Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 821
Hvordan er lovligheten angående modifisering av konsoller for med vilje og spille nedlastede spill?
Og hvordan er lovligheten om å ta betalt for å gjøre en slik tjeneste for andre
Er mange som driver med det, firmaer også. Er også sikker på at ingen i Norge har blitt tatt for dette, og kun en i amerika så oddsen er liten. Tipper du leste på itavisen?
Ja, men ikke derfor jeg spør.
Jeg har planer om å drive med det selv for å tjene litt slik at jeg har råd til å spille paintball osv.
Tror ikke du får politiet på døra nei. Er utallige folk som driver med dette, annonserer på internett uten problemer. Bare søk på f. eks. Xbox Modifisering på google, hadde det skjedd noe som de som dreiv hadde de ikke gjort det så åpenlyst.
jada, vet jeg ikke blir tatt ettersom jeg har drevet med dette mye før, men lurte på om det var lovlig
I norge er det helt lovlig å modifisere på egne eiendeler, konsoller som biler.

edit: og siden det er lovt til å modifisere på egne ting er det også helt lovlig å betale andre for det sammen, samt å ta seg betalt for det man gjør.
Sist endret av meitemark; 8. august 2009 kl. 20:09.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Meitemark: det er ikkje åpenbart at det er lovleg. Åndsverkslova har eit forbud mot å omgå "effektive tekniske beskyttelsessystemer", og det er i utgangspunktet samme som amerikansk lovgjeving på punktet.

Det har ikkje vore prøvd for retten endå AFAIK, så kor grensene går er uklart.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det har ikkje vore prøvd for retten endå AFAIK, så kor grensene går er uklart.
Vis hele sitatet...
Blir vel snart: http://cbs13.com/local/video.game.mo...2.1113623.html
Sist endret av Dyret; 10. august 2009 kl. 13:46.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Men dette er i USA, og der har de DMCA. I Norge derimot er det en annen historie.