Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1970
Hei.

Legekontoret er stengt til 19. april. Trenger medisin da jeg skal på reise til utlandet. Jeg skulle fornye før men trodde ikke det skulle være stengt så mange dager, selv om det er påskeferie. Lege tenkte jeg , de må da være åpent...


Hva er annet alternativ? Legevakten vet jeg jo, men finnes det annet? Noe privat dere vet kan hjelpe? Alt tips mottas...

Takker og god påsk!
Prøv legevakta. Alt annet er stengt idag.
Du kan jo alltids prøve sykehuset, men da må du nok ha så sterke abstinenser at de er farlige.

Ellers har de leger og medisiner i utlandet også.
Sist endret av SkammeligNykter; 15. april 2022 kl. 08:03.
OxySmile's Avatar
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Prøv legevakta. Alt annet er stengt idag.
Du kan jo alltids prøve sykehuset, men da må du nok ha så sterke abstinenser at de er farlige.

Ellers har de leger og medisiner i utlandet også.
Vis hele sitatet...
Det er altså medisin jeg trenger til ferien, ikke nå, jeg har nå for noen dager. Takk for tips!

Hva med Volvat eller Medi3? Kan de hjelpe med noe sånt? Noen som vet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OxySmile Vis innlegg
Hva med Volvat eller Medi3? Kan de hjelpe med noe sånt? Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Alle leger kan i utgangspunktet skrive ut resepter, så ja.
Er det ikke bare å kontakte en av de nevnte private legesenterene ?
F.eks dr dropin ser ut til å ha mulighet for videokonsultasjon.
Legevakt gir deg vel bare en dags dose, sjeldent man får resept der, men hvis det ikke er medisiner med rus potensiale så kan du kanskje få det. Anbefaler og ringe og høre med dem først.

Kan hende du får en resept som dekker ferien. Kan og spørre apoteket om å få hente ut nødmedisin til å dekke ferien. Men hvis det er midisiner med rus potensiale så blir det brått vanskeligere.
OxySmile's Avatar
Trådstarter
Sitat av dggr Vis innlegg
Er det ikke bare å kontakte en av de nevnte private legesenterene ?
F.eks dr dropin ser ut til å ha mulighet for videokonsultasjon.
Vis hele sitatet...
Takk skal sjekke ut Dropin!


Sitat av tearz83 Vis innlegg
Legevakt gir deg vel bare en dags dose, sjeldent man får resept der, men hvis det ikke er medisiner med rus potensiale så kan du kanskje få det. Anbefaler og ringe og høre med dem først.

Kan hende du får en resept som dekker ferien. Kan og spørre apoteket om å få hente ut nødmedisin til å dekke ferien. Men hvis det er midisiner med rus potensiale så blir det brått vanskeligere.
Vis hele sitatet...

Takk, ja det er sterke medisiner, fått det av legen i snart 2 år pga sterk smerter. Men takk for info, skal høre med de. Ordner seg sikkert
Dropin har som prinsipp å ikke skrive ut a og b preparater. Men siden du allerede er så dypt inni det og ikke ser det selv så kanskje de tror på løgnen din.

Sier ikke det for å provosere men historikken din med hva du skriver her inne tilsier at du har en helvetes oppvåkning fremfor deg når reseptene plutselig blir stilt spørsmål over. Det vil skje. Garantert.
Tviler på at du kommer til å få A eller B preparater av en lege som ikke kjenner deg. Det som evt kan gjøres er at de skriver ut nok til at du har til fastlegen åpner, selv med denne løsningen tror jeg det blir vanskelig å få A eller B preparater. Slik jeg skjønner det er du like langt med en slik løsning likevel. Jeg vet ikke når du drar men du kan plukke opp resepter på hvilket som helst apotek. Så hvis du kan, burde det være mulig å ringe fastlegen, få fornyet resepten og plukke den opp der du er. Du må selvfølgelig være i Norge fortsatt for å gjøre dette.
OxySmile's Avatar
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Dropin har som prinsipp å ikke skrive ut a og b preparater. Men siden du allerede er så dypt inni det og ikke ser det selv så kanskje de tror på løgnen din.

Sier ikke det for å provosere men historikken din med hva du skriver her inne tilsier at du har en helvetes oppvåkning fremfor deg når reseptene plutselig blir stilt spørsmål over. Det vil skje. Garantert.
Vis hele sitatet...
Du provoserer ingen, jeg har 5 prolaps i ryggen som gjør at jeg kan besvime av smerter enkelte dager. Men likevel går jeg 100% i jobb hver dag. Jeg kunne velge å være hjemme fått gode penger på kontoen og med gratis bil fra saten også, og mye mer, til og med sponset ferie til varme land fordi sol kan minske smertene mine (varme). Men nei jeg velger å ikke gjøre det, og venter på operasjon enten i Tyskland eller USA. Man ser det ikke på meg, er oppegående, ser trent ut og alt det der, men smertene dreper meg, føles sånn hvertfall. Så oppgulp fra en som deg provoserer bare oppgulper som deg. Ops. Jeg var frekk Håper ikke jeg provoserte deg.

Eneste grunnen jeg spurte her er fordi jeg vet mange er flinke og har masse informasjon når det gjelder medisiner, lege og respeter osv.

MEN jeg fikk hjelp Fikk faktisk dobbeltrespt for hele ferien og alt er i orden, takk for de som nevnte hva jeg skal gjør lengre opp her.


Sitat av Sondre Vis innlegg
Tviler på at du kommer til å få A eller B preparater av en lege som ikke kjenner deg. Det som evt kan gjøres er at de skriver ut nok til at du har til fastlegen åpner, selv med denne løsningen tror jeg det blir vanskelig å få A eller B preparater. Slik jeg skjønner det er du like langt med en slik løsning likevel. Jeg vet ikke når du drar men du kan plukke opp resepter på hvilket som helst apotek. Så hvis du kan, burde det være mulig å ringe fastlegen, få fornyet resepten og plukke den opp der du er. Du må selvfølgelig være i Norge fortsatt for å gjøre dette.
Vis hele sitatet...
Du er 100% rett jeg kunne gjøre det slik, men som sagt har nok medisin frem til jeg skal reise (samme dag som legekontoret åpner) derfor ønsket jeg fortere hjelp så slipper jeg jævla stresset

Jeg fikk hjelp Fikk medisin for hele ferien !!

Takk til alle som tok seg tid til å hjelpe meg, løsningen var faktisk en som skrev lengre opp her! - Tråden er for min del ikke brukelig lenger, moderator kan sikkert slette tråden. Eller hvordan det fungerer...

God Påsk - ; )