Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7073
Er ikke helt sikker på om jeg poster denne tråden her på riktig sted, men det er bare å flytte den om det er helt feil.

Jeg kan vel starte med å si at jeg husker svært lite fra denne kvelden, men jeg og noen kompiser var på byen for å feire 18 årsdagen min natt til lørdag, og alt hadde gått på skinner fram til jeg og en annen kompis ble nekta inngang på utestedet etter vi hadde gått ut en tur. Dørvakta mente at dette var fordi kompisen min hadde tatt med seg sprit inn på utestedet, noe som gjør det forståelig at vi ikke slapp inn igjen, men jeg ble jo fortsatt irritert for at kvelden ble ødelagt på denne måten.

Så mens vi står utenfor utestedet og prøver å finne ut av hva vi skal gjøre videre , går kjæresten til en kompis av meg opp til to gutter av utenlandsk opprinnelse og spør om å få bomme en røyk, hun får en røyk og kommer tilbake med han ene i hælene. Han var en kar vi hadde prata med tidligere på kvelden og hatt en god tone med han, men når han nå kom opp til oss opplevde jeg han som innpåsliten, i tillegg til at han begynte å flørte med kjærsten til kompisen min, så jeg ba han om å gå og jeg hadde visstnok kommet med noen ganske frekke utallelser (noe jeg ikke kan huske så godt).
Men jeg var tydeligvis frekk nok til at han ga meg en på trynet, og vi endte opp på bakken. Før jeg visste ord av det hadde jeg tre-fire karer oppå meg som hamra og sparka løs, og det er etter det her ting begynner å bli litt svart. Jeg fikk slått mesteparten av dem gjentatte ganger, men de var fortsatt så mange at jeg ikke hadde sjans, så kompisene mine grep inn. Jeg må bare nevne at politiet var tilstede før slosskampen startet, men de sto på sidelinja lenge uten å gripe inn. De var nesten alle ferske studenter. En kompis av meg får meg opp fra bakken, og når jeg snur meg rundt ser jeg at de er en gjeng på hvertfall 8-10 stykker mot meg og mine 4-5 andre kompiser. (noen av kompisene mine valgte også å ta avstand pga politiet som var tilstede og ting de hadde i lommene, som politiet ikke hadde blitt så fornøyd med å finne).
Jeg husker ikke helt hva som skjedde, bortsett fra at folk begynte å angripe meg og jeg gjorde det jeg kunne for å forsvare meg, men så endte opp på bakken igjen og kjente at jeg ble sparka, slått og trampa på mot kroppen, men aller mest i hode- og nakkeregionen repetive ganger.

Da han ene kompisen min fikk dratt meg ut av klynga, så var hele ansiktet mitt dekka i blod. Det fosset ut av nesa og det venstre øret mitt, og jeg var livredd for at jeg hadde fått noen indre blødninger i hodet pga blodet ut av øret. Det var sånn ca. her politiet valgte å gripe inn og de la meg brutalt i håndjern og kasta meg baki kommandobilen hvor jeg fikk pustebesvær og besvimte, så jeg endte opp på gulvet. Her ble jeg liggende og blø og skrike etter hjelp i underkant en times tid ca, mens jeg lå med håndjernene alt for stramt på ryggen, og de strammet seg mer og mer for hver minste bevegelse jeg gjorde. Henda mine var helt blå og lilla da jeg kom fram til legevakta. Jeg kunne høre hvordan kompisene mine skrek til tjenestemennene utenfor om at jeg trengte en ambulanse og at de ikke kunne behandle meg på denne måten eller at de i det minste måtte hjelpe meg opp fra gulvet. Dette ble ignorert og førte etterhvert til at han ene også ble brutalt arrestert (han ble kastet i bakken av fire politimenn, en satt seg med kneet på korsryggen hans, samtidig som to politidamer tok tak i hvert sitt ben og begynte av en eller annen merkelig grunn å hale og dra hvert sitt ben i hver sin retning, mens den ene politimannen fortsatt hadde kneet planta i ryggen hans. Når han fjernet kneet fra ryggen hans, slepet de han langs bakken litt før de fikk han opp) og siktet for forulemping av offentlig tjenestemann.

Ambulansen kom til slutt og undersøket meg og jeg ble kjørt til legevakta etter mye om og men. Jeg hadde heldigvis bare en del småkutt i øret, og ingen indre blødninger i hodet, men dette kunne man jo ikke vite før jeg kom hit, og jeg mener at politiet burde tilkalt ambulanse umiddelbart med tanke på de grovt alvorlige konsekvensene man kan få etter så mange slag og spark mot hodet. De sydde to sting inni øret mitt, tok røngten av hodet mitt og det ble konstatert at jeg hadde hjernerystelse. Men politiet valgte fortsatt å sende meg på glattcella fordi jeg hadde vært aggresiv (noe jeg mener kom ut av sjokk etter behandlingen jeg hadde fått av dem og etter all julinga jeg hadde fått. Adrenalinet var i 1000, men dette hadde de null forståelse for), og han mongoen av en nyutdanna lege som jobba der underkasta seg snuten og mente at han ikke så noe grunn til at jeg ikke skulle bli sendt der, selvom jeg åpenbart var hardt skadet.

Jeg ble kjørt til glattcella på Grønland hvor jeg ble behandlet som enhver annen kriminell (strippet og ransaket), og ankom der ca. klokka 6 på morningen og fant ut at jeg var siktet for vold mot offentlig tjenestemann. Dette har jeg virkelig absolutt ingen minner fra, og det eneste jeg kan huske at jeg gjorde mot politiet er at jeg kom med mange stygge utallelser mot dem, og på et tidspunkt sprutet jeg blod fra nesa mi på hun ene mens vi var på legevakta, fordi de nektet å hjelpe meg med å fjerne blod fra nesa mi og det var så mye blod der at jeg ikke klarte å puste med nesa. Jeg var forresten fortsatt i jern, og hadde vært det hele veien og under hele oppholdet på legevakta, bortsett fra da de tok røngten av hodet mitt og da de tok blodprøver av meg for å sjekke om jeg hadde noen smittsomme sykdommer ettersom at noe av blodet hadde truffet hun i munnen. Men poenget mitt er at jeg var i jern, så det hadde vært så og si umulig for meg å utføre noe vold mot disse tjenestemennene, og jeg har ingen minner fra at jeg har sparket mot dem eller noe lignende.

Og nå blir det antageligvis en ganske stor sak ut av dette her, så jeg har et par småspørsmål her til dere bare.

- Har politiet lov til å sende deg på glattcella i denne tilstanden ?

- Hva er min posisjon i denne saken ? Jeg var jo den som fikk det første slaget, og handlet i selvforsvar resten av tiden

- Hva kan jeg gjøre med måten politet behandlet meg på ? Til tross for at jeg opplevdes som aggressiv, må de vel fortsatt ha litt forståelse for det, med tanke på all julinga jeg hadde fått og at jeg var bekymra for min egen helse.

- Hva kan evt. straffen min bli og hvordan vil dette se ut for en arbeidsgiver?
Så en kort oppsummering av kvelden din vil være:
- Dørvakta nektet deg inn på utestedet
- 10 utlendinger rundjulte deg
- Flere ferske politistudenter bare står og ser på før de hiver deg i arrest
- En nyutdannet, korrupt lege ville ikke anerkjenne hvor ekstremt hardt skadet du var

Urettferdig verden, hva? Også du som bare ville ut og kose deg på 18-årsdagen.

Kan det tenkes at hukommelsen din er på sommerferie fremdeles? Du sier du husker at du kom med stygge uttalelser til politiet. Kan det hende at du gjorde andre ting også, som du kanskje ikke husker helt? Noe som gjør denne historien littegranne mer realistisk og komplett?

Med tanke på spørsmålene dine:
- Når politiet har gjort en vurdering at du ikke er kritisk skadd, så har de selvsagt lov å hive deg på glattcelle. Jeg har forstått at du selv mente du var veldig hardt skadd, men politiet tok altså en vurdering på at du ikke var det, noe som ble bekreftet av en lege noen timer senere. Kan det tenkes at fagfolkene har rett, og at du som sveiseblind 18-åring på jomfrutur til byen tok feil?
- Når det gjelder de andre spørsmålene dine. Det høres ut som om minnet ditt fra kvelden er greit fordreid. Jeg tror du vil ha en vanskelig sak her.
- Slossing på byen ser aldri bra ut på vandelsattesten, men avhengig av stilling du søker senere, så trenger det ikke nødvendigvis å være diskvalifiserende.
Skaff deg en advokat og gå til sak mot staten og be om oppreisning (Hvis alt du sier her er korrekt, og du har nok mange vitner)
Sitat av faren din Vis innlegg
Jeg kan vel starte med å si at jeg husker svært lite fra denne kvelden
Vis hele sitatet...
De fleste spørsmålene dine kan egentlig besvares med dette.
Sist endret av Tyrkeren; 25. august 2013 kl. 13:55.
Tror ikke du kommer til å tjene så mye på en anmeldesen da du husker svært lite, du var også beruset. Noen kutt i øret og hjærnerystelse som senere ble bevist av lege ved rønken. Kjedelig og urettferdig behandla? Ja.

Edit; Hvis det er noen du burde anmelde så er det han som slo først, kanskje du har en sak her.
Sist endret av FlyWithMe; 25. august 2013 kl. 14:06.
Man skal vel ikke bli satt på glattcelle hvis man har fått påvist hjernerystelse?
Sitat av Deep Sleep Vis innlegg
Man skal vel ikke bli satt på glattcelle hvis man har fått påvist hjernerystelse?
Vis hele sitatet...
Tjaa, uten at jeg vet noe om regelverket rundt dette, så tenker jeg at dette må jo være en bra plass å være mtp. å bli observert. De tar vel hyppige runder å sjekker at de som er der er i fin form, kanskje ekstra om de vet det er noe skade. Er vel egentlig tryggere å være der enn å stikke hjem og legge seg.
Anbefaler deg å skrive ned kveldens hendelse i detalj. Da blir det lettere for deg i etterkant å fylle på med detaljer etterhvert som du husker dem. Hvis du skal forklare deg til politiet, aldri si noe som kan bli brukt mot deg negativt. Vær smart.

Det virker som at du kanskje har oppført deg aggressivt mot politiet, og det var kanskje grunnen til at de behandla deg så voldsomt .. men mitt syns her er at politiet oppførte seg svært uprofesjonelt og jeg håpet du tar rådet mitt og går til rettssak mot dem.

Husk at selv om du får deg en på trynet, så er det aldri noen løsning å slå tilbake. Den beste løsningen er å ikke havne i situasjonen i første omgang. La drittsekker være drittsekker og fortsett kvelden på en annen uteplass.
Sist endret av Taurean; 25. august 2013 kl. 16:36.
Sitat av kv81 Vis innlegg
Tjaa, uten at jeg vet noe om regelverket rundt dette, så tenker jeg at dette må jo være en bra plass å være mtp. å bli observert. De tar vel hyppige runder å sjekker at de som er der er i fin form, kanskje ekstra om de vet det er noe skade. Er vel egentlig tryggere å være der enn å stikke hjem og legge seg.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke.
Var selv på glattcelle noen måneder tilbake hvor erfaringen min var at de ikke sjekket meg mer enn 3-5 ganger i døgnet, og kom også sjeldent når man trykket på den såkalte "alarmknappen".

Det eneste som faktisk hjalp var å sparke i døra til nesten hvert eneste bein i kroppen var brukket..

Medisinen(e) du får av legen (i mitt tilfelle på legevakten) gir deg heller ikke, om du ikke ber om det.
Sist endret av GangM; 25. august 2013 kl. 16:41.
Sitat av GangM Vis innlegg
Absolutt ikke.
Var selv på glattcelle noen måneder tilbake hvor erfaringen min var at de ikke sjekket meg mer enn 3-5 ganger i døgnet, og kom også sjeldent når man trykket på den såkalte "alarmknappen".
Vis hele sitatet...
Var innom en tur selv tidlig dette året, der var oppsynet nermere 3-5 ganger i timen, kanskje noe mindre. Men likefult var det bra tilsyn der. Fikk besøk rimelig kjapt etter jeg trykket på knappen. Er jo ikke overraskende nok varierende rutiner. Men der er sikkert noe regelverk rundt hvor ofte folk skal sjekkes. Om de er noe oppegående der så lar de nok aldri en person som har fått kraftig juling ligge for lenge uten å sjekke det står bra til(joda, det finnes seff unntak).
Kanskje begrense drikkinga litt...
det er svært lite vi her på forumet egentlig kan si deg, ettersom vi vet bare din side av saken, du var både beruset, husker lite av kvelden og som du selv inrømmer agresiv mot politiet. det smarteste du kan gjøre er å kontakte en advokat og forklar saken, dra til nattklubben du var på og be om overvåkningsbilder vis mulig og snakke med dørvakteten som var tilstedet når dette skjedde.
Har politiet lov til å sende deg på glattcella i denne tilstanden ?

Har politiet lov til å sende deg på glatcellen når du er beruset og truende?

Ja.

- Hva er min posisjon i denne saken ? Jeg var jo den som fikk det første slaget, og handlet i selvforsvar resten av tiden

Du må ha vært truende mot politi når de arresterte deg.
Selv dette er ulovlig.

- Hva kan jeg gjøre med måten politet behandlet meg på ? Til tross for at jeg opplevdes som aggressiv, må de vel fortsatt ha litt forståelse for det, med tanke på all julinga jeg hadde fått og at jeg var bekymra for min egen helse.

De så en rusa tulling som var helt vill.

- Hva kan evt. straffen min bli og hvordan vil dette se ut for en arbeidsgiver?

Det kommer an på, nå vet jeg ikke akkurat hva du gjorde denne kvelden.
Men det kan bli alt i fra en advarsel til fengsel.

Advarsler kommer jo ikke på rullebladet, havner du i fengsel så kommer jo det såklart på rullebladet.

Om jobben din får vite om det kommer og an på, trenger du for eksempel ren vandel for å jobbe der?

Uansett vanskelig å svare på..

Hva med å heller drikke mindre neste gang og ikke yppe på seg en hel gjeng med utlendinger..?
Først noen spørsmål:
- Hvordan vet du at alle politifolkene var ferske studenter?
- Siden du var midt i en slåsskamp, nede på bakken, hvordan fikk du med deg at politiet bare sto og så på?
- Hvordan får du med deg så mye som skjer utenfor bilen?
Det er faktisk en mulighet for at politiet har gjort mer enn du fikk med deg, alternativt at de anser situasjonen for å være for usikker til å gripe inn umiddelbart uten forsterkninger.

At du havner på glattcelle er legens vurdering. En hjernerystelse er i seg selv ikke noe hinder for å havne på glattcelle. Så lenge den ikke vurderes som så alvorlig at du bør legges inn på sykehus er glattcelle et nokså trygt sted (du sier ingenting om at politiet plaget deg og ikke lot deg sove, det er egentlig mer betenkelig da personer med hjernerystelse bør vekkes jevnlig det første døgnet).

Når det gjelder anklagen om vold mot offentlig tjenestemann forklarer du selv hvorfor; Du har bevisst sprutet blod på en av politikvinnene. Høyesterett har tidligere fastslått at spytting anses som vold i strl. §127, og å sprute blod vil anses som en grovere handling da muligheten for overføring av sykdom er større.

Alt i alt må jeg desverre medgi at denne historien, som så mange andre på forumet, bærer preg av litt pynting på fakta, litt uklare minner og det generelle problemet med at man selv opplever sin egen oppførsel annerledes enn omgivelsene.
Hvorfor løp du ikke bort til politiet eller ropte etter hjelp?
De legene politiet bruker trenger ikke akkurat og være så kvalifisert i alt de gjør. Når jeg ble tatt en gang med noe diverse saker, så skulle jeg ta blodprøve. Jeg bare la kortene på bordet å sa at de kanskje kunne finne noen sporer av Mdma. Så til min overraskelse har ikke legen eller pokitiet som avhørte meg, hadde de ikke en anelse om hva mdma er. De var helt sikker på at det var speed.
Sist endret av kimmy9gga; 27. august 2013 kl. 13:40.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av ajniN Vis innlegg
Og jeg hater erke antistonere som deg som skal lage en diskusjon vær gang en person ytrer sin mening. Ikke at du ikke skal ytre dine, men at du vil diskutere og kjefte på folk fordi sjefen din herser med deg
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen sjef atm, er student. Skjønner ikke hvordan det blir relevant uansett. Det gjelder forresten ikke bare stonere, men alle som har en hjertesak som bare må dras fram uansett hva som diskuteres, men dette blir offtopic, send en pm eller noe om du vil diskutere videre.
Sitat av kv81 Vis innlegg
Tjaa, uten at jeg vet noe om regelverket rundt dette, så tenker jeg at dette må jo være en bra plass å være mtp. å bli observert. De tar vel hyppige runder å sjekker at de som er der er i fin form, kanskje ekstra om de vet det er noe skade. Er vel egentlig tryggere å være der enn å stikke hjem og legge seg.
Vis hele sitatet...
Du tar ganske feil her, vært et titalls ganger i drukkenskapsarrest hvorav jeg lå med knekt nese og en mindre hjernerystelse, og de kom aldri og så i luken.


Tar du madrassen din og løfter fremfor kameraet de har i cellene på en annen side, så blir du fort kledd naken og får en iskald dusj. Men det er en annen sak.


Regner med du aldri vil tilbake på glattcelle TS, politiet ville nok vise deg hvor ubehagelig det egentlig er.
har selv våknet på glattcella etter at en fløy på meg og slo hodet mitt i et betong gulv til jeg svimte av dro meg over et rom med knust glass over hele så ryggen min ble helt oppkutta også sto han å sparket meg i hodet til politiet kom og jeg var bevistløs i over 3 timer og da jeg våknet føltes det som om jeg holdt på å drukne siden de hadde lagt meg på ryggen på glattcella så hele halsen var full av blod. fikk knust noen tenner den kvelden og full pakke. etter at jeg våknet så måtte jeg nesten fly på politiet for å få kommet meg til legevakta. var veldig nærvøs for hva som kunne ha skjedd med tanke på at jeg var bevistløs en god stund også at jeg var helt lammet i halve ansiktet. politiet her i norge kan dra til hælvete for de er bare noen amøber på to bein med hue oppi rævva. diskriminerer og driver på. bare for noen uker siden så stoppet de meg og sa jeg skulle legge meg ned på bakken og når jeg gjorde det så begynte han ene jævelen å sparke meg gjenntatte ganger mens kolegaen bare så på. så jeg har bestemt meg for at politiet er ikke verdt en dritt og jeg gjør som jeg vil med mitt liv og hvis staten sier noe på det så skal de faen meg få se en med ADHD gå av skaftet. jeg er klar for borgerkrig mot de jævlene der
Sitat av totningen Vis innlegg
har selv våknet på glattcella etter at en fløy på meg og slo hodet mitt i et betong gulv til jeg svimte av dro meg over et rom med knust glass over hele så ryggen min ble helt oppkutta også sto han å sparket meg i hodet til politiet kom og jeg var bevistløs i over 3 timer og da jeg våknet føltes det som om jeg holdt på å drukne siden de hadde lagt meg på ryggen på glattcella så hele halsen var full av blod. fikk knust noen tenner den kvelden og full pakke. etter at jeg våknet så måtte jeg nesten fly på politiet for å få kommet meg til legevakta. var veldig nærvøs for hva som kunne ha skjedd med tanke på at jeg var bevistløs en god stund også at jeg var helt lammet i halve ansiktet. politiet her i norge kan dra til hælvete for de er bare noen amøber på to bein med hue oppi rævva. diskriminerer og driver på. bare for noen uker siden så stoppet de meg og sa jeg skulle legge meg ned på bakken og når jeg gjorde det så begynte han ene jævelen å sparke meg gjenntatte ganger mens kolegaen bare så på. så jeg har bestemt meg for at politiet er ikke verdt en dritt og jeg gjør som jeg vil med mitt liv og hvis staten sier noe på det så skal de faen meg få se en med ADHD gå av skaftet. jeg er klar for borgerkrig mot de jævlene der
Vis hele sitatet...
Så politiet kom plutselig helt uprovosert bort til deg og ba deg legge ned så de kunne sparke deg?? Seems legit

Hvorfor skulle foressten staten (som du kaller det) bli redde for at du har ADHD og går av skaftet?
Sitat av olavXO Vis innlegg
Så politiet kom plutselig helt uprovosert bort til deg og ba deg legge ned så de kunne sparke deg?? Seems legit
Vis hele sitatet...
Er vanligere enn du tror..
amp
Bedreviter
amp's Avatar
Sitat av GangM Vis innlegg
Er vanligere enn du tror..
Vis hele sitatet...
Er egentlig ikke det ...