Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  608 388775
Dette er sinnsykt bra DonVito, Du gjør store fremskritt !!
står du på fremover nå, så er du sikkert ute av rus-helvetet snart.

Lykke til


( fåreslår sticky på denne tråden )
Gratulerer med dagen som kommer, og med at du har klart å være rusfri så lenge som du nå har klart.

Stå på resten av tiden, så er du en rusfri man om ikke lenge
Grattulerer så langt i alle fall DonVito. Du har en utrolig sterk psyke. Det er ikke vanskelig å se forskjellen på det du har skrevet under rus, og det du skriver nå. Det er rørende å høre utviklingen fra en rusmissbruker som er på vei ut.
Hei DonVito må erlig si at jeg gikk inn her pga navne ditt som jeg har sett et sted før :P
Har no sittet her å lest ALT som er skreve og svart og no er kl sån ææ 02.10 :P
må si du er vanvittig flink og forklare og utale deg om alt og ingen ting.

Lykke til videre håper du ALDRIG slutter å skrive her på nff uan sett hva som skjer.!

Ha en fin kveld. Zirtor med tidyboys i ørene Out!
Sist endret av zirtor; 15. juni 2006 kl. 03:25.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Det meste er nok blitt sagt, deriblandt "Lykke til" som jeg hadde tenkt til å skrive.
Med på kjøpet kan du få begge tomlene opp, for dette var virkelig en av de beste og mest skremmende advarsler jeg har lest/hørt.
Klokka er kvart på fem (snart) og jeg er ikke akkurat kreativ i tankegangen på denne tiden av døgnet, så jeg kutter skrivinga her, men en ting er klart: Det står stor respekt av en som klarer å vende ryggen til narkotika.
Fantastisk at du har kommet så langt. Utifra det du har skrevet er du garantert på vei mot lysere tider



Gratulerer med dagen!
Høres ut som du er på riktig vei DonVito.
For din egen del håper jeg at du klarer det, samt finner alt strevet verdt det.

Uansett, gratulerer med dagen!
Sist endret av Poker_Ulv; 15. juni 2006 kl. 13:56.
Godt å lese

Og Gratulerer med dagen DonVito!
høres bra ut. Slenger meg på resten og gratulerer med vel overstått bursdag
Gratulerer med dagen DonVito !
jeg har faktisk hatt veldig lyst til å prøve amfetamin. tenk på det et års tid faktisk. og siden det nesten er enklere å få tak i det enn wienerpølser på 17.mai skjønner jeg godt at fristelsen for mange kan bli litt for stor... etter å ha lest dette er jeg ikke itvil. jeg kommer aldri til å teste det. vil ikke at noe skal ha så stor makt over meg.

Lykke til DonVito!
Meget bra skrevet.

En bekjent befinner seg selv i lignende situasjon (speed-jag, ser ting falle i grus rundt meg), men klarer å gå uker uten..men da har som regel kong alk tatt over, og leiligheten hans ser etter hvert ut som et iransk horehus.
Så kommer speed'en, får sjaina leilighet og er konge hele døgnet - i noen uker (med ca. 2 ufrivillige avbrudd, kræsjer i stolen foran pc'n noen timer). Så er det slutt, tomt, og nye 2 uker (evt. 2 dager/timer - alt ettersom) før ny forsyning..eventuelt med festlige abstinenser - noia, depresjon, ligge i senga til kl.19.00. Dette varierer dog sterkt fra type til type 'speed'.(?)

Var kun hasj før, hver dag, men dette er nå faktisk vanskeligere å få tak i..! Og han har blitt altfor glad i speed-rusen.

Men han har fått øya opp for at det finnes en annen virkelighet, forhåpentligvis en begynnelse.

Just his 2 cents ....
▼ ... noen uker senere ... ▼
skjønner hodt de som blir hekta på speed... jeg blir hekta hver gang... sitter til jeg ikke har mer igjen...
det er jo sånn me hasj og alkohol å alt annet da,,, klarer aldri å slutte før d er tomt eller jeg såver.... men jeg blir så sløv av speed jeg, å jeg såvner ikke, så jeg tar bare mer å mer å mer til d er tomt... d kan fort bli for mye da... rart jeg blir sløv av speed da, eller blir veldi våken i hue, å hendene nå når jeg skriver hehe, men hele kroppen bare ligger der å sløver... å i sta var d et spøkelse som holdt seg fast rundt handa mi... drit lenge... skummelt...
har jeg ad/hd da? siden jeg blir sløv? d er ikke buff heller, for jeg har brukt ganske mye...
jeg har vært utreda mange ganger mot ad/hd, men har ikke fått noe svar fordi vi har flytta 16 ganger eller noe... å jeg ville ikke være der mer, så d blei ikke noe resultater, å di kunne ikke teste meg mot ad/hd når jeg bruker dop, men sånn vanli lizm,,, blir ikke di som har ah/hd sløv?
før kunne jeg skjønne jeg hadde ad/hd.. var altid hyperakti og en liten "drittunge" men nå i det siste har jeg jo bare vært sløv da... man blir jo ikke det hvis man har ad/hd? eller? det kan jo ha noe me røykinga å gjøre eller noe da.... å jeg har personlighetsforstyrrelser... skjønte ikke helt hva det er, men man blir født med en personlighet, å en blir formet under oppveksten... er oppveksten litt føkka så blir personligheten å det... kan det ha noe med ah/hd å gjøre da? sorry hvis jeg skriver bare mye tull, men fikk så bra fantasi eller va det heter sånn at jeg finner ut me en gang va jeg skal skrive hehe.... shit hvor blei det av lese å skrivevanskene da???
men en ting til.. hvorfor får jeg alt skikkelig noia når jeg tar speed? blir kjempe redd å sånn jo, å paranoid eller hva det heter... sier unskyld for hver setning, å er liv redd for å gjøre noe galt...
det er jo ikke kult en gang... det er helt jævli... å jeg ligger bare å kaldsvetter, og er syk liksom..
å ligger å planlegger å slutte ,ed alt dop... hver kveldt tenker jeg at detta var den siste i hele mit liv, men så blir det bare en bitteliten, for er deppa eller noe, å da blir det bare en liten til, å mer mer mer....
så mye har ikke jeg skrivi før tror jeg hehe, men beklager skrivefeil å sånn... alt jeg skriver blir tatt bort pga. skrivefeil... kjedelig ass... jeg prøver så bra jeg kan finner ikke på noe mer å si nå da, så go natt videre folk....
shit jeg skal å skrive læiekontrakt i mårra kl 12... da er jeg sikkert form vettu....
men shiut så pratsom jeg blir a speed... er det normalt da? sitter på msn å bare skriver å skriver blæææ blæææ... men snx
Jeg må bare si at du er utrolig sterk som har klart og forklare din livssituasjon så bra til alle her på forumet, og jeg er sikker på at du skal klare å slutte

Må bare si jeg er veldig glad jeg kom over denne posten. Du har fått meg til å tenke meg om 10 ganger før jeg tar speed igjen. Helt ærlig så har jeg tatt speed i dag for å kunne kjøre piratsjåfør lenge. Dum som jeg var så ble d litt ekstra.

Men må bare takke deg for denne posten. Det hjalp å bli litt mer klar over skadeomfanget for å si d sånn. Man lærer liksom ikke så mye av noe F.eks. en lege har skrevet i og med at folk sikkert tenker det at de legger sikkert på litt for å skremme oss. Det beste er egentlig å lese en annens erfaringer. Jeg skal tipse vennene mine om denne siden.

Nok en gang takk
P.s. har du lyst å ta en prat eller noe bare si ifra
Joda, bra tråd det her, flott at noen får greie på hvordan det fungerer og bla-bla-bla...herregud, er det ingen som lærte deg at du ikke skulle ta den dritten der eller? Å stakkars meg, jeg har gått tom for speed...og øl...? Du er 20 år og ligger i sengen og sutrer med øl på nattbordet? Hva med foreldrene dine eller søsken, tenkte du ikke på dem før du prøvde å gjøre deg selv til en zombie? I tråden din kommer det på en måte frem av du ikke ønsker sympati, men for meg virker det som om du er ute etter sympati...vel du får IKKE min. Dere som har barn selv, skjønner kanskje denne posten litt bedre.

Selv har jeg aldri prøvd noe sterkere enn sigarett og paralgin forte (etter en operasjon) og er jævlig stolt av det. Jeg har hatt venner som har skeiet totalt ut og dødd av overdose, ikke noe koselig i det hele tatt. Jeg blir så forbanna at folk i år 2006 ikke har skjlnt at en skal holde seg borte fra sånn dritt, det fører ikke med seg noe godt uansett. Ja, ja det er jo så fett og deilig med den rusen, bla-bla sier jeg igjen


Du visste vel hva du gikk til da du prøvde første gang regner jeg med....nei, du skulle hatt deg en...nei to på trynet som putter i deg sånn dritt og ødelegger livet ditt...period!

Mulig det blir mange sinna kommentarer her nå, men det bryr jeg meg heldigvis ikke om, for jeg vet hva jeg står for. Og ja jeg vet de står i reglene at man ikke skal messe med at dop er farlig osv....men vi som ikke driver med sånn dritt må få lov til å komme med komentarer på sånne ting vi og
Sist endret av Spawn2; 15. juli 2006 kl. 12:36.
spawn2: kommer heilt ann på kva stoff som blir tatt, og kva miljø du normalt vanker i. visst det er eit rusmiljø så er det godt mulig du kan sjeie ut og teste noe du ikkje bør teste. eg føler litt sympati for DonVito, men han har ingen andre og takke enn seg selv som du seier. men Amf er noe eg ALDRI skal teste. har forstått at det kun kommer drit med det der..
føler sympati for han pga han har valt ein sti som er totalt feil.
eg er selv 18år og har ikkje barn.. så alle kan forstå kva du meiner spawn2

men han skriver det og for ein advarsel mot mange. det nye party-dopet er meth amf nå. og det er 4ganger sterkere enn vanlig amf. dette er ein advarsel ikkje ein sympati post. synest det er utrulig tøft gjort og tørre og skrive det her. takk til DonVito for det
Sist endret av itZsaiN; 15. juli 2006 kl. 13:21.
Han kunne jo ikke på noen mulig måte vite hva han gikk til, som du sier spawn2.

Han kunne jo ikke vite at han etterhvert måtte leve med kronisk depresjon, paranoia, angst, blabla osv når han begynte med det. Jeg må si dette er en utrolig bra tråd og helt nydelig skrevet av DonVito.
men han burde ha stoppet når han begynte og merke noe. er utrulig bra skrevet av DonVito ja. takker
Sitat av d!wx
Han kunne jo ikke på noen mulig måte vite hva han gikk til, som du sier spawn2.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, hvem en lærer vel ganske tidlig at det ikke er det smarteste å kjøre i seg sånne ting, gjør man ikke? Man ser mennesker i parker eller i gatene i alle byer, de er vel stort sett på heroin vel å merke, og man vet vel at man kan ende som opp som dem hvis man begynner i den banen...ikke kom å si en ikke vet på forhånd at det kan være farlig med sånne stoffer.

P.S Jeg må også jeg er glad for at dere ikke disset meg totalt med posten min, vi har alle forskjellige meninger og synes dere reagerte på en voksen måte
jeg er ganske enig med Spawn2 her, selv om det ikke var noen autoritære figurer som grep inn tidlig, så er det ingen grunn til å ikke forstå at man tukler med kroppens kjemi "ustraffet"!
Det er mange som har blitt mobbet, jeg har selv blitt det, men jeg hadde (or har) fortsatt muligheten til å forstå meg selv og mine grenser (kanskje bedre enn om jeg ikke hadde blitt mobbet).
Jeg har prøvd morfin, men forstod at det ikke var noe særlig - jeg har vært nærmest avhenig av benzo'er, men sluttet tvert da jeg forstod hvor mye av meg det tok opp, vil man slutte, slutter man, erstatter en avhenighet med en annen.

kanskje det bare er meg og min mangel på empati, men slike "gråt med meg og min forferdelige historie" minner meg for mye om de blå sidene i Hjemmet eller Allers, eller denne ukens hot-story på Oprah Show.

Én persons erfaringer tilsier ikke at en annen vil ha de samme, å bruke Timothy Leary og Wiliam S. Burroughs (good ol' Bill Lee) er vel et godt eksempel, begge har vel (seg imellom) brukt det meste som kan brukes, uten å rapportere samme resultat som DonVito.

Do what thou wilt
Syntes rett å slett dette var rørende å lese, tipper folk ser på meg som ei kjerring men jeg føler faktisk med deg DonVito, det er ikke lett å ordne allt når man først er dratt inn i det, allt jeg kan gjøre er å ønske deg vell. Tror du skal klare det det ordner seg nokk.
Sitat av Spawn2
Joda, bra tråd det her, flott at noen får greie på hvordan det fungerer og bla-bla-bla...herregud, er det ingen som lærte deg at du ikke skulle ta den dritten der eller? Å stakkars meg, jeg har gått tom for speed...og øl...? Du er 20 år og ligger i sengen og sutrer med øl på nattbordet? Hva med foreldrene dine eller søsken, tenkte du ikke på dem før du prøvde å gjøre deg selv til en zombie? I tråden din kommer det på en måte frem av du ikke ønsker sympati, men for meg virker det som om du er ute etter sympati...vel du får IKKE min. Dere som har barn selv, skjønner kanskje denne posten litt bedre.

Selv har jeg aldri prøvd noe sterkere enn sigarett og paralgin forte (etter en operasjon) og er jævlig stolt av det.
Vis hele sitatet...
Er vel litt dumt av deg å si sånne ting når du aldri har vært borti amfetamin-avhengighet eller bare amfetamin i det hele tatt. Du kan vel ikke direkte si at det er så lett som du beskriver det når du faktisk ikke aner noe om det.

Siden du skriver at du aldri har PRØVD noe sterkere enn sigaretter og paralgin forte. Med andre ord du har aldri drevet med de to nevnte aktivt og derfor har ingen forutsetning for å uttale deg om avhengighet av noe som helst.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av St.Vitus
Er vel litt dumt av deg å si sånne ting når du aldri har vært borti amfetamin-avhengighet eller bare amfetamin i det hele tatt. Du kan vel ikke direkte si at det er så lett som du beskriver det når du faktisk ikke aner noe om det.

Siden du skriver at du aldri har PRØVD noe sterkere enn sigaretter og paralgin forte. Med andre ord du har aldri drevet med de to nevnte aktivt og derfor har ingen forutsetning for å uttale deg om avhengighet av noe som helst.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg tar feil, men jeg oppfatta det som at det han sier er at man ikke skal ta noe sånt fra børjan av. Og at han beskriver at det er lett? Hva mener du med det?
Ikke prøv noe som helst i den retningen er vel lærepengen, og forhåpentligvis vil mange av dere som har vurdert å prøve det nå skjønt at hvis du blir hekta, så er det ikke bare bare å slutte.
Mesna: Kanskje uttrykte meg litt feil, men jeg mente bare at han ihvertfall ikke skulle se ned på han siden han ikke har noen erfaring med avhengighet.
Til DonVito:
MEget bra skrevet advarsel, jeg sier meg helt enig i det du her nevner! Jeg er selv avhengig av amfetamin, blir så jeg bruker det 5-6 dager i uka...det er altfor mye med tanke på at kroppen min er langt fra uthvilt. så til de som ikke har kommet borti det: HOLD DERE UNNA
DonVito, jeg har nå lest omtrent alle postene og alle svarene du har gitt og fått på side en og to, og har ikke kommet lengere. Det er utrolig mye interressant informasjon du og andre, f. eks. DarkStaar, kommer med. Og det at du/deler alt dette med helt ukjente folk på internett, som kan være fra 10 år til 100 år (?), gir meg en enorm følelse av selvinnsikt. Jeg håper du nå, fem måneder etter den første posten, er kommet deg helt, eller nesten helt ut av det "helvettet" du har vært igjennom. Når du føler deg helt ferdig med amfetaminen, synes jeg at du burde lese igjennom hele denne tråden, med alle innlegg og slikt, om du ikke har gjort det da, og tenke på alle de personene rundt omkring i Norge som har prøvd så godt de kunne å støtte deg. Og, forresten, du burde prøve å få skrevet en liten bok eller et om deg selv og om dine oppleverser med "speed". Du kunne også prøvd å få laget noe foredrag som du kan reise rundt på ungdommskoler, vidregående skoler, universiteter og lignende for å holde. Stå på, DonVito!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trikssssi
Trådstarter
Endelig ferdig!

Nå skal jeg fortelle hva som skjedde fredag kveld, og som forandret livet mitt mildt sagt.
Jeg og en kompis skulle til en bekjent for å kjøpe "speed".

Vi ankom huset og fikk servert en pose me noe som angivelig var speed. Det bar inn på toalettet hvor jeg og kompisen min skulle sette hvert vårt skudd.

Jeg blanda to HEFTIGE skudd til oss, og satt først på han. Hans umiddelbare reaksjon var at han kastet opp. Jeg tenkte ikke noe mere over det, og satt et enda heftigere skudd på meg selv.

Det ingen av oss visste var at det vi satt var 2-ci.

Jeg husker umiddelbart at jeg begynte å se en masse ruter, løp inn i stua og ropte på de som var der. Plutselig ble alle de om te store monster. Mer husker jeg ikke.

Politiet hadde funnet meg kun ikledd bokser og t-skjorte ute i en rundkjøring mens jeg lå og skallet hodet ned i asfalten.

De trengte 4 mann for å overmanne meg. Og jeg ble lagt på intensiven, og lå og svevde mellom liv og død. Jeg ble utskrevet nå ikveld.

Orker ikke skrive mer av det som skjedde. DET VAR MITT LIVS VERSTE OPPLEVELSE.

Aldri mer stoff på meg...

Fred ut...
Hei DonVito.
Godt å høre at du enda lever selv om du ikke er i ditt ess...
Har brukt masse av det du har skrevet i undervisningen av mine elever for å gi dem noe å tenke på. Det går ganske sterkt inn på dem og gir dem et bilde av en rusmissbruker som er levende og ikke så stereotyp som alle de "narkomane" man hører om og ser ellers i bybildet. All lykke til deg og jeg håper å høre mer fra deg fremover...
Å heisann... For å snu det negative til det positive, på en måte "fint" at du kanskje fikk en slik _skikkelig_ nedtur, som du kan tenke tilbake på neste gang du vurderer å sette ett skudd.

Ellers en det, utrolig god post. Tror mange leser dette, å tenker seg om to eller flere ganger før de tester.
Beste posten jeg har lest her på lenge!

Take care!

- Ole
dette må være den beste posten jeg har lest!
Du burde begynne å gå rundt på ungdomskoler å fortelle folk om hvordan du har hatt det. Tror du kunne "frelst" mange sjeler fra rusmiljøet og amf.

håper du ikke glemmer denne episoden så det blir et nytt skudd..
har gode erfaringer med speed selv å vet hvordan det er. men klart å slutte me det for jeg er blitt så tynn å ganske fuck'd i hodet! nå holder jeg meg barre til hasj (prøver iallfall).

skal sjekke ut bloggen din på vg nå

peace
så du har nå bestemmt deg for å slutte helt med speed også?
Det var jo trist at en slik hendelse måtte til for at du skulle slutte. Men allikevel veldig positivt hvis du klarer og slutte da...! STÅ PÅ!
Ikke for å virke alt for kynisk og u-empatisk... men du er patetisk! (klarte det ikke alikavell)

speed/amf/makka whatever er KUN og jeg gjentar _KUN_ psykisk avhengighetskapende! at du er for svak til å kontrollere deg selv er din sak å det er bra du skremmer andre vekk fra å prøve slike stoffer. men herregud mann! bruk litt av den tida du whiner her til å finne andre ting å gjøre...

nok en gang "KUN psykisk avhengighet"
Sitat av naiSt
Ikke for å virke alt for kynisk og u-empatisk... men du er patetisk! (klarte det ikke alikavell)

speed/amf/makka whatever er KUN og jeg gjentar _KUN_ psykisk avhengighetskapende! at du er for svak til å kontrollere deg selv er din sak å det er bra du skremmer andre vekk fra å prøve slike stoffer. men herregud mann! bruk litt av den tida du whiner her til å finne andre ting å gjøre...

nok en gang "KUN psykisk avhengighet"
Vis hele sitatet...
Og hvem sier at ikke den psykiske avhegigheten er den verste?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå er vel det psykiske mer eller mindre fysisk styrt, men det er jo en helt annen diskusjon.
Trikssssi
Trådstarter
naiSt:
Når amfetamin er det eneste som gjør at en person fungerer sammen med andre mennesker. Tør å gå ut fra rommet sitt. Gå på skole, eller samme hva. Så tror jeg du skal holde de beskyldningene dine om hva som er patetisk for deg selv.

Du skulle bare visst hvordan sosial angst totalt kan kontrollere en person.

Pass litt på ordvalget neste gang heller...
du er ikke den eneste med angst lidelser her i verden... nå har ikke jeg angst for folk men mer "random" hallusinasjoner som påvirker hverdagen min... i tillegg til mareritt som gjør meg søvnløs over lengre tid...

en stund brukte jeg amfetamin for å slippe å sove fordi jeg ikke taklet disse marerittene.

er bra du prøver å skremme andre vekk fra å teste amf da man ikke blir serlig bra i hodet etter et par døgn våken og nedturen som følger etter en stunds bruk.

men for all del, er det sympati du er ute etter får du ingen av meg... selvfølgelig er det synd i deg men du har tross alt brakt dette problemet frem selv med at du ikke er psykisk sterk nok til å holde deg unna amfetamin.

har ikke orka å lest alle postene dine men ser at du har copypastet din historie på ihvertfall 1 annet forum (www.narkoman.net) og har også skrevet blogg om ditt sørgelige liv.

sosial angst my-ass! du er ute etter så mye oppmerksomhet at det er til å bli kvalm av. slutt å syt å prøv å få orden på livet ditt igjen. det er KUN du som kan gjøre noe med dette... finn et NA møte (anonyme narkomane) å delta på eller noe... skal du fikse opp livet ditt hjelper det ikke å ligge i senga med en pils å syte sammen med laptopen din.

hvis du er så stolt for at folk sier du har så stor selvinnsikt... tenk over dette: jeg har ikke stappa amf i nesa di... den putta du der selv! jeg har ikke gitt deg en sprøyte og tvingt deg til å ta et skudd! du gjorde alt dette selv. INNSE at det er din egen skyld å skaff deg hjelp! skattebetalere i Norge betaler million beløp til hjelp av narkomane... regner med dem strør litt over på en sutre-unge også.

jeg er VELDIG!! for at narkomane skal få hjelp til å slutte sitt missbruk, men dem må ønske det selv (å det virker jo som du ønsker å komme ut av miljøet) men du kan ikke forvente at en institusjon søker opp IP-adressen din å kommer å hjelper deg... isteden for å syte skriftlig til random personer kan du oppsøke en psykiater o.l (regner med at du svarer du har gjort dette allerede og bla bla bla) men prøv igjen, evt. fortsett å syte til en som får betalt for å høre på deg å muligens hjelpe deg (jada det er frivilig å lese alt du har skrevet, men vi har også ytringsfriheten til å si hva vi mener om saken)

til mods: hvis dere mener dette ble for moraliserende er det bare å slette posten. men jeg dømmer han ikke. litt mine erfaringer og noen råd og meninger
Sitat av naiSt
du er ikke den eneste med angst lidelser her i verden... nå har ikke jeg angst for folk men mer "random" hallusinasjoner som påvirker hverdagen min... i tillegg til mareritt som gjør meg søvnløs over lengre tid...

en stund brukte jeg amfetamin for å slippe å sove fordi jeg ikke taklet disse marerittene.

er bra du prøver å skremme andre vekk fra å teste amf da man ikke blir serlig bra i hodet etter et par døgn våken og nedturen som følger etter en stunds bruk.

men for all del, er det sympati du er ute etter får du ingen av meg... selvfølgelig er det synd i deg men du har tross alt brakt dette problemet frem selv med at du ikke er psykisk sterk nok til å holde deg unna amfetamin.

har ikke orka å lest alle postene dine men ser at du har copypastet din historie på ihvertfall 1 annet forum (www.narkoman.net) og har også skrevet blogg om ditt sørgelige liv.

sosial angst my-ass! du er ute etter så mye oppmerksomhet at det er til å bli kvalm av. slutt å syt å prøv å få orden på livet ditt igjen. det er KUN du som kan gjøre noe med dette... finn et NA møte (anonyme narkomane) å delta på eller noe... skal du fikse opp livet ditt hjelper det ikke å ligge i senga med en pils å syte sammen med laptopen din.

hvis du er så stolt for at folk sier du har så stor selvinnsikt... tenk over dette: jeg har ikke stappa amf i nesa di... den putta du der selv! jeg har ikke gitt deg en sprøyte og tvingt deg til å ta et skudd! du gjorde alt dette selv. INNSE at det er din egen skyld å skaff deg hjelp! skattebetalere i Norge betaler million beløp til hjelp av narkomane... regner med dem strør litt over på en sutre-unge også.

jeg er VELDIG!! for at narkomane skal få hjelp til å slutte sitt missbruk, men dem må ønske det selv (å det virker jo som du ønsker å komme ut av miljøet) men du kan ikke forvente at en institusjon søker opp IP-adressen din å kommer å hjelper deg... isteden for å syte skriftlig til random personer kan du oppsøke en psykiater o.l (regner med at du svarer du har gjort dette allerede og bla bla bla) men prøv igjen, evt. fortsett å syte til en som får betalt for å høre på deg å muligens hjelpe deg (jada det er frivilig å lese alt du har skrevet, men vi har også ytringsfriheten til å si hva vi mener om saken)

til mods: hvis dere mener dette ble for moraliserende er det bare å slette posten. men jeg dømmer han ikke. litt mine erfaringer og noen råd og meninger
Vis hele sitatet...
makka er fysisk og psykisk avhengighetsapende! Men det er over lengre tid! ALLT er det over lengre tid! tror ikke du har så mye peiling som du gjir ut for!
Sitat av Slaktern
Syntes hele tråden var latterlig og unødvendig.
Vis hele sitatet...
Vis det er noen som er latterlig her må det være deg! og veldig Umenneskelig unødvendig skriv av deg..
Jeg syntes det var en veldig bra tråd og har gjort mitt syn på "speed" og folk som bruker det om til noe helt annet..
Sist endret av Robin1705; 23. oktober 2006 kl. 18:42.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Slaktern
Syntes hele tråden var latterlig og unødvendig.
Vis hele sitatet...
Deg om dét. Har du virkelig ikke noe mer konstruktivt å komme med enn dette?
Trikssssi
Trådstarter
naiSt:

Siden du ikke har giddet å lest noe spesielt, så kan jeg vel opplyse deg nå. Jeg søkte professjonell hjelp 27 desember 2005. Og fra og med 11. desember 2006 så har jeg sengeplass ved en institusjon. Så jeg sutrer ikke, uten å få hjelp.

Så faen ikke kom her og si at jeg er ute etter noe oppmerksomhet og sympati. Før du spytter ut slike beskyldninger, bør du lese litt mer.
Det er det siste jeg er ute etter.

Jeg håper bare jeg kan hjelpe til å spre litt informasjon, for å si det sånn.
spre informasjon og spam er to vidt forskjellige ting...

hadde du giddet å lest gjennom det som sto i parentes () ville du sett at jeg la inn ekstra kommentarer.

en annen ting... hvis du er på institusjon osv... du er jo fortsatt en misbruker... altså ønsker du ikke å slutte eller? prøv å steng deg selv inne i 1uke UTEN stoff å kom ut igjen en frisk(ere) mann... personlige mål is the way to go

edit: du har lagt unn omtrent samme trådene/postene på minst 3 forum og du har 1 blogg (eller har du fler?) *host*spam*host
Sist endret av naiSt; 23. oktober 2006 kl. 20:19.
Trikssssi
Trådstarter
Jeg har lagt ut tekstene mine her. Og så har jeg en egen blogg.
På oppfordring fra noen jeg ikke skal nevne så la jeg også ut tekstene på narkoman.net

Skjønner ikke hvorfor du har så mye imot det jeg gjør jeg.
har ikke noe imot det jeg... syns bare det blir litt teit og sytete i lengden...

http://www.narkoman.net/modules.php?...hread&tid=1103

her er en tekst skrevet av en som sikkert er en del eldre enn deg og faktisk ikke bare syter men tar et skikkelig oppgjør med seg selv... han klarte å slutte... klarer du?
Trikssssi
Trådstarter
Så er det heller ingen som har bedt deg lese alle tekstene mine på de forskjellige stedene. Og personlig synes jeg ikke de er sytete. De er ihvertfall ikke ment slik. Og jeg tar tilbake hvis de oppfattes slik. Er ikke dum i hodet akkurat...

Og jeg har jobbet hardt i ett år for å slutte nå. Og ja, det klarer jeg.
Til opplysning er det snart 9 måneder siden jeg ruset meg for å "feste". Jeg ruser meg helst alene, for å si det sånn. Men nå er jeg ikke ruset i det hele tatt. Nykter som en fisk, og har tenkt å forholde meg slik til jeg skal reise på institusjon.
Leste ditt siste innlegg på VGB.no nå. Forferdelig stoff, dette burde vises fram til skoler o.l. syntes jeg.

Stå på!
naiSt: Hold kjeft da, du skjønner ingenting. Alle hater deg og dine meninger.

Sorry, provoseert
Sist endret av Don Veto; 23. oktober 2006 kl. 21:13.
naiSt: Hvis du ikke har noe bedre å gjøre enn å trolle, vennligst brenn i helvete. Sytete eller ei, DonVito skriver om problemet på en veldig bra måte og det bør tas som en advarsel for veldig mange.
Fysisk avhengighetsskapende eller ei, det er fremdeles avhengighetsskapende om enn bare psykisk. Les advarselen min under, der forklarer jeg mitt møte med psykisk avhenginghetsskapende stoff.


DonVito: Jeg synes det er bra du er på vei ut av problemene. Jeg ønsker deg all lykke på veien.

På tide med en liten advarsel fra min side også:
Nå skal jeg ikke påstå at jeg har enorm innsikt i avhengighet, men på grunn av de to siste månedenes utskeielser må jeg allikevel si jeg kan forstå avhengighetsfaktoren. Jeg har tatt ecstasy fire ganger, og LSD (i kombinasjon med ecstasy) èn gang de siste to månedene.

Ecstasy har gitt meg mye glede, og jeg har funnet meg selv på et vis, og innsett hvor bra jeg har det. Sånn sett veldig positivt, men det har sin nedside også:
Det som har skjedd er at ecstasyen har gitt meg en enormt høy forventning til hva som kan kalles for gøy. Jeg tenker minst èn gang daglig på hvor digg det hadde vært å bare åpnet den lille posen i nattbordsskuffen og hevet i meg to-tre hvite kenguruer (ecstasy-type). En uke etter første gangen jeg tok, falt jeg for nettopp denne fristelsen. Heldigvis ble det en tidlig lærepenge, istedenfor starten på mange måneder eller år med misbruk og miserablitet. Etter neste helg er alt borte, og det blir det en pause på et par måneders tid, hvor jeg kommer til å finne på helt andre ting. Jeg har ikke vært nedi gjørma, men er allikevel stolt over meg selv for å gjøre noe med situasjonen før det blir et problem.

Det jeg egentlig ville frem til, var at det jeg trodde kom til å være et isolert tilfelle av bruk, endte med å gjøre alt så godt at jeg ønsket jeg kunne gå rundt slik hver dag. Jeg takker min mor for god oppdragelse og for at hun har lært meg selvkontroll
Ikke misforstå og tro jeg fraråder all bruk av ecstasy heller, bare vær obs på at man i de fleste tilfeller vil føle et skikkelig sug.

Jeg har aldri latt rusmidler gå ut over jobb, skole, venner eller familie. Og det skal jeg passe på at ikke skjer i fremtiden heller.


Spawn2: Du viser at du har enormt lite innsikt i DonVitos verden. Jeg forventer heller ikke at du skal ha det, for man skjønner det ikke før man har vært der. Det er som alltid forskjell på bruk og misbruk, og man trenger ikke nødvendigvis være dum for å teste amfetamin. Man trenger ikke bli avhengig heller. Det er først når man tester grensene sine på denne måten at man finner ut hva hjernen vil videre.
Sist endret av Nichotin; 23. oktober 2006 kl. 21:29.
Dette er veldig bra, tøft og modig gjort av DonVito.
Og fint skrevet av deg også Nichotin.

Jeg har hatt endel dårlige erfarninger med speed selv, og vet delvis hvordan det er å være litt for glad i sånne saker.

OG til deg naiSt, er du virkelig så trangsynt, og "TØFF" over internett, eller tuller du? Jeg håper for din skyld, at du har hatt 1. april litt for tidlig.
La meg se om jeg har forstått rett.

Du anbefaller folk som er intressert i å prøve "speed" å heller teste psykedeliske stoffer? Stoffer med en helt annen virkning og som ikke kan sammenlignes med "speed" på noen måte?

Du er avhengig av "speed" og har drevet med det i lang tid, men så allikevel ikke forskjell på dette og 2C-I, et stoff som såvidt jeg har forstått er betraktelig annerledes i konsistens og tekstur i forhold til "speed"?

Et raskt søk på nettet førte også til at jeg fant billigste pris for 2C-I hos en forhandler til å være 280$/g. Stiv pris for "speed", hvertfall der jeg kommer fra.

Har jeg forstått deg rett?