Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1448
skal køpe meg nytt hovedkort og prosessor. vet ikke helt hva jeg skal kjøpe og om hvilken prosessor. om intel er så mye betre , (det er iallefall dyrere.) en amd er jeg ikke så sikker på. kjører selv ikke noe sinnsykt tunge progs så dette skal ikke ha noen ting og si.
forslag. ?
/me anbefaler AMD for det gjør alle geek'sa
original reprint
xaff's Avatar
Anbefaler Athlon 1800XP og et hovedkort med dimm ram.Ytelse for pengene.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg anbefaler deg ikke å kjøpe 1800xp cpuen.
Hvis du kan litt overklokking, så kjøp den til 1700,- den er på 1.46 ghz tror jeg. Den kan du dra opp til godt over 1.6ghz (uprøvd..) og spare ganske mye penger. Men dette innebærer at du kan klokke...
Totto
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Noen som husker den filmen fra toms hardware eller hva det heter. Der Intel cpu'en ikke brannt opp å stasj. Den skulle visst bare være juks.
Folka skulle visst lage en film som reklamerte for Intel, ettersom jeg har hørt. Fant en film som en tidligere ansatt skal ha laget, som motbeviste den gamle filmen.
Noen som kan bekrefte dette?

Det blir sånn skikkelig Linux VS Windows, nå med Intel og AMD.
Billige skitne triks å sånn
AMD CPU'er brenner normalt ikke opp hvis tempratur hardware monitor i bios er satt på... Dette er en funksjon en kan skru av hvis en vil, men hvem gjør vel det???
BTW, noen som vet hvordan A-XP overklokkes? Det går ikke å bare lodde/tegne nå tror jeg.?.

kruger
Jeg ville anbefalt det nye abit k7r kortet med via kt 266 a brikkesettet. Det støtter ddr den interne AXP temp dioden og ata 133. Så ville jeg kjøpt athlon XP 1700. Den kan også låses opp men det krever litt mer jobb enn det gjorde med t birden.
hadde jeg hatt mye penger så hadde jeg gått for intel!!!!! ellers gå for amd. ville hatt intel pga mer stabilt chipset og rd ram som banker ddr!!!
hadde ein stor krangel med ein klassekamerat om dette her på torsdag. eg meinte å ha sett ein plass at amd prosessora faktisk er raskare enn ein intel prosessor med samme klokkehastighet, stemmer dette ? i tilfelle, noken som har URL'en til ei sånn test side, så eg kan bevise det for han.

- Grinder
Better than thou.
Faktisk så er Amd's Athlon Thunderbird 1.4Ghz bedre i noen tilfeller enn Intel's Pentium 4 2Ghz.

http://www.iblis.nu/forum/showthread...0&pagenumber=2 <-- Sist thread jeg linka til denne artikkelen.

http://www.itavisen.no/art/1297421.html <-- Direkte link til artikkelen.

GO AMD!
AMD rokker vilt over pentium

dvs hvis programmene ikke har sse2 otimaliseringer for da rokker
p4 littebittegrann... men ikke mye