Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1606
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen andre som får veldig forsterket lyd når de snuser? Alt rundt blir veldig høyt
Tror du bruker snus feil, det skal i munnen ikke i øret. Men fra spøk til alvor så er ikke det her en normal bivirkning ved bruk av snus så tror ikke det er noe som mange opplever...
Er vel ett fåtall som bruker snus som høreapparat ja. Tror det er noe du rett og slett innbiller deg.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er vel ett fåtall som bruker snus som høreapparat ja. Tror det er noe du rett og slett innbiller deg.
Vis hele sitatet...
Vil nok ikke si at dette bare er noe jeg innbiller meg, da hadde jeg aldri lagt merke til det, men det er ditt ord. Er bare av noen typer snus jeg får dette av merkelig vis
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Jeg har litt forskjellige problemer med hørselen min, men opplever forsterket og klarere lyd når jeg har røyka god cannabis.
Ikke opplevd det samme med snus, men har opplevd at kokain (særlig litt utover natta) kan gjøre lyd og musikk mer skarpt og slitsomt å høre på.
Du får det av noen typer snus, er det mer nikotin i disse?
Høres ikke helt umulig ut. Blodårene trekker seg sammen og blodtrykket øker.

Sammenheng mellom blodtrykk og tinnitus ser det ut som:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5050200/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om du er fersk snuser og får nikotinsjokk er det vanlig å få sånne følelser. Går fort over om du fortsetter å snuse.
Anonym bruker
"Leken Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nikotin er sentralstimulerende og kan gjøre deg mer hypervigilant eller årvåken som vi sier på norsk. Da kan visse lyder oppfattes skarpere og høyere