Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1568
Hei. Jeg er rusavhengig som har klart å bli for det meste rusfri. Men i snitt ca hver 2-3 mnd tar jeg Ritalin. Dessverre med sprøyte.

Det vanlige er jo å bli energisk, få høy puls, litt høyt blodtrykk (hos meg typ 145/84 (mitt normale trykk er 105/60) og puls pleier bli 130-110.

Men i går og i dag reagerte jeg annerledes. Trykk og puls ble høyt første to min etter inntak, så gikk trykket ned til 127/70 og puls ned til 80. I tillegg ble jeg veldig sløv, trøtt og tung i kroppen? Ingen energisk eufori og glede. Bare en følelse av å være daff. Pulsen er regelmessig da.

Hvorfor reagerer jeg på denne måten?
Burde vel egentlig ikke være så mye toleranse hvis det er lenge siden sist. Jeg har også holdt på litt med ritalin intravenøst, så jeg lurer på om det kunne vært urenheter når du holdt på eller en usedvanlig høy dose du prøvde på? Ved sepsis kan jo kroppen reagere annerledes enn normalt, og det har jeg inntrykk av at høye doser også gjør.