Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 903
Hello fellow freaks , jeg har hørt noe om at bukta sitt script er verdt en god del.

kan noen bekrefte eller avkrefte dette?
Sist endret av noobpower; 11. august 2009 kl. 02:07.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Hello fellow freaks , jeg har hørt noe om at bukta sitt script er verdt en god del.

kan noen bekrefte eller avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
hvilken script tenker du på ? stats scripte ?
eks: thepiratebay.org/legal

hvis du mener script/kode som er torrent track'er ? eller scripte som søker ? du må vær mye mer pressis.
Torrent protocollen eller hva det heter
vil nå ikke si torrent protokolen er så veldig hemlig akuratt..
kansje lese litt om det : http://no.wikipedia.org/wiki/BitTorrent
Dem har ikke laget eller modda noe på torrent protokolen.
Det dem har gjort er å laget en TRACKER, som bruker protokolen.
ok... hva er det som er verdifult da?
Sist endret av noobpower; 11. august 2009 kl. 02:30.
merkenanet og domenet er verdifult. Det faktum at alle som vet noe som helst om internett kjenner navnet ThePirateBay er verdifult...
Her står det en del om hvordan siden er bygd opp: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pir...hnical_details
Sitat av Cikey Vis innlegg
merkenanet og domenet er verdifult. Det faktum at alle som vet noe som helst om internett kjenner navnet ThePirateBay er verdifult...
Vis hele sitatet...
Ja det vet jeg jo, men jeg mener å huske at det er et av sciptene som er verdt litt kake
Sitat av noobpower Vis innlegg
ok... hva er det som er verdifult da?
Vis hele sitatet...
alle bruker/hits/reklame inntekter dem har. når den er blandt topp100 er domainet er merke navn i seg selv.

eneste dem kan ha mekkt egent er hvordan tracker håntere alle spøringen fra torrent client, for å sprre loaden mellom masse server(er ikke noe nytt finnes løsninger for det) er vel mer snakk om gjøre den meste mulig effektiv.
Eneste som er verdt noe utover merkenavnet er kunnskapen om hvordan effektivt håndtere alle http hits, hits mot tracker osv. Det er ikke bare å sette opp noen "feite" servere med out of the box software & nettverk osv for å si det sånn

Hvorfor noen skulle være intressert i å kjøpe TPB domenet er nok bare pga merkenavn. Skal man sette opp en annen type tjeneste på TPB domenet er det derimot avhengig av instant suksess ellers vil alle brukerene forsvinne over natten. Om en evt investor skjønner dette blir spennende å se.
Med tanke på at TPB var den 97. mest besøkte sida sist år, så har de vel ganske heftig goodwill.
Det med at noe script de har er veldig verdifult er i alle fall ukjent for meg. Det er jo nesten det samme som er på alle torrenttjenester.