Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4442
Fuck Mr. Plod!
når jeg skal livestreame på Tiktok å filmer pc skjermen så blir alt veldig "firkantet?" og pikslene blir veldig synlig.

finnes det noen måte å minimere dette?

kvaliteten blir jo helt på trynet når jeg filmer skjermen :P

ser andre filme skjermen sin og da er det ikke like merkbart, er det fordi jeg har android?
Det har nok ikke noe med hvilket OS telefonen din har.
Jeg gjorde nettopp en test her med kamera-appen på min egen telefon (S21) og det jeg filmer på skjermen blir såklart ikke like bra som det jeg ser på skjermen selv, men det er heller ikke veldig stor forskjell.

Ett raskt google-søk foreslår at det kanskje er en data saver-innstilling i Tiktok som kan være problemet. Jeg har ikke Tiktok selv så jeg kan ikke sjekke, men det er ett sted du kan starte ihvertfall.
Har du sjekket at ikke Tiktik lagrer filmen automatisk? Jeg bruker OBS på min PC, og den lagrer automatisk live-streamer.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
når jeg skal livestreame på Tiktok å filmer pc skjermen så blir alt veldig "firkantet?" og pikslene blir veldig synlig.

finnes det noen måte å minimere dette?

kvaliteten blir jo helt på trynet når jeg filmer skjermen :P

ser andre filme skjermen sin og da er det ikke like merkbart, er det fordi jeg har android?
Vis hele sitatet...
Det kan være du må endre litt innstillinger enten på skjermen eller på kamera på telefonen.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du sjekket at ikke Tiktik lagrer filmen automatisk? Jeg bruker OBS på min PC, og den lagrer automatisk live-streamer.
Vis hele sitatet...
Mente sef å skrive TikTok da LOL, men det skjønte dere vel.