Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 960
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg lurer på hva man trenger for å bygge sin egen exchange.

Jeg kan tenke meg det er flere ting som må taes i betrakning:
- God server
- Oversiktelig utseende

Dette er greit nok, men når man kommer fram til selve exchangen da kommer spørsmålene mine.
- Hvordan skal man sette opp/programmere seg fram til en fungerende løsning som lar personer lage en kjøp/salg-request?
- Hvordan skal man sette opp databasen for hver bruker mht. lommebøker

Kanskje man skulle spurt hvilket/hvilke språk man burde bruke til et slikt prosjekt?

Hvis du har peiling kan du hjelpe ut en stakkars freak.
Bygge sin egen exchange? Mailserveren til Microsoft du snakker om eller er det noe du har funnet på selv? Om det er noe du har funnet opp selv må du nesten si litt om hva det er du ønsker å lage.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Bygge sin egen exchange? Mailserveren til Microsoft du snakker om eller er det noe du har funnet på selv? Om det er noe du har funnet opp selv må du nesten si litt om hva det er du ønsker å lage.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært lurt å nevne.... :P

Exchange for cryptocurrencies.

(Men jeg tror ikke ms exchange har kjøp/salg requests og lommebøker, men men.)
Sist endret av uaexed; 26. november 2013 kl. 11:38.
Tipper trådstarter ønsker å lage en side som Silk Road e.l.

Første steg er å ikke spørre spørsmål om dette på offentlige forum som Google indekserer. Det er sånn bakmenn blir tatt hvis det byttes ulovlige varer og politiet vil siden til livs.

Andre steg er å ha 100% kontroll på serveren. Og da mener jeg 100%. Ikke noe VPS-greier hvor det er et spørsmål om tid før eieren av serverparken stikker av med alle lommebøkene og sier at de ble hacka. Du vil heller ikke sitte i den situasjonen at siden er nede uten at du har kontroll over hva som skjer og kan informere personene som plutselig vil ha ut alle pengene sine.

Tredje steg er å ikke stole på sin egen programmering når det er snakk om penger. Kjør manuell godkjenning av alle transaksjoner over en viss sum (som bør dekke 95% av alle transaksjonene). Du vil *ikke* at en programmeringsfeil skal ende opp med å tømme kontoene dine eller sende penger til feil lommebøker. Hold back-enden ekstremt simpel, og ikke rør den uten massiv testing og 100% manuell godkjenning i en god stund for hver minste endring du gjør.

Edit: Ok, ikke Silk Road-klone. Men poengene mine står fortsatt.
Sist endret av Dyret; 26. november 2013 kl. 11:42.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dyret Vis innlegg
Tipper trådstarter ønsker å lage en side som Silk Road e.l.

Første steg er å ikke spørre spørsmål om dette på offentlige forum som Google indekserer. Det er sånn bakmenn blir tatt hvis det byttes ulovlige varer og politiet vil siden til livs.

Andre steg er å ha 100% kontroll på serveren. Og da mener jeg 100%. Ikke noe VPS-greier hvor det er et spørsmål om tid før eieren av serverparken stikker av med alle lommebøkene og sier at de ble hacka. Du vil heller ikke sitte i den situasjonen at siden er nede uten at du har kontroll over hva som skjer og kan informere personene som plutselig vil ha ut alle pengene sine.

Tredje steg er å ikke stole på sin egen programmering når det er snakk om penger. Kjør manuell godkjenning av alle transaksjoner over en viss sum (som bør dekke 95% av alle transaksjonene). Du vil *ikke* at en programmeringsfeil skal ende opp med å tømme kontoene dine eller sende penger til feil lommebøker. Hold back-enden ekstremt simpel, og ikke rør den uten massiv testing og 100% manuell godkjenning i en god stund for hver minste endring du gjør.

Edit: Ok, ikke Silk Road-klone. Men poengene mine står fortsatt.
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Smilte da jeg så "silk road". Er ikke akkurat det jeg i planene nei.

Greit nok med sikkerhetsanstaltninger, men hva med selve kodinga? Det er den som er interessant.