Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2778
Hei. Skal kjøpe en gaming-PC som hovedsakelig skal brukes til VR og Gaming. VR-headsettet er HTC Vive Cosmos og spillene som skal spilles er det nyeste som kommer.

Har satt sammen dette:

https://www.komplett.no/wishlist/sha...5-bca16c8a53b8

ASUS GeForce RTX 2070 SUPER DUAL EVO
ASUS ROG Strix B360-F Gaming, S-1151
HyperX Fury RGB DDR4 2666MHz 16GB
Corsair TX650M, 650W PSU
Phanteks Eclipse P400A RGB
Kingston A2000 500GB NVMe M.2 SSD
Noctua NH-U9S CPU Kjøler

Har ikke valgt prosessor enda. Må jeg ha i9 til dette oppsettet for å forhinde at prosessor er bottleneck, eller holder det med i5/i7?


Ser det greit ut, eller har noen andre tips?
Hadde slått til med 32gb ram om du først skal kjøpe alt nytt, koster bare 4-500kr ekstra.
Om du tenker at VR skal kjøre i god fps trenger du i9 9700 eller 9900k.
Takk for hjelp! Resten så greit ut? 2070 super er vel bra nok?
Sitat av alexanderev Vis innlegg
Takk for hjelp! Resten så greit ut? 2070 super er vel bra nok?
Vis hele sitatet...
Ja, her har du pc til mange år frem i tid enda.
Supert oppsett for overclocking også.
Hvorfor ikke kjøpe AMD prosessor? Gir lik ytelse som intel for halve prisen, må ha annet motherboard såvidt jeg vet. AMD Ryzen 5 3600 eller AMD Ryzen 3600x for gir uansett mye mer ytelse for pengene, annet minus jeg ser er at det utsolgt på Komplett per nå.
Synes minnet du har valgt var noe tregt..
Ville sitt på g.skill sine 3200mhz eller 3600mhz ram brikker

16GB holder i massevis. 32gb er ikke nødvendig (selv om jeg har 32gb selv.. )

2070 Super er et supert (no pun intended) skjermkort som holder lenge. 2080 eller 2080 TI er ikke kostnads effektivt pr dags dato

Ville valgt i7 prosessor med dette oppsettet. Ville derimot sitt på AMD som blir nevnt her i tråden også
En del billigere en intel, men til ren gaming er nok intel bedre (men dog dyrere)
Det spørs litt hvor lenge du orker å vente . Spekulasjoner sier at 30-serien i skjermkort er like rundt hjørnet. De skal ha en MYE bedre ray-tracing en 20-serien.
I7 9700k hadde jeg gått for da i9 ikke er en verdig oppgradering fra i7 9700k når det kommer til gaming.

Og som noen nevnte lengre oppe så ville jeg gått for 3200mhz eller 3600mhz ram brikker

2070 super med 3 vifter er helt fantastisk og mye klokke muligheter
Kan absolutt være aktuelt å bytte ut Intel med AMD om man får mer for pengene. Har ikke bygget PC selv på mange år, men har fått den oppfatning av at Intel har mye bedre ytelse for øyeblikket. Det stemmer kanskje ikke?
Hvor har du fått det fra? AMD har stort sett høyere ytelse i alle segment utenom singel thread.
Jeg mener å ha lest det, men jeg tar gjerne feil jeg altså. Sparer gjerne noen tusenlapper og kjøper AMD. Skal som sagt kun brukes til spill og VR

Er Ryzen 7 3700X sammenlignbar med Intel i7 9700K?
Sist endret av alexanderev; 17. februar 2020 kl. 21:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.