Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 658
Når har jeg fådd laget meg et login script som kobler seg mot databasen å ser om den brukern eller ikke er registrert osv. Har bare å måtte sette inn slikk i databasen at brukere har den rettigheten også eks modeator har en annen rettighet til å kunne eksempel skrive news.. ;D

Lyst å hjelpe meg å si korsn man setter opp det i databasen?

Om dere går inn på www.styggest.org/alex også ser dere på logg inn så skjønner dere vel hva jeg mener? at når man logger inn så skal det ikke være slik at når man trykker på noe annet så må man ligge inn igjen + at i databasen trenge jeg litt hjelp med å skal sett levels på brukere å admin.. likig at brukere har rettigheter til å bruker linker å andre små ting å som admin at jeg har rettigheter til å skrive news å sånnt :P er ikke heilt sikker på hvordan man gjør det i databasen så om noen kunne hjelpe? :P

Takker
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uhm.. Det der var vel det minst forståelige innlegget jeg har sett på en stund.. Det å lese gjennom en gang burde vel være greit.

Men hvis jeg forsto deg rett så er vel det enkleste å bare ha en kolonne for hver "ting" en bruker kan gjøre, med TINYINT eller BOOLEAN for 1 eller 0.

Hvis det derimot er mye forskjellig en bruker kan/ikke kan gjøre ville jeg gjort et søk på google etter "bitwise permisisons"
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Lag en tilgangstabell med feks.

id, felt_id, navn, brukernavn

id er iden i tabellen, felt_id er den som brukes i spørringen WHERE felt_id = 'chat" osv... om du forstår. Navn er bare for og ha orden feks Chattilgang og brukernavn er det brukernavnet som skal ha den tilgangen. Enklere kan jeg ikke forklare det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uendelig mange muligheter.

Den enklaste muligheta er å bruke en kombinasjon av variabler, t.d:
Opprette-Endre-Vise, der vise har verdi 1, endre verdi 3 og opprette verdi 5.

Admin vil då ha privilegiet 9, en som kan endre men ikkje opprette nyheter 4 o.l.

Kvar av dei blir representert av en talverdi.

For ei bestemt oppgåve kan du då sjekke om brukaren har den summen som er nødvendig.