Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3419
Jeg tok med kameraet og filmet denne bunkeren som ligger her i Horten.

http://festningsverk.no/index.php/k2...unker-i-skogen
Interessant liten bunker. Ligger den i forbindelse med noe annet tidligere millitært eller er det bare en random bunker midt ute i skogen? Bra filming, med rolige bevegelser og bra med lys.
Den ligger på et område der Tyskerene hadde en ammunisjonfabrikk under okkupasjonen.
Etter krigen ble området benyttet av forsvaret og en del av området ble inngjerdet, på slutten av 80 tallet ble området benyttet som lager for en feltbataljon under Distrikts Kommando Østlandet - Vestre Oslofjord Forsvarsdistrikt (FDI-3).
Senere ble denne bunkeren benyttet som lager for HV og kunne lagre håndvåpen ammunisjon samt en liten mengde eksplosiver i forbindelse med øvelser og beredskap.

Det ligger flere andre bygg i nærheten både fra okkupasjonen og bygninger forsvaret satte opp som lager i etterkant.

Har med vilje kun benyttet lommelykt under filmingen ute for å få et litt mørkere preg på den, inne i bunkeren benyttet jeg videolyset.

Har vurdert sterkt å kjøpe stabilisator for Gopro kameraet for å få enda roligere bevegelser, er mye som blir klippet bort under redigeringen.
Sist endret av Espen K; 5. februar 2017 kl. 12:36.
Enig med Jerazol. Behagelig filming. Hvilken lampe er det du bruker inne i bunkeren?
Sitat av olavXO Vis innlegg
Enig med Jerazol. Behagelig filming. Hvilken lampe er det du bruker inne i bunkeren?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte en rimelig YONGNUO LED Video Light på Ebay, og jeg er fornøyd med den.