Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 954
Hei hei.
Jeg lurer på hva slags sperre det er netcom (eller telenor for den sags skyld) legger inn på mobiler når de blir meldt stjålne?
finnes det noen måter å unngå dette på?
Fant nemlig en Siemens M55 på gata (!) for noen uker siden med netcom sim kort som var slått av så jeg fikk ikke sett hjem nummer eller slikt.
Sist endret av -=DaX=-; 12. februar 2004 kl. 17:49.
www.unlock.no har vel svar på det meste tenker jeg
For at mobilen skal kunne sperres, må man Politianmelde det først. Deretter får telenor\netcom beskjed om å sperre mobilen. Den sperres da på IMEI-nummeret, som er serienummeret på telefonen. er dette sperret, vil du ikke kunne bruke telefonen overhodet. Dog finnes det kanskje muligheter til å flashe den, slik at den får ett annet IMEI-nummer som du kan ta fra en gammel mobil som ikke er i bruk.
Trådstarter
6 0
har lest litt om å flashe til en annen IMEI, da må man vel til med kabel og programmer.
noen gode råd på hvilken kabel og programmer jeg bør velge?
har en gammel nokia mobil leggende (6110) funker den IMEI`en tror dere?
er det ikke noen andre metoder?
har hørt noe om å ta ut batteriet og legge den et sted uten dekning i en måned for at de ikke skal sperre den.
Om de sperrer den eller ikke avhenger jo av om eieren sier ifra at den er mistet\stjålet. Du kan jo bare ha den og se om det skjer noe. Og som sagt, en IMEI er en IMEI, du kan fint bruke den fra hvilken som helst mobil.
Trådstarter
6 0
jøss, takker!
men lurte også på, er det noe risk på noe måte å hive inn mitt simkort i mobilen? har netcom jeg oxo, så jeg håper jo at det går bra.