Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1461
Fikk et smykke til jul av min gamle tante som er bosatt i Spania. Synes det er et tøft smykke og går ofte med det. Men jeg skjønner ikke bæret av hva slags symboler som er skrevet inn på det? Har søkt litt rundt og finner ikke noe som likner Har ikke noe kontakt med tanta mi heller så det er ikke lett å få spurt hun, men mistenker at hun har kjøpt det i en standard "smykke" sjappe/stand der hun bor

Så, er det noen freakere her som har litt peiling på symboler, og kanskje kjenner igjen noen av dem? Eller kanskje vet om noen bra sider med symbolforklaring? Jeg har ikke peiling i det hele tatt, men kunne likt å visst hva jeg går med rundt halsen. Any help is appreciated
Ser helt gresk ut for meg. Tipper det er noen greske tegn..
Jeg kan bekrefte at det ikke er krylisk skrift hvertfall.

Sikkert noe eldre enn det...
Dette er bokstaver fra det greske alfabetet:
1. Theta
2. Sigma (men er speilvendt)
3. Delta (men er opp/ned)

Va dette skal bety vet ikke jeg

Sitat av fisher80 Vis innlegg
Dette er bokstaver fra det greske alfabetet:
1. Theta
2. Sigma (men er speilvendt)
3. Delta (men er opp/ned)

Va dette skal bety vet ikke jeg
Vis hele sitatet...
He He... så litt mer nøye på det,,,,smykket er selvsagt opp ned på bildet...

rekkefølgen blir da: "trekanten" først

Delta
Sigma
Theta
Sist endret av fisher80; 12. februar 2009 kl. 21:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mange takk fisher80! Teit at dem har knytta det til opp ned da, trådene er jo limt fast bak, så får ikke snudd det uten å ødelegge det ser det ut som... Men nå vet jeg vertfall mer eller mindre hva det skal bety :-) Får sjekke opp de ordene grundigere! Takk til alle som svarte!
Sist endret av Chikara; 12. februar 2009 kl. 22:06.
Mange takk Myhre ! Fint å vite at jeg går rundt og viser støtte til damene :P
Vær glad du ikke har tatovert det noe sted.
Sigma betyr summér?
Nei, summér-knappen i Excel bruker bokstaven Σ - sigma. Ordet har et opphav, men for alle praktiske formål betyr sigma bare s.
Haha, kast det smykket.