Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2812
Hei!

Har en asus gaming laptop her som ikke klarer å bruke riktig GPU. den står på amd radeon graphics men den skulle egentlig ha brukt en rtx 3070. Hva kan ha skjedd her og hva kan jeg gjøre for å fikse dette?? klarer ikke finne ut av det selv
Sjekk at du har riktig driver.

Noen modeller har ikke muligheten til å bruke 2nd gpu når du kobler opp en ekstern skjerm. Påndisse modellene brukes 2nd gpu kun på den interne skjermen
Du kan sikkert hacke noe i BIOS og det er garantert andre som kan mer enn meg på forumet.

Men når dette skjer med meg endrer jeg det i skjerminnstillingene. Enten via appen til grafikkort eller høyreklikk skrivebordsbakgrunn.

Regner med du har forsøkt dette.

Da er det eventuelt å sjekke drivere.
Du kan ikke hacke noe i bios om ikke det ikke er noen fysisk tilkobling til video utgangen.
Derimot så er det noen modeller som har muligheten men at det ikke er aktivert i BIOS, ett eksempel er dell xps 9700 med rtx gpu, de har mulighetene for å sende direkte uten å gå via CPU.

Sleng inn modellen så kanskje det er noe matnyttig å finne på www.
Jeg har noe av det samme problem bare på enstasjonær. Typen asus evo hovedkort med amd prossesor phenom ii 3.2ghz. kjører et sapphire radeon 6900 kort på denne som pcen ikke greier og kjøre .. får eller ikke installert nye drivere til kortet, og pcen kjører bare generisk skjermtilkobling gjennom skjermkortet? Jeg får bilde men ikke spillt noe som helst pga 10år gamle drivere? Tenkte at am3 hovedkort kansje ikke støtter nye 6900 kort?
Det hovedkortet kjører pci express 2.0, 8GBs
Er det et skjermkort i denne kategorien ?
https://www.sapphiretech.com/en/cons...0-xt-16g-gddr6

Hvis ja så får du uavhengig driver aldri utnyttet det ettersom dette bruker pci express 4.0.
Hele riggen din holder skjermkortet tilbake
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det hovedkortet kjører pci express 2.0, 8GBs
Er det et skjermkort i denne kategorien ?
https://www.sapphiretech.com/en/cons...0-xt-16g-gddr6

Hvis ja så får du uavhengig driver aldri utnyttet det ettersom dette bruker pci express 4.0.
Hele riggen din holder skjermkortet tilbake
Vis hele sitatet...
Ja, var det jeg var redd for. Takker for raskt svar. Da må det nok lit oppgradering til .