Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2118
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok antabuse tidligere i dag og har planer om å drikke cosylan for å ruse meg senere i kveld. Inneholder cosylan alkohol? Kan jeg forvente meg en reaksjon om jeg drikker cosylan i dag?
Hva står på forpakningen eller eventuelt på felleskatalogen?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette legemiddelet inneholder 4,4% v/v etanol, dvs 0.176 cl etanol pr døgn ved maksimal dose, tilsvarende 3,5 cl øl (5%) eller 1,4 cl vin (13%)

Det inneholder altså alkohol men om det er nok til at jeg reagerer på det klarer jeg ikke å forstå ut fra pakningsvedlegget. Jeg kan feks spise likørsjokolade uten at jeg får en reaksjon av det
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det inneholder alkohol og vil sefølgelig slå ut på antabus. Hvor dum er du egentlig
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nødvendig å ta den tonen? Jeg er rett og slett usikker på om mengden alkohol i cosylan gir utslag på antabus. Litt alkohol går nemlig greit å innta selv om man går på antabus. Det har jeg personlig erfart. En halv øl feks gir lite til ingen utslag hos meg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nødvendig å ta den tonen? Jeg er rett og slett usikker på om mengden alkohol i cosylan gir utslag på antabus. Litt alkohol går nemlig greit å innta selv om man går på antabus. Det har jeg personlig erfart. En halv øl feks gir lite til ingen utslag hos meg
Vis hele sitatet...
Javel, men da har du nok til å regne ut hvor mye Cosylan du tåler, med tanke på alkoholinnhold. Det er enkel ungdomskolematte.



Men i.o.m. du inntar antabus, så antar jeg du har et rusproblem. Er det da smart, og begynne med opiater? De er ikke akkurat kjent for å være noe særlig mildere enn alkohol sett via abstinenser, og heller verre om en kun ser på avhengighetspotensiale.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Først en syrlig tone og deretter noen kloke ord.

Ja jeg har et rusproblem, da spesielt med alkohol. 83 dager siden sist jeg drakk, er stolt av det.

Nå blir dette ett engangstilfelle med cosylan, jeg har fått av lege. Jeg suger dessuten i matematikk så det blir vel bare til at jeg prøver meg frem. Skal supe sakte på flasken sammen med en god film
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er såppass små mengder alkohol i cosylan utifra det du posta at det er jeg nesten 99% sikker på skal gå bra. Enkelte på antabus tåler 1 pils andre ikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette legemiddelet inneholder 4,4% v/v etanol, dvs 0.176 cl etanol pr døgn ved maksimal dose, tilsvarende 3,5 cl øl (5%) eller 1,4 cl vin (13%)

Det inneholder altså alkohol men om det er nok til at jeg reagerer på det klarer jeg ikke å forstå ut fra pakningsvedlegget. Jeg kan feks spise likørsjokolade uten at jeg får en reaksjon av det
Vis hele sitatet...
Det høres veldig lite ut. Maksdose er 40ml regner jeg med siden dosering er 10ml 3-4 ganger daglig. Tåler du en halv pils, så vil nok dette gå fint. Fort gjort å ta en ekstra slurk eller tre av flaska da
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Til opplysning kan jeg fortelle at hele flasken på 300 ml er gått i svelget og jeg føler ingen effekt av antabusen.

Formen er fin og inglourious basterds en en meget bra film å slappe av på sofaen med
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nødvendig å ta den tonen? Jeg er rett og slett usikker på om mengden alkohol i cosylan gir utslag på antabus. Litt alkohol går nemlig greit å innta selv om man går på antabus. Det har jeg personlig erfart. En halv øl feks gir lite til ingen utslag hos meg
Vis hele sitatet...
Da har du hatt flaks. Drakk jeg en halv øl på antabus kjentes det ut som at hodet mitt skulle eksplodere av trykk og varme og magen vrenge seg. Helt jævlig men akuratt det antabus er ment for
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En øl på antabus = akuttmottaket. Ikke ta sjansen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Til opplysning kan jeg fortelle at hele flasken på 300 ml er gått i svelget og jeg føler ingen effekt av antabusen.

Formen er fin og inglourious basterds en en meget bra film å slappe av på sofaen med
Vis hele sitatet...
Må jo nesten kommentere her! Du hadde rimelig flaks. Gratulerer med den idiotrisken du tok. Normal døgndose Cosylan for voksne er 4cl. Inntaket ditt på 300 ml kunne gitt deg en dødelig dose grunnet forgiftning.

Omtrent halve flaska er nok til en begynnende forgiftning. Cosylan kan også gi respirasjonsdepresjon og blandet med andre stoffer også øke dødeligheten.

Poenget mitt er når slike tråder opprettes så finner gjerne nysgjerrige, uvitende ungdommer disse og da kan det være oppklarende å få fakta med mtp risiko og advarsel.
Anonym bruker
"Uenig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er bare di første 1-3øla på antabus som har bivirkninger. Ifølge kompiser og egen personlig erfaring. 1 øl = akuttmottaket er det teiteste du kan påstå.
Di resterende 3 øla kunne nytes med litt rødt og fint ansikt.