Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: hvor mye lagringsplass trenger du vær ærlig(bilder o.l kan ligge på andre servere)
1-2mb 2 6,06%
2-3mb 3 9,09%
4-5mb 5 15,15%
5-6mb 1 3,03%
7-8mb - 0%
9-10mb 1 3,03%
10-15 mb 21 63,64%
Stemmegivere: 33. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  9 1574
webserver m/gratis hosting til"dere"TRENGER LITT HJELP?alle kan komme m/innspill/tips

jeg kunne tenke meg noe som dette på min server...

ca 40-60 gb hd

(jeg tenkte og ha ca 10-15 gb til min egen side og resten til min egen "geocities" der man kan registere seg og få 5-10 mb lagringsplass med støtte for php , cgi +en liten mysql database ,mot en bannerannonse på 486x60 på siden, ikke popups, kun en 468x60 el mindre .bruker kan plassere hvor som "helst")

Brukerene får også en adresse som bruker."kortadresse".no +
3 mail adresser bruker@bruker."kortadresse".no
KUN TIL NORSKE BRUKERE

Jeg vil koble den til en høyhastighetslinje (50 mb+ trenger jeg mer . ps :dette er ikke hovedproblemene mitt)
Hvor ?? (tenk "litt" på pris)

hva hardware ,software anbefaler dere?
Kunne noen av dere tenke dere og være med å drive/promotere?
Noen som vet om noe webadresser jeg kan finne mer info..?
Den skal jo også kunne serve mailene/mailadressene (litt ukjent for meg ....TIPS ?)
Kan dere svare på pollen?

her er noen jeg vil finne ut

intel vs amd ?
IDE vs SCSI ?
Firewall? hva bør jeg bruke
Statistikk?
(webtrends enterprise edition har jeg lovlig noe bedre helst mindre ulovligt
Linux VS Windows
(hvilket ..Jeg har den lovlige versionen av win2000 server..)

HAR DU NOEN INNSPILL OM DIN DRØMME gratis webhost (funksjoner osv) SEND INN SELV DET MINSTE TIPSET

Post her eller gå
her , her kan du fylle ut online så det blir mailet direkte til meg bruk helst denne !



[COLOR=orangered][SIZE=2]NYE SPØRSMÅL JEG KOMMER PÅ?[/SIZE][/COLOR]
_________________________________________________
noen som vet ha software/script jeg bør bruke (der brukeren kan lage mailadresser, generere passord til brukeren + administrere sin side)



[COLOR=orangered][SIZE=2]NYE IDEER hva mener dere??[/SIZE][/COLOR]
_________________________________________________

Alle som registrerer seg som brukere av "webhotellet" kan bli med i en bannerutvekslingstjeneste samt en toppliste kun tilknyttet registrerte brukere.

_________________________________________________
Hva synes dere om at jeg ikke lar websider som "hei jeg heter olaf dette er min familie" osv m/ elendig design få gratis hosting hos oss. KVALITETSSIKRING av en webring...

___________________________________________________
Sist endret av 404; 25. november 2001 kl. 19:39.
404
Trådstarter
7 0
_____________________________________________
Message1: Apache og PHP trengs .. !

takk erlend
______________________________________________
Message2: Tviler på at du vil orke å realisere dette prosjektet når du ser prisene på leie av linjer. Spesielt når du er ute etter en linje på 50 mbps eller mer

[COLOR=orangered][SIZE=3]jeg skal prøve.. post priser dere vet her... kanskje jeg ikke trenger 50 mb linje (andre forslag) ..[/SIZE] [/COLOR]

Kan nesten garantere deg at du vil gå med stort underskudd hvis du vil finansiere dette bare med inntekter fra bannerne på gratissidene. Dessuten tror jeg nok de færreste vil hoste sidene på denne serveren, da det er nok av norske tjenester som tilbyr gratis serverplass UTEN reklame.


[COLOR=orangered][SIZE=3]det er jeg ikke innteressert i må.det jeg vil vite er hva dere brukerene mener? Jeg har jo annonseinntekter fra mine andre sider[/SIZE] [/COLOR]

Hvis du skulle ha mer enn nok penger, kan du jo plassere serveren hos KPNQwest i Oslo - de har stabile og gode linjer ut i Europa og USA. Jeg ville valgt Debian GNU/Linux som OS; men har du ingen kompetanse med UNIX bør du vel vurdere å bruke Windoze 2000 eller XP
Sist endret av 404; 25. november 2001 kl. 19:14.
Linje får du fra NIX (norwegian internet exchange)
husker ikke URL men det finner du sikkert.
Jeg vil bare si en ting, og det er at jeg _HATER_
banners, så jeg kommer ikke til å bruke tjenesten
din

intel vs amd ?
IDE vs SCSI ?
Firewall? hva bør jeg bruke
Statistikk?
Vis hele sitatet...
AMD!
Du trenger en _RASK_ disk så gå for scsi.
Firewall? Netfilter(ipchains)
statistikk? MRTG

Bruk for guds skyld FreeBSD, eller i alle fall Linux.
men ikke WINDOWS! Jeg har så mange argumenter
mot windows, så hvis du spør hvorfor forvent flaame.

Og min favoritt gratiswebting hadde gitt meg
et shell med ssh til, ftp og en mailaddresse som ikke var helt teit og kanskje litt godteri
Better than thou.
Intel hvis du skal kjøre server. Pentium III Dual 1Ghz XEON blir vel ikke så _altfor_ dyrt.

NetBSD er en grei en tror jeg. Er ikke den laget for sånt? Evt. Solaris eller noe sånt.. Eller Linux..
MySQL, PHP, gjerne CGI. Selvsagt Apache, finnes det et alternativ?
Mindre banner
404
Trådstarter
7 0
bannerene kan jo alltids diskuteres hva mener dere det er jo det jeg vil vite.

hva størrelse mener dere ?
0x0 pixels er den optimale banne størrelsen.
dessuten er jo ikkje den perfekte gratis hosten ein plass der du får 5-10 mb berre.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg hadde ikke brukt tjenesten med en slik stor banner (eller kanskje) men hvis du hadde latt brukerne få lage sin egen lille banner som passer inn i designet, eller la dem linke deg på hovedsiden eller.no. det hadde ikke vært meg imot.
404
Trådstarter
7 0
svar til Gusto

......du kom med en god ide. det er greit for meg å la brukerene lage en banner på x størrelse eller en tekstlink.

kom med andre forslag........
_________________________________________________
svar til Grinder

jeg tror selv det er mange som ville hatt en norsk gratishost med lagringsplass fra 5-15 mb m/cgi php evnt. mysql ( UTEN RESTRIKSJONER PÅ BANDWITHEN.... )

har jeg rett
_________________________________________________
Sist endret av 404; 25. november 2001 kl. 19:29.
I tillegg til php og cgi bør du ha støtte for SSI Shelltilgang hadde også vært biff. Viss du skal ha e-post, la det bli pop, selv om jeg mener at e-post ikke er noe spes. viktig.

Banneren, bare la den bli 486x60, MEN, la den KUN være på forsiden Det er mitt tips..

Carlo: Funker Intel bedre enn AMD til server? (bare lurer på hvorfor, sier ikke noe imot)
Better than thou.
Mener å ha hørt at P III Xeon er drittbra til servere.. Er ikke sikker though..