Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 742
Finnes det noen slags programmer jeg kan bruke til å kopiere HELE Os'et, med alle programmer og settings over på en CD, som etterpå kan brukes til å installere OS'et på nytt med alle programmer og settings?

Vet ikke helt om det var en bra forklaring, så jeg lagde en tegning

http://picz.no/l/1215
Norton ghost tror den oppfyller krava.
Sist endret av pidget; 9. mars 2011 kl. 23:40.
Vet ikke om kloning av disk kan gjøre jobben jeg?

Funker ihvertfall med windows.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Norton Ghost som nevnt gjør dette, og fungerer utmerket, iallefall sålenge hardware er den samme, hvis ikke må du har noe som stripper drivere fra installasjonen (hvor bra det fungerer på linux vet jeg ikke) men der er f.eks altiris fin.
Kloning av disker funker helt utmerket på linux. Men du kan også bruke rsync eller find | cpio til å kopiere hele filsystemet. så har du mere fleksibelt når du skal "reinstalle", så slenger du bare mke2fs også kopiere du alt over.

Og hardware er ikke noe problem med linux. så du kan bytte å skralte så mye du vil
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av bjakolle Vis innlegg
Og hardware er ikke noe problem med linux. så du kan bytte å skralte så mye du vil
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du egentlig si noe slikt ? ta utgangspunkt i at man har en annen raidkontroller på maskinen man skal deploye imaget til og denne raidkontrolleren ikke er definert i kernel.
Sist endret av AtXbYeA; 10. mars 2011 kl. 12:42.