Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1898
Når jeg reiser enten gjennom jobb, ferie eller for fun så synes jeg reisen er bedre enn målet. Reiste til syden med kjæresten i 2 uker og holdt på å kjede meg i hjel nede i Spania.
Alt vi gjorde var turist greier, sitte på stranden drikke billig øl, shoppe, spise mat, bussturer, båt safari osv...

Hva sier det om meg som person egentlig?
Du er vel kanskje rastløs og fascinert av fly eller så da?

14 dager ferie krever nok litt tiltak - personlig betyr en uke "sydenferie" at jeg "må" ha en dag hvor jeg gjør noe artig, det være seg dykking, vannscooter leie, hoppe i strikk el. Ser for meg at ved 14 dager trengs 3 slike dager. Jeg er rimelig bedagelig anlagt, så kan tenkes du trenger fler dager!
Kanskje Sydenferie ikke er noe for deg, og du trenger noe annet? Fjellturer, ferie i natur, storby, etc? Kanskje noe av det andre vil få deg til å kjede deg mindre.

Jeg har nettopp hatt 4 forskjellige flyreiser i løpet av den siste måneden og jeg hater det. Veldig slitsomt. På den siste reisen satt vi på flyet i 3 timer før det lettet!
Sist endret av Salazar; 29. juni 2022 kl. 11:05.
Slutt å dra til Syden. Dra heller til et sted der det er andre ting å gjøre. Hadde du kjedet deg like mye om du brukte 2 uker på en faktisk aktivitet eller flere? Som å gå opp til Macu Picchu gjennom Inca Trail, eller kjørt motorsykkel fra sør til nord gjennom Vietnam, for å ta to eksempler?
Jeg vet med meg selv at 2 uker med Syden og strand hadde kjedet livet av meg, derfor gjør jeg aldri det.
Tror det vil si at du er en rastløs person, kort og godt.
Alt vi gjorde var turist greier
Vis hele sitatet...
Gjør ting som IKKE er turist greier. Gjør noe som er mer lokalt.
Har pratet med mange folk opp gjennom årene med samme tankegang som deg,
når det gjelder ferie. Alt løser seg når du får overtalt din bedre halvdel til gå over
til backpacking/inter-rail og man kan stå fritt til å gjøre hva man vil.

Fly, tog, Airbnb, reise hvor man vil, når man vil, og legge inn litt strender her og der.
Fantastisk om du får henne til å prøve det ut ��✌️
Sist endret av FeilFreak; 29. juni 2022 kl. 18:55.
Trådstarter
20 6
Sitat av FeilFreak Vis innlegg
Har pratet med mange folk opp gjennom årene med samme tankegang som deg,
når det gjelder ferie. Alt løser seg når du får overtalt din bedre halvdel til gå over
til backpacking/inter-rail og man kan stå fritt til å gjøre hva man vil.

Fly, tog, Airbnb, reise hvor man vil, når man vil, og legge inn litt strender her og der.
Fantastisk om du får henne til å prøve det ut ��✌️
Vis hele sitatet...
Tror du har rett, føler om jeg reise til en plass med retur fra samme flyplass så føles det som et fengsel. Selv om det er plenty med stuff å utforske som gå på tur, kjøre bil/motorsykkel osv..

Backpacking høres ut som min type ferie! <3

Sitat av moret Vis innlegg
Slutt å dra til Syden. Dra heller til et sted der det er andre ting å gjøre. Hadde du kjedet deg like mye om du brukte 2 uker på en faktisk aktivitet eller flere? Som å gå opp til Macu Picchu gjennom Inca Trail, eller kjørt motorsykkel fra sør til nord gjennom Vietnam, for å ta to eksempler?
Jeg vet med meg selv at 2 uker med Syden og strand hadde kjedet livet av meg, derfor gjør jeg aldri det.
Tror det vil si at du er en rastløs person, kort og godt.
Vis hele sitatet...
Mener det er faktumet at jeg MÅ tilbake på samme flyplass som gjør stedet til et fengsel.
Feilfreak sine ord var som mine, backpacking er min type ferie

Sitat av Salazar Vis innlegg
Kanskje Sydenferie ikke er noe for deg, og du trenger noe annet? Fjellturer, ferie i natur, storby, etc? Kanskje noe av det andre vil få deg til å kjede deg mindre.

Jeg har nettopp hatt 4 forskjellige flyreiser i løpet av den siste måneden og jeg hater det. Veldig slitsomt. På den siste reisen satt vi på flyet i 3 timer før det lettet!
Vis hele sitatet...
Wow! 3 timer i flyet før take-off høres ut som et mareritt! Hvordan var det?
Sist endret av veerner; 30. juni 2022 kl. 08:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Kan også anbefale øyhopping i f.eks alt fra Hellas til Thailand.

Fra Athen går det flere ferjer ut til Kykladene, som er en ganske stor øygruppe med over 20 øyer du kan besøke.

Hva med Norgesferie?
Har du bil er det sykt mye å se og gjøre i Norge på sommeren. Tog er relativt dyrt, evt. leie bil.
Du kan kombinere sammen hytteleie, villmarksturer, bilturer, utflukter. Masse muligheter og alltid i farta.

Vil du ha mer info send PM, har mye erfaring fra øyhopping i Hellas og kombinerte ferier i Norge