Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5774
Er det "rimelig" å få ett års prøvetid (og 9 måndter med pissing) for å bli tatt i å importere cannabisfrø?

Personlig så syntes jeg det ikke henger sammen ettersom forslaget tidligere i år fra SV (som høyre, venstre og MDG er/var enig i) og det sier at de vil de-kriminalisere rusmidler, og heller fokusere på distributører.

Skjønner at personlig bruk vil ikke straffes, og at import vil gi større konsekvenser, men det var snakk om en liten mengde frø. (tror det var rundt 15 frø) og da syntes jeg det blir litt absurd og straffe han da, itilleg når frøene var ment for hjemmedyrking, selvbruk og ikke-distribuerende grunner.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...in/a/23952863/

Syntes dere det er en rettferdig straff?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du bør lære deg skilnaden på kva partia snakker om i programma sine, og kva som faktisk kjem som framlegg til Stortinget. Politiet kan åpenbart ikkje forholde seg til partiprogram. Politiet skal sjå på lovverket, og riksadvokaten si tolking av lovverket.
ja, eg kan ikkje sånt som du ser hahah. men når det er snakk om en 15åring, så syntes eg fortsatt det er litt på kanten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xx_Narkoman_xx Vis innlegg
ja, eg kan ikkje sånt som du ser hahah. men når det er snakk om en 15åring, så syntes eg fortsatt det er litt på kanten.
Vis hele sitatet...
Så fordi du er femten burde politiet ikkje reagert i heile teke, framfor å idele den mildaste reaksjonen dei har på blokka?

Oppriktig talt. Eg er for all del for avkriminalisering av cannabis sjølv, men eg har samtidig svært lite sympati for folk som er overraska over at straffbare handlinger kan få konsekvenser en måtte finne på å mislike!
(nå er det ikke meg det er snakk om) men eg syntes at det er en litt hard straff for en 15åring.. var bare det.
Jeg ble tatt for par år siden med en fult utvokst marihuana plante rett før sin vakre blomstre tid, razzia hjemme hos meg seinere fant de flere frø, diverse brukerutstyr og bøker om plantenes liv.

Etter mye om og men, forklaringer og unnskyldninger gikk jeg ut av avhøret uten en eneste konsekvens Tror mye har og si på politimannens humør.
hva faen... jaja, jævlig lucky. konfiskerte de noe av utstyret ditt? tok de plantene?