktene er jo som sagt lovlige, men ei sladrekjerring på posten kan gjøre livet mitt surt..

Håper noen har erfaring eller kjennskap til slike situasjoner..?
Vis hele sitatet...
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hva er det du har som politiet kan mislike?
Vis hele sitatet...
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Ja, hva tror du det kan handle om?
Vis hele sitatet...
Det er mulig fatfro mener hva er G.O.D allerede har hjemme, ikke hva som kommer dit om han får pakken
Trådstarter
7 2
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Det er mulig fatfro mener hva er G.O.D allerede har hjemme, ikke hva som kommer dit om han får pakken
Vis hele sitatet...
nettopp...
Samma sak hände mig... Ändrade kvitteringen till myscelum kit istället för psilocybe whatever growkit och betala momsen. Farbror blå kom aldrig och paketet var tillsynes oöppnat
Sitat av G.O.D Vis innlegg

Begge produktene er fult lovlige, men kan posten hente inn politiet grunnet mistanke om ulovlig dyrking?
Vis hele sitatet...
Hvor har du fått det fra at growkits med levende myceleum er lovlig?
Levende mycelie blir regnet som narkotika siden det inneholder psilocybin, så det er absolutt grunnlag nok til en razzia. Men da er det i såfall tollvesenet som kontakter politiet, ikke posten. Men om det faktisk kommer noen razzia er en helt annen sak.. Tror heller at du blir innkalt til avhør enn at dem dukker opp på døra di, litt avhengig av hvor i landet du holder til.
Sitat av 3ndgame Vis innlegg
Hvor har du fått det fra at growkits med levende myceleum er lovlig?
Levende mycelie blir regnet som narkotika siden det inneholder psilocybin, så det er absolutt grunnlag nok til en razzia. Men da er det i såfall tollvesenet som kontakter politiet, ikke posten. Men om det faktisk kommer noen razzia er en helt annen sak.. Tror heller at du blir innkalt til avhør enn at dem dukker opp på døra di, litt avhengig av hvor i landet du holder til.
Vis hele sitatet...
Hvor har du fått det fra at dette mushroom growkitet har levende mycel? Burde være rimelig innlysende da trådstarter har kjøpt sporesprøyte i tillegg til kitet..
Sist endret av Zarathustra; 10. november 2012 kl. 16:04.