Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2531
Heihei.
Jeg har flyttet til Trondheim nå for å studere.
Er ikke så veldig godt kjent her og forøvrig kjenner jeg ikke mange her heller.
Lurer derfor på om noen har tips til hva jeg kan gjøre de neste dagene før studiestart. Fine steder å besøke? Noen kule aktiviteter? Noen å bli kjent med? Hvordan opplever dere Trondheim? Noen andre som har flyttet hit, og evt vil møtes. Ta en jay og chille?
Jeg er litt lost i alt flytterotet nå (visste ikke at jeg hadde så mye ting..) og er DESPERAT på å finne noe gøy å gjøre.
Er det NTNU eller BI du skal gå på?
Sitat av smash00 Vis innlegg
Er det NTNU eller BI du skal gå på?
Vis hele sitatet...
NTNU!
Kommer litt an på hva du liker egentlig. Jeg vil anbefale å bare gå litt rundt å se, gjøre seg litt kjent. Hvis du er ute etter litt trening i samme slengen er det en fin tur opp til utkikkspunktet på Kuhaugen, men en fin utsikt over byen. Ladestien er det fint å gå seg en tur. Liker du friluft og natur, er det en fin tur å gå opp til Geitfjellet.
Nå er det lenge siden jeg studerte i Trondheim, men mye er det samme. Jeg vil anbefale deg å bruke litt tid på å sjekke ut studentrelaterte aktiviteter som Samfunndet, linjeforening for studiet ditt osv. Selv om det ikke er så mye aktivitet før oppstart kan det være greit å ha sjekket hva som skjer og få ting inn i kalenderen. Når det først starter går dagene fort, og det er lett å glemme ting.
Generelt vil jeg også anbefale å rusle litt rundt i området der du bor for å bli litt kjent, finne ut hvilke butikker du har i nærheten og så videre.
Beste tips er å bli med på fadderuka og alt av opplegg der. Du vil få venner for hele studietiden og ha det masse gøy. Det er veldig fort gjort å falle utenfor klassen og bli en lone wolf om man ikke er med på fadderuka. Kan forøvrig komme med noen mattips: Veldig god burger på superhero burger. Veldig god sushi på Ya! Sushi hvis du liker det, buffet koster vel ca 240 og da kan du slakte 50+ dritgode biter om du vil.
Flytter dit sjæl. Tror jeg flyr lørdag eller søndag. Send meg gjerne en pm om du vil møtes
Arranger et treff her

Må være mulig få samla noen lokale freaks til fredag/lørdag. Eventuelt arr neste helg.

Marinen kan være en greit start feks.
Som sagt lenger oppe er fadderuka viktig. Jeg var selv uheldig med faddergruppe (ca. 5 av 20 i gruppen møtte opp, virka som de andre ikke møtte til skolestart), men fikk både venner og studentgruppe via faddergruppen. Om det er mye gruppearbeid på linja di er det veldig viktig å få kontakt med folk i starten. Det ser veldig stusselig ut å være blant de som ikke finner en gruppe selv, og bare blir plassert sammen med de andre som ikke fant gruppe.

Det er jo selvsagt festing og drikking som står i fokus i faddertiden, ihvertfall der jeg gikk, men ingen skal presse deg til å drikke om du ikke er interessert i det. Kan tenke meg hele opplegget blir så som så hvis man ikke drikker, men noen folk klarer jo å ha det morro selv om de holder seg edru. Folk som er interessert i jays treffer du nok over alt i løpet av fadderuken. Til og med midt i bibelbelte florerte det av folk som var interessert. Ofte de siste man trodde skulle nevne det.

Ellers er det jo som folk sier. Gå litt rundt, gjør deg kjent i området. Sjekk ut hva skolen har å tilby. Er som regel mange grupper man kan bli med, aktiviteter som skjer jevnlig, osv. Skal prøve å bli flinkere på dette selv dette skoleåret, da jeg ble sittende litt mye hjemme forran PCen sist år. Hadde jeg vært i Trondheim hadde jeg fort sendt en PM, men det blir nok litt langt unna, haha.
Dra i Nidarosdomen, munkholmen, vitensskapsmuseet eller vitensenteret.

Heng på baklandet. Kafeer og svslappet stemning, lekteren på den gode nabo er jo en klassiker. Eller solsiden, sjekk ut pizzaen på bare blåbær.

Eller er tur mulighetene mange. Fiske i dammene var noe jeg gjorde mye.

Eller min favoritt ting, sitte og grille i ila parken.
Ta deg en russletur i byen, ladestien, bakklandet, møllenberg & festningen der eller evt gå en tur langs ved sjøen.
Sjekk ut byen og bli kjent (mye enklere en de fleste tror).

Ser du liker og ta en luring, da er det mange fine plasser/spotter i Trheim med god utsikt eller fin natur og henge og chille i. Send meg en PM om du vil ha flere tips, er fra Trheim selv.
Takk for gode tips!
Skal prøve å ta meg en tur rundt og se.
Hadde vært veldig gøy med et treff ja, men hvor mange ville blitt med på det eventuelt?
Ingen dum i det som det skrives lenger opp å gå litt rundt i nærområde og orienter deg hva som er hvor og bli litt kjent det gjorde jeg når jeg flytta
Work work er sykt chill
Opprett en egen post med forslag på treff i Trondheim. Så kan folk gi tilbakemelding der

Noen vil nok gi en tilbakemelding spesifiserer du tråden litt.

Ikke kun '' hei hei, kjeder meg. Møtes? ''
Anbefaler i ta turen til Svartlamon, en spesiell og unik bydel i Trondheim. Treffer mange freaks der.

Bakklandet er også en fin og trivelig plass i Trondheim det er verdt å gå seg en tur til.