Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 694
Hei,

Jeg skal nå kjøpe meg en ny philips tv. Har noen krav jeg føler er "must have"

- 55"
- Amblight
- UHD
- 800hz ++

Har sett på en del Phillips tv, og de fleste sier at tv lagger pga dårlig android software. Noen som har en phillips tv nå som dere er fornøyde med ?

Er det nødvendig med 4k? Egentlig bare youtube og dyrere netflix abonnement som har dette. Ellers omgjør den bildekvaliteten ifra HD til 4k.

Har sett på 6501 serien og 7101 serien
Sist endret av Raspeball; 13. juli 2016 kl. 14:50.
Styr unna alt som heter Philips er min mening. Den bygger på personlig erfaring.

På 2 år hadde jeg 4 forskjellige modeller i toppklassen.
Vant den første i en konkurranse og den kom ut av eska med defekt panel og etter mange reparasjoner så ble det ombytte.

Sånn hadde jeg det gående i over 2 år. En TV som gikk frem og tilbake på rep før den ble et nytt ombytte.
Den gratis TV-en ble en dyr TV kan jeg si med tanke på at jeg alt i alt måtte ta meg fri over 30 arbeidsdager bare for å sitte å vente på opphenting eller levering av TV for dette skjer kun på dagtid.

Når tv nr 4 kom i hus så la jeg den rett ut på Finn for da var jeg dritlei alt som het Philips. Dumpet en 18.000,- TV til 6000,- bare for å bli kvitt drittet.
Gikk under en måned før jeg hadde kjøper på døra med en TV som ikke virket.

Feil som går igjen er defekte hovedkort, strømforsyning og panel.


Personlig så ville jeg gått for en Panasonic eller Sony TV.
Jeg kjøpte også en Philips TV for snart to år siden. 55PFL8008S het vel modellen. Skulle følge med et Hue Starter Kit også med kampanjen, så jeg slo til.

Av gode kvaliteter kan jeg nevne: Bildekvaliteten var upåklagelig, faktisk ekstremt bra. Kult med QWERTY-fjernkontroll. Stilfullt design, og støtte for 3D. Men der stoppet de positive sidene.

Det er tydelig at prosessoren i TVen er altfor underdimensjonert for hva den burde klare. Dette fører til at hele menysystemet lagger med flere sekunder, selv om du bare stiller på lyden. At noe sånt passerte QA er helt ubegripelig, men sånn skal det visstnok være. Den har USB-inngang du kan koble til minnepinne/disk med filmer på, men TVen er ekstremt trangsynt på formater. I tillegg så fungerer svært få subtitles, selv gjennom DLNA.

I tillegg så forsvant en haug med apps etter kort tid, blant annet Skype, så nå har jeg en TV med et kamera som ikke kan brukes til noe som helst. Hue Starter Kit-et fikk jeg aldri, selv om jeg purret på Philips. Kjøpte meg til slutt et selv, og det var ganske kult å få det koblet til TVen for full "surround" i stua. Software-oppgraderingene introduserte helt sinnsyke bugs, der den verste var at lyden ble delayet med opptil et sekund for enkelte lydformater. Dette kamuflert i en oppdatering som på papiret inneholdt fiks til kanalsøk for Polen.

Nå har jeg hørt at de nyere TVene er basert på Android, og at disse er mye bedre, så ta min mening med en klype salt. Jeg bruker TVen fortsatt, men ingen av Smart-funksjonene brukes. Ikke en gang lyden kan stilles på TVen uten forargelse, men bildet er bra nok til at jeg holder ut med Chromecast/Hjemmekino koblet til.
Raspeball's Avatar
Trådstarter
Da fikk jeg enda to til som har noe å si på Phillips TV :/
Setter utrolig stor pris på tilbakemeldingene Synd at det er boss, siden jeg allerede har HUE kit og hue pærer i spot lampen min
Hadde vært utrolig kult å koble det opp mot Phillips Amblight !

Ser ut som eg må gå for noe annet da.. Har en 46" Samsung nå.. Så er kjipt å gå opp til en make Samsung 55" :/
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Da fikk jeg enda to til som har noe å si på Phillips TV :/
Setter utrolig stor pris på tilbakemeldingene Synd at det er boss, siden jeg allerede har HUE kit og hue pærer i spot lampen min
Hadde vært utrolig kult å koble det opp mot Phillips Amblight !

Ser ut som eg må gå for noe annet da.. Har en 46" Samsung nå.. Så er kjipt å gå opp til en make Samsung 55" :/
Vis hele sitatet...
Er dessverre slik, men samsung virker til å levere endel bra tver nå om dagen. Visst jeg skulle ha anbefalt en tv nå så hadde jeg uten tvil gått for denne. Samsung kjører også sitt egen operativsystem som heter Tizen, det er superenkelt raskt og clean. Men hvis du absolutt må ha phillips tv er det bare å kjøre på med pris høy-lav og deretter kjøpe den dyrest 55 tommern.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...comparison2988

http://www.tek.no/artikler/test-sams...xx=articleList
I motsetning til de to andre her så er jeg godt fornøyd med min Phillips (65PUS7600). Denne kjører også Android, så det kan fort være derfor jeg har bedre erfaringer

Det har også kommet noen oppgraderinger til Android jeg følger har bedret stabiliteten noe. (selv om det fortsatt skjer fra tid til annet at Netflix eller Plex lugger litt).

De problemene jeg har hatt med mitt oppsett har omtrent alltid vært knyttet til receiveren som jeg skal få byttet ut asap.

+ Ambilight er overraskende behagelig. Å skru på hue så hele stua blinker i takt er ikke fullt så behagelig
+ Chromecast er inkludert og funker finfint
+ Netflix og Plex funker bra
+ Bildekvalitet er utmerket. Det har vel Phillips alltid vært gode på
- AndroidTV er fortsatt umodent og enkelte apps mangler. F.eks. finnes ikke tv2 sumo (men bruker da chromecast)
- Enkelte stabilitetsissues, men som virker å ha bedret seg
- Touchpaden på fjernkontrollen er høysensitiv og fuckings irriterende

Menyvalg er ikke laggy på min modell. Å stille lyd funker fint gjennom HDMI-CEC og det eneste jeg føler er litt mer sluggish enn det burde vært er bytte av input source (kombinert med det latterlige touch-opplegget på fjernkontrollen som gjør at man velger feil hele tiden)