Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1690
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Jeg har en kompis som tok kokain fra kl.07-14 en dag. Han tor store mengder med stoffet. Store striper og ofte. Han kontktet meg på kvelden (kl.22) og sa han hadde sykt høy puls over flere timer, svettet, skalv, hadde frysninger, var kvalm og hallusinerte. Så skygger som kom og gikk hele tiden. Er dette et tegn på overdose?
Dagen etter følte han seg ruset. Kan det ha vært blandet med amfetamin?

Btw, vedkommende har ruset seg før, men har vært rusfri i minst 2 år.
Sist endret av Veggen; 13. juli 2019 kl. 04:58. Grunn: Slo sammen innlegg
Først og fremst så er det ikke helt vanlig for sporadiske brukere å ta kokain klokken 07 om morgenen. Men klart, det kan jo selvsagt skje.

Hvis han sluttet å ta kokain kl 14, så er ikke høy puls, svettetokter, skjelving, kvalme og hallusinasjoner kl 22 en del av rusen. Føkk - det hadde ikke vært en del av rusen klokken 22.30 heller.

Det høres veldig ut som om tjommien din har fått i seg metamfetamin.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men kan det være en bivirkning/overdose, at vedkommende endte opp på legevakta etter å nesten å ha besvimt i 22-tiden på kvelden? Grunnnen til tidspunket, var et nach med kokain...
Det kan hende jeg ikke helt forstår deg nå. Hvis spørsmålet ditt er om kompisen din ble innlagt med kokain-overdose kl 22 når han gav seg med inntaket kl 14, så er svaret nei.
En overdose står ikke på i 8 timer, liksom.

Er kameraten din sikker på at det var kokain han fikk i seg? Reaksjonene du nevner minner om reaksjoner folk får etter å ha inntatt metamfetamin. Uten å ha nok informasjon i det hele tatt vil jeg derfor tippe at han enten fikk en rusutløst psykose eller så fikk han en reaksjon etter å ha inntatt metamfetamin. Det var uansett ikke overdose på kokain som var den direkte årsaken 8 timer senere.
Tipper at kompisen din opplevde en heftig nedtur med fyllenerver etter en lang natt/formiddag på fest.
Ja, jeg er forsåvidt helt enig med "livsnyter" her.

Sjølv om det alltids kan ha vøre ein psykose så er sannsynligheten størst for at tjommien din bare har fått en ekstra lei nedtur. Du skriver at han tok store mengder på tross av at han har vært rusfri i to år, så dette var uvant for kroppen hans. Jeg så heller ikke før nå at du skriver at han "nesten" besvimte også. Hvordan besvimer man "nesten"? Er ikke det litt set samme som å være "litt gravid"?
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vedkommende ble ikke innlagt med overdose. Han opsøkte legevakt med overnevnte symptomer og ønsket legetilsyn. (ekstremt høy puls over mange timer, frøys, skalv, svettet, prikking i kroppen, var nær ved å besvime, prikking i lepper, hallusinerte osv.) Lege sa kun at han måtte dra hjem og slappe av. Thats it.

Det skulle visstnok være kokain, men jeg spekulerer i om han hadde fått i seg annet. Metamfetamin ser jeg blir nevnt. Kanskje det var det da? Om det gir slike symptomer etter 8 timer?
Anonym bruker
"Rik Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan få bivirkningene du nevner etter kokain også, men ikke etter så lenge. Mulig han fortsatte å holde seg våken på brusen og skulle gi seg og fikk halliser? ikke uvanlig at man får det om man har vært rusa over lengre tid med lite til ingen søvn over flere dager. Eller så kan det ha vært at han har fått i seg amfetamin så han fikk seg en skikkelig nedtur. Holder en finger på første jeg skrev her B-)
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallusinasjoner, skygger, ekstremt høy puls. Er symptomer på ruspsykose. Det kan man få av å dytte i seg for mye, men desverre gjør det også oftest en klikk i hjernen som gjør at man ikke tåler små doser like bra lenger heller og egentlig bør holde seg helt unna for å ikke få værre psykoser og permanent skade
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Redigering; han tok kokain fra 22-14..... 16 timer!