Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4172
Hei

Har en gammel sliter av en kompressor, motek 280, når den kommer til ca 11 bar så slipper den ut til ca 8 bar men den starter ikke for å fylle på igjen.

Hvis jeg skrur den av og på noen ganger så starter den og fyller luft igjen. Er det noen som har mekka på slike før?

D
Hei.

Kompressorer styres av en pressostat som slår av og på strømmen til motoren. Jeg tipper det er her problemet ligger. Du kan jo se om du kan få til pressostaten igjen.
Jeg tipper det er 1-2 skruer på denne som bestemmer når kompressoren skal slå inn og ut. Du kan også prøve å smøre opp pressostaten, da problemet kan være at den henger seg opp.
Supert Automatiker, da er det bare å lokalisere den pressostaten på kompressoren

Automatiker, den når den bestemte luftmengden er slutt og den skal starte for å fylle igjen, står den bare å "durer" starter ikke helt, så det kan nok godt stemme det du skriver her

D

Automatiker, den når den bestemte luftmengden er slutt og den skal starte for å fylle igjen, står den bare å "durer" starter ikke helt, så det kan nok godt stemme det du skriver her

D
Sist endret av DrD.O.C; 22. desember 2014 kl. 17:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis motoren bare står å durer, kan det være en kondensator som er defekt. Hvis kompressoren er en 3-fas motor med kondensator, så kan det være det er dette som er problemet. Vanskelig å si uten noen bilder/dokumentasjon.
Den starter igjen hvis jeg slår den av og på noen ganger, kompressoren heter motek 280 iallefall, bilder må bli en annen dag, tusen takk for hjelp så langt