Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7872
Hei.

Vi er to voksne karer som sitter og slår i hjel korona-tiden med TV-underholdning, men begynner å gå tom for ideer.

Har noen noen forslag til ting vi kan se på?
Vi liker (gjerne lange) serier med action. Ting som har falt i smak er bl.a. Prison Break, Breaking Bad og Sons Of Anarchy.

Vi har ikke tilgang til betalingstjenester som Netflix eller OBH, men har mulighet til [ laste ned torrenter.

PS.
Jeg leste en tråd som spurte om noe lignende for litt siden, men fant ikke noe spennende der.

Pfh Takk for tips
The Wire og OZ behind walls er begge konge hbo serier.
Peaky blinders
Må slenge meg på The Wire. Til og med om dere har sett den før, spesielt hvis det begynner å bli en stund siden, kan det fort falle i smak å se den igjen. Jeg holder på på nytt nå, og merker at jeg får et helt annet inntrykk av serien enn når jeg var 14 og stort sett syntes drugs og gangstere var kult.

True Detective sesong 1 er også noe for seg selv. Sesong 3 er ok, men sesong 2 er ikke noe å skryte av.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
The Nevers.
X-men med steampunk damer. Fra Joss Whedon og hbo
Sist endret av Bothrops; 5. mai 2021 kl. 15:42.
True detective, da spesielt sesong 1 som er noe av det beste jeg har sett.
Kan også nevne Better Call Saul som da er en veldig bra spin-off serie basert på Breaking Bad-karakteren Saul Goodman.
Sist endret av Jorg; 5. mai 2021 kl. 15:44.
"The Expanse" er noe av det beste jeg har sett i mitt liv.
Realistisk sci-fi, masse action og mystikk.

"The Mandalorian" er overraskende grei underholdning.

Sjekk ut "Snabba Cash", serien på Netflix.

Finans:
"The Big Short"
"Margin Call"

Hjernedød underholdning:
"Temptation Island"
"Ex on the beach"
"Naked Attraction"
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Money Heist / Papirhuset!
Narcos
Exit (Gratis på NRK-appen)
Vikings
Queen of the South
Lilyhammer
BRAND ∞ STRONG
Gangs of London = 8,1 IMDb
og
Hannibal = 8,5 IMDb
Raised by wolves er sick
Sopranos, The Wire, (The Wire har jeg sett 17 ganger front to back, ekstremt bra serie og min desiderte favoritt) Seal Team, Westworld, Mary Kills People, Burn Notice, (BN har en litt macgyver følelse over seg, men en spennende historie og morsom cast, historien er veldig bra og gir først i den siste episoden en.. ahaaaa)
Gang Related...

Og til tidenes mest undervurderte serie i inn og utland; Roadies! Handler om livet bak scenen for flere band. Men bandet i seg selv blir aldri vist. Denne serien viser livet til det som Amerika kaller for Roadies.

I norge er mye av disse jobbene disse gjør satt bort til freelancere. Men det er 9 episoder med et kjempe cast. Kan virkelig anbefales for stort sett alle aldere, men man bør like musikken til Tom Petty, Lynyrd Skynyrd etc

Mange fler jeg sikkert kommer på i farta
Band of brothers og The Pacific er å verdt å se.
Allerede nevnt mye bra her ser jeg.
Tipser om Boardwalk Empire, det starter kanskje litt treigt, men er en veldig fet serie når den kommer i gang.

"Oz" er også en kul serie, er vel action og spenning helt fra starten av første episode. Klassiker imo.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Hadde gleda meg og spart peaky blinders en god stund nå. Kommet til sesong 3 og jeg skjønner faen ikke greia ned hvorfor denne er så jævlig hypa opp.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hadde gleda meg og spart peaky blinders en god stund nå. Kommet til sesong 3 og jeg skjønner faen ikke greia ned hvorfor denne er så jævlig hypa opp.
Vis hele sitatet...
Har akkurat begynt å se på peaky blinders selv jeg, er på 4 sesongen. Syns det er kult jeg. En av de bedre seriene jeg har sett. På en skala fra 1 - 10 ville den ha fått 7,8.
Mange gode ideer.

Takk for alle svar!
Game of thrones
Lost
Narcos
Narcos mexico
Supernatural

Ikke akkurat mye action, men fremdeles gode serier;
My name is earl
Its always sunny in philadelphia
Trailer park boys
The office

Her har du en god blanding med timevis av underholdning.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Nrk er jo gratis og har fått en del ganske ok innhold.

Den tynne blå linjen, om en fersk kvinnelig politibetjent i Malmø var ganske bra synes jeg.

Ellers en del interessante dokumentarer. Iraks tragedie feks. Narkoland, om nark i Danmark.
Zero Zero Zero er noe av det bedre jeg har sett de siste årene. Anbefales varmt!
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Game of thrones
Lost
Narcos
Narcos mexico
Supernatural

Ikke akkurat mye action, men fremdeles gode serier;
My name is earl
Its always sunny in philadelphia
Trailer park boys
The office

Her har du en god blanding med timevis av underholdning.
Vis hele sitatet...
Its always sunny in philadelphia... Fy, for en serie The office er selvsagt helt konge også, men IASYP er virkelig noe for seg selv. Noe av det bærer preg av improvisasjon, men Charlie Day er helt konge i serien. Sangene han "lager" underveis i serien er legendariske også.
"Nightman"
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Den nye Jupiter superhelt serien på Netflix var ganske bra, anbefales
Kan anbefale Znation, the 100. Begge er på netflix
Kan føye til Hbo Rome, som jeg syns er dritbra. Kanskje fordi jeg har en forkjærlighet for historie, men den minner på mange måter om Game of Thrones (før GoT ble dårlig ). Veldig fet serie imo, som desverre ble kansellert for tidlig, bare to sesonger ble produsert. Høy kvalitet!

Kan også nevne Hbo Deadwood. Megafet serie om man liker western, tenker jeg. Mye bra karakterer!
Klovn. Spesielt serien
Bad Blood action serie om gangstere. 2 sesonger. Den er så action og hoved skuespilleren er så jævlig hard core
Papirhuset og Ghost
Når støvet har lagt seg - dansk serie som gikk på nrk for ikke så lenge siden.
Gangs of London.