Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1437
Hei.

Jeg har nylig byttet ut Tele2 ADSL mot en langt kraftigere linje fra Canal Digital, altså bredbånd. Jeg har fiksa alt nå, og sikret nettverket osv.

MEN, det jeg nå sliter med er å at de to XP maskinene jeg har i huset ikke får tilgang til nettet, mens de to maskinene med Vista går greit igjennom. Jeg bruker en passfrase til passord på Vista maskinene, men dette går visst ikke på XP maskinene.

Må jeg ha hele nettverksnøkkelen, altså den krypterte, til XP maskinene? Funker ikke passfrasen der? De finner nettverket som normalt, og jeg prøver å skrive inn passfrasen, men den stopper på "henter nettverksadresse".

HJELP?
Hei, og velkommen til nFF.
Sitat av ascari Vis innlegg
Jeg har fiksa alt nå, og sikret nettverket osv.
Vis hele sitatet...
Kan du gi oss litt mer detaljer på hvordan du har sikret det? WEP eller WPA kryptering? Bruker du Mac-filtrering?
MEN, det jeg nå sliter med er å at de to XP maskinene jeg har i huset ikke får tilgang til nettet, mens de to maskinene med Vista går greit igjennom. Jeg bruker en passfrase til passord på Vista maskinene, men dette går visst ikke på XP maskinene.
Vis hele sitatet...
Hvilken servicepack har du på XP-maskinene? Du må ha minimum SP2 for kunne støtte WPA.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom maskinene er av eldre kaliber med eldre nettverkskort så er det ikke allitd kortene støtter WPA hardwaremessig, men noen ganger er det bare driveren som må oppdateres.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Når du snakker om passfrase og nettverksnøkkel mistenker jeg at det er snakk om wep ascii og hex.
Hvis det er wep du har kan det være lurt å bytte til wpa, ettersom dette gir bedre sikkerhet og er litt enklere å ha med å gjøre. Har opplevd at noe utstyr kun støtter wep med hex og ikke ascii.
Hvis det er snakk om hex kode: Skriv inn ascii "passordet" her og trykk translate
Sist endret av Atec; 22. juli 2009 kl. 20:50.