Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5988
Hei .
Vet ikke om dette innlegget kommer på riktig plass , men jeg gjør et forsøk..

Jeg har fått en anonym epost fra en hotmail adresse.
E-posten inneholdt et bilde .

Er det mulig å finne ut hvor e-posten er sendt fra ? eventuelt hvilken del av landet ?
Skal være grei siden du er ny, men sier som kokken på tv " Det ekkje så myjke som ska til, vettu! " ( Google..)

http://tectip.blogspot.com/2007/10/h...n-hotmail.html

Du vil få en ip-adresse du kan spore opp..
Og HER putter du inn ip-en.
Trådstarter
4 0
Takker ...

Noen som får til å endre disse innstillingene??

Finner dem ikke på min hotmail..

er ikke så veldig dreven på dette som dere sikkert skjønner...
Ikke noe problem å IKKE gi IP i header nei.
Fulgte du guiden i linken han andre ga deg?
Sist endret av VLK; 10. august 2009 kl. 20:50.
når det gjelder å sende en mail så sendes jo den gjennom hvertfall to servere og kanskje noen proxyer, det blir sikkert en av disse adressene du ender opp med og ikke adressen til den faktiske mottakeren.. i tillegg kan en bare NAT'e pakka og si at den kom fra en annen adresse enn det den egentlig gjorde
Om det er en norsk person, så kan det være en sannsynlighet i at man f.eks finner personen på nettby ved å søke på e-posten.

finn borger - gamle kjente - e-post / msn
Facebook er fin til å finne navn på folk.
Trådstarter
4 0
Sitat av VLK Vis innlegg
Fulgte du guiden i linken han andre ga deg?
Vis hele sitatet...
Ja jeg prøvde det.
Endret til engelsk språk men finner fortsatt ikke "mail display settings"

Glem det ... fikk det til nå .


Takker for hjelpen
Sist endret av zxcvb; 10. august 2009 kl. 22:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fant du personen da?
hvor fant du innstillingen jeg finner den forsatt ikke.
Trådstarter
4 0
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Fant du personen da?
Vis hele sitatet...

Ikke enda.. mail var send med mobil telefon , via serveren til Telenor på fornebu.. så det kommer.. det umulige tar bare litt lengere tid

Sitat av super Vis innlegg
hvor fant du innstillingen jeg finner den forsatt ikke.
Vis hele sitatet...
Fant heller ikke innstillingen , men fant ut at ved å høyre klikke på den aktuelle mailen og velge "view message source" , så finner man det man trenger..
Sist endret av zxcvb; 11. august 2009 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.