Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1270
Altså, trenger et type TV-kort. Jeg skal recorde saker som foregår på TV'en. Altså, bare ett eller annet TV kort som kan capture ting på en TV inn på PC'en. TV Inn eller noe sikkert.

Noen som vet om noen billige, som funker fint? Hva heter egentlig disse kortene? Jaja, hadde satt pris på alle tilbakemeldinger regarding TV capturing.
Kjøpte et TerraTec Value Tv-kort fra psdata(.no) for en stund siden, funker helt fint til å se på tv mens man surfer og ta opp, men har hatt litt problemer når jeg skal ta opp filmer, han stopper etter 25 mins. Kanskje det er en limit eller noe.

Betalte 600,- for det og da fulgte Windows 98 SE med(!)
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Ok, bra. Var ikke alt for dyrt heller.

Men trenger jeg noe spesielt skjermkort eller noe for å kunne kjøre det? Skulle vel egentlig ikke trenge det, men hørte "rykter" om noe slikt.

Har et "Creative 3D Blaster RivaTNT2" skjermkort.
var det ikke snakk om noe USB greier her på forumet, da?
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Phun Q
var det ikke snakk om noe USB greier her på forumet, da?
Vis hele sitatet...
Jo, men det var noe TV-ut greier. Jeg er ute etter TV-inn. Om ikke det er samme sak da ....
hva er du egentlig ute etter?
kvalitet, eller bare for å ha d du skal ta opp på pc'n?
hvis d er kvalitet, event. web du er ute etter, vil jeg anbefale at du skaffer deg ett Pinnacle kort.
kan f.eks. gå inn på komplett sine sider, og bestiller derfra. bare søk etter Pinnacle, så finner du d de selger av Pinnacle...
En annen ting er vel prisen..
D koster alt fra en tusenlapp til 40 000,-
har selv DVD2000, der bla. Premiere 6.0 følger med, samt en del bøker og cd'er om hvordan man tilegner video til DVD og web.

spørsmål?
Jeg har et ATI All In Wonder 128 PCI 16b tv-inn/ut (tuner) kort som funker greit. Vet ikke om det oppfyller dine krav, dessuten er det ganske dyrt (var ihvertfall i 1999 )
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Jeg er egentlig bare ute etter å kunne få inn små klipp fra TV'en på PC'en, trenger ikke være noe sinnsykt bra, har ikke planer om å "rippe" filmer i dødsbra oppløsning osv.

Fant dette kortet på Komplett:

http://www.komplett.no/k/k.asp?actio...D=&GrpID=&s=sr

For meg ser det veldig bra ut, men jeg fatter ikke *alt* det tekniske stæsjet der. Jeg har en scart-dings som eneste mulige inntak/uttak på TV'en min, men denne Svideo dingsen går vel inn i det gule uttaket på en scart-jævel? Jeg har ett "Creative 3D Blaster RivaTNT2" skjermkort, men aner ikke om det støtter "Direct Draw og Video Overlay" som det står i requirements. Noen som vet noe om dette?

Men er det noen som har vært borti denne modellen? Sharken hadde samme merke i hvertfall. Evt. noen som vet om bedre/like bra dingser til noenlunne samme pris, evt. billigere?
Sist endret av AnaMorph0s|s; 23. november 2001 kl. 23:43.
morfe: composite er sånn gul RCA-plugg. [ dette ] er en s-video-kabel.

ellers så har jeg et pinnacle pctv rave selv, fikk det til 400 eller noe på elkjøp for rundt et år siden, og det er jeg veldig glad i selv om det teknisk sett suger.
Sist endret av dephic; 24. november 2001 kl. 00:25.
dephic: Helt riktig!
AnaMorph0s|s: når d er noe du ikke forstår, så går d an å spørre i butikken, eller sende e-post til dem.
Da ordner d seg som regel!
Hvilken oppløsning tenker du på å bruke?
PC-PAL (328x252)
PAL (720x576)
eller noe egendefinert?
å hva slags fil format er d egentli snakk om?
Opprinnelig postet av dephic
morfe: composite er sånn gul RCA-plugg. [ dette ] er en s-video-kabel.

ellers så har jeg et pinnacle pctv rave selv, fikk det til 400 eller noe på elkjøp for rundt et år siden, og det er jeg veldig glad i selv om det teknisk sett suger.
Vis hele sitatet...
Visste du at Pinnacle er de som selger mest av capture kort, og at d er de som støtter flest mulig programmer?
Ta 3d program f.eks..
Hvis du har ett pinnacle kort som DVD2000, kan du rendre direkte til mp2 filer, å d går ti ganger så fort, istedet for at du rendrer via 3d kortet!
Og samtidig får du litt RT effekter i Premiere eller hva du nå bruker til å redigere filmen...
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av sgi
dephic: Helt riktig!
AnaMorph0s|s: når d er noe du ikke forstår, så går d an å spørre i butikken, eller sende e-post til dem.
Da ordner d seg som regel!
Hvilken oppløsning tenker du på å bruke?
PC-PAL (328x252)
PAL (720x576)
eller noe egendefinert?
å hva slags fil format er d egentli snakk om?
Vis hele sitatet...
Sendte mail til Komplett i går.
Oppløsning, samme faen egentlig, gidder ikke betale f.eks. 500 spenn mer for litt bedre oppløsning. Tror uansett jeg har funnet et digg kort.

Takk for hjelpa!
Du får ha lykke til da!
Å er d noe du trenger hjelp til, om du skal redigere film eller no, kontakt meg!
Opprinnelig postet av dephic

Ellers så har jeg et pinnacle pctv rave selv, fikk det til 400 eller noe på elkjøp for rundt et år siden, og det er jeg veldig glad i selv om det teknisk sett suger.
Vis hele sitatet...
Har nøyaktig samme kortet selv, brukte det for jeg hadde ikke no tv, og det funka flott det

Har ikke testa det til å capture ting med though, får vel pelle det fram fra loftet en plass og se om vi ikke kan rippe en og anna video fra mtv