Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1083
Jeg lurer på om det er mulig å jamme en FM radio?
Om det er mulig a jamme i normal forstand er jeg ikke sikker på, men man kan sende på samme frekvens og forstyrre eksisterende signaler i området for mottageren. Ikke bare forstyrre heller, men overta faktisk.
Alle signal som går i luften kan jammes.
Så kort og godt trenger man en FM-sender for å naboens disco til å holde kjeft? Jeg har en iPod FM greie, men den er for svak. Har dere noen forslag? (ulovlig eller ikke har ingenting å si, nattesøvnen min har pri)
Du kan nok ikke jamme den men du kan sende ut masse støy eller noe annet på samme frekvens...

Hvis du har litt peil på elektronikk kan du altids lage en av disse...
http://www.pcs-electronics.com/en/gu...cs#Transmitter
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg har alltid trodd at jamme betydde at man sender et kraftigere signal på samme fekvens. ergo du kan jamme om du kan skaffe en kraftigere FM-sender evt du være så nære at dem du vil jamme får kraftigere signaler fra deg. Om du sender støy eller jazz er igrunnen likgyldig for jammingen. siden du blokerer de orginale singalene. Det er forøvrig ulovlig.
Eller så kan du anmelde naboen din for bråk....
Jeg er litt i tvil om det å jamme radioen til karen vil gi deg noen bedre nattesøvn. Han har vell kansje CD-spiller? MP3-spiller? Nettradio?

Det er svært lite du kan gjøre teknisk sett ( utenom å jevne hele huset med jorden ) for å stoppe støyen. Men jeg ville heller undersøkt hvilke regler det er for støynivå etc. måle, dokumentere og deretter legge det frem for politiet.